Sponsoring jak fortuna - piłką się toczy

2018-01-26 11:16:55 (ost. akt: 2018-01-29 12:40:00)

Autor zdjęcia: Materiały prasowe

Podziel się:

Nowa ustawa hazardowa znacznie rozszerzyła możliwość zaangażowania się legalnych firm bukmacherskich w sponsoring polskiego sportu. Korzystają na tym nie tylko kluby i zawodnicy, ale także kibice oraz budżet państwa.

Nowelizacja ustawy hazardowej, która weszła w życie 1 kwietnia 2017 roku, dała legalnym bukmacherom o wiele szersze niż dotychczas możliwości reklamowania swoich usług oraz sponsoringu, głównie sportowego. Dodatkowo, nowe przepisy znacznie ograniczyły działalność bukmacherów bez licencji Ministerstwa Finansów, co wprost przełożyło się na wzrost zysków legalnych operatorów zakładów wzajemnych. — Większe zyski otwierają nowe możliwości w zakresie prowadzenia działań marketingowych, tym bardziej, że wielkość budżetu promocyjnego przeważnie stanowi stały odsetek przychodów firm bukmacherskich. Biorąc pod uwagę obecny potencjał rynku, wartość umów sponsoringowych zawartych w bieżącym sezonie przez legalnych bukmacherów z polskimi klubami sportowymi i zawodnikami może wynieść blisko 30 mln złotych. Perspektywy na kolejne lata są jeszcze bardziej obiecujące — powiedział portalowi wiadomości24.pl Piotr Sienkiewicz, dyrektor ds. marketingu jednego z legalnych bukmacherów w Polsce (aktualna lista firm bukmacherskich z licencją Ministerstwa Finansów znajduje się pod tym adresem www.legalsport.pl/legalni-bukmacherzy).

Sponsoring sportu – korzyści większe, niż się wydaje

Wartość sponsoringu sportowego w Polsce szacuje się na około 800 mln zł, z czego 200 mln zł to wkład spółek skarbu państwa. Pozostałe 600 mln zł wykładają na sport firmy prywatne, wśród których jest coraz więcej legalnych firm bukmacherskich. Ich modele biznesowe są oparte przede wszystkim na sportowych emocjach, a sponsorowanie klubów czy zawodników zachęca do korzystania z ich usług, jest formą reklamy oraz pomaga budować pozytywny wizerunek wśród klientów, którymi w pierwszej kolejności są właśnie kibice sportowi. Na mocy ustawy hazardowej, bukmacherzy mogą bowiem reklamować się podczas transmisji z imprez sportowych czy meczów drużyn, których są sponsorem. — Z naszego punktu widzenia to na pewno jedna z najkorzystniejszych zmian jakie niesie za sobą znowelizowana ustawa hazardowa. Do tej pory w wielu przypadkach mieliśmy związane ręce bardzo restrykcyjnym prawem dotyczącym zakazu reklamy — dodał Piotr Sienkiewicz.

Zwiększanie wśród kibiców-graczy świadomości marek firm bukmacherskich działających w Polsce przekłada się również na to, że rezygnują oni z obstawiania zakładów u operatorów bez koncesji MF na rzecz właśnie bukmacherów legalnych. Więcej korzystających z ich usług graczy to natomiast nie tylko większe zyski samych bukmacherów, ale również większe wpływy do budżetu państwa – szacuje się, że uregulowanie rynku zakładów wzajemnych zapewni budżetowi roczne wpływy rzędu 1,5 mld zł z tytułu podatku od gier hazardowych.

Co zyskuje polski sport?

Sponsoring ze strony firm bukmacherskich to także jeden z kluczowych elementów pozwalających na stabilne funkcjonowanie samych klubów sportowych. Umożliwia on opłacanie pensji zawodników, trenerów i pracowników klubowych, rozwój infrastruktury, poprawę wyników sportowych, inwestycje w szkolenie dzieci i młodzieży. W zamian bukmacherzy mogą liczyć na korzyści wizerunkowe – według badań, aż 82% Polaków sądzi, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu.

Przykładów jest mnóstwo, bo właściwie każdy legalny bukmacher w Polsce w mniejszym czy większym stopniu sponsoruje rodzimy sport. Największa firma bukmacherska wspiera m.in. piłkarzy Legii Warszawa, a Star Typ – Lecha Poznań oraz szczypiornistów PGE Vive Kielce. Kilka miesięcy temu w branży głośno było u umowie sponsoringowej bukmachera LV, który postanowił wspomóc w odbudowie występujący aktualnie zaledwie w III lidze, a niezwykle zasłużony dla polskiej piłki Widzew Łódź. Inna firma bukmacherska jest natomiast sponsorem kobiecej i męskiej ligi siatkówki.

Warto zapamiętać

Nowa ustawa hazardowa dała legalnym bukmacherom szersze możliwości reklamowania swoich usług, a co się z tym wiąże – sponsoringu sportowego.

Sponsoring sportu przez firmy bukmacherskie niesie ze sobą korzyści dla kibiców, klubów i zawodników sportowych, a także budżetu państwa.

Gra u legalnych bukmacherów to element wspierania polskiego sportu.

Graj odpowiedzialnie - zauważyłeś u siebie objawy uzależnienia – skontaktuj się z instytucjami oferującymi pomoc w wyjściu z nałogu hazardowego.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Optima

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jarek #2455754 | 95.160.*.* 7 mar 2018 00:10

    Fajnie że sponsorują, natomiast ciekawi mnie jak się to ma np do meczów Barcelony - w polskiej TV na trybunach widać reklamy bukmachera, czy to jest legalne?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz