Do gdyńskiego portu przypłynął pierwszy na świecie cementowiec z napędem na skroplony gaz - m/v Greenland.
Jednostka zbudowana w 2015 roku ma 110 metrów długości i 15 metrów szerokości. Służy do przewozu ładunków suchych – m.in. cementu, żużla i popiołu. Załadunek potrwa do wtorkowego popołudnia.
Źródło: TVN24/x-news
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
gregor #1917398 | 88.156.*.* 26 sty 2016 23:22
a to jest bardzo interesujący temat - transport i paliwo lng . bardzo mnie interesuje wykorzystanie płynnego gazu jako paliwa. tu http://lng.edu.pl/pl/o-lng/bezpieczne-pa liwo/bezkonkurencyjny-lng/ podają, że jako że LNG to w około 95 proc. metan, to nie ma właściwości toksycznych i korozyjnych, a instalacje, w których go się używa, są bardziej trwałe. W porównaniu z olejem napędowym podobno ilość zanieczyszczeń jest 3x niższa. Czyli teoretycznie same plusy. Zastanawiam się jak to wygląda cenowo i czy Polska nie mogłaby się zająć robieniem takich statków? lng jest teraz w modzie i raczej będzie tylko coraz bardziej
! odpowiedz na ten komentarz