WM.pl
2 sierpnia 2025, Sobota
imieniny: Gustawa, Kariny, Stefana
  • 25°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Chińskie kolosy przypłynęły do Gdańska - są ogromne!

2024-11-04 12:36:02(ost. akt: 2024-11-05 17:10:50)

Autor zdjęcia: Baltic Hub (print screen YT)

Baltic Hub z każdym kolejnym krokiem staje się jednym z najważniejszych punktów na mapie europejskiej logistyki morskiej. Dzięki dostawie gigantycznych suwnic STS, najnowsza inwestycja w gdańskim porcie nabiera tempa, a potencjał przeładunkowy terminalu wzrośnie do nieznanych dotąd poziomów.

Warto przeczytać

  • Odpust parafialny Przemienienia Pańskiego
  • Auto osobowe zderzyło się z pociągiem relacji Szczecin-Białystok...
  • Olsztyn pamięta – 81. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego...
W niedzielę, 27 X, do nabrzeża T3 Baltic Hubu przybił chiński statek Zhen Hua 36, na którego pokładzie znalazły się cztery potężne suwnice STS, już w pełni zmontowane i gotowe do pracy. Wydarzenie to stanowi istotny krok naprzód w rozbudowie Baltic Hubu, który nie tylko stawia na rozwój infrastruktury, ale również na innowacyjność w zarządzaniu logistyką kontenerową.

Rozładunek suwnic, które będą obsługiwały statki kontenerowe przypływające do Baltic Hubu, to proces wymagający precyzji i cierpliwości. W poniedziałek, 4 XI, ruszył rozładunek drugiej z nich. Suwnice imponują rozmiarami: ważą blisko 2 tys. ton i osiągają wysokość ponad 96 metrów w stanie spoczynku. Po podniesieniu wysięgnika ich wysokość sięga nawet 140 metrów – to jeden z największych tego typu sprzętów w Europie. Suwnice wyprodukowane przez chińskiego giganta ZPMC, największego producenta dźwigów na świecie, mogą unosić kontenery o wadze do 65 ton na wysokość 55 metrów i odległość 74 metrów. W przyszłości nabrzeże T3 pomieści ich aż siedem – dostarczone obecnie cztery są pierwszą partią z dwóch planowanych.


Innowacyjność Baltic Hubu wykracza jednak daleko poza wielkość i siłę suwnic. Każda z nich pracować będzie w trybie półautomatycznym, a ich sterowanie i zarządzanie odbywać się będzie zdalnie, co znacznie podnosi efektywność i bezpieczeństwo operacji. Cały proces kontrolowany jest z biurowca, który pełni funkcję centrum dowodzenia i zarządzania analitycznego. To rozwiązanie pokazuje, jak bardzo Baltic Hub stawia na nowoczesność i komfort pracy, co w dłuższej perspektywie może przynieść znaczące korzyści dla operatorów oraz minimalizować ryzyko potencjalnych opóźnień.

Nabrzeże T3 ma być gotowe do obsługi pierwszych statków kontenerowych w 2025 roku, a jego uruchomienie znacząco zwiększy zdolności przeładunkowe Baltic Hubu, umożliwiając obsługę dodatkowych 1,5 miliona TEU. Dzięki temu gdański terminal staje się jeszcze bardziej kluczowym punktem na mapie europejskich połączeń morskich, a w momencie ukończenia inwestycji T3 Baltic Hub zwiększy swoje możliwości przeładunkowe aż o 50%.


Droga suwnic do Gdańska była długa – maszyny wyruszyły z chińskiego portu Changxin i pokonały imponującą odległość ponad 16 tysięcy mil morskich, czyli niemal 29,5 tysiąca kilometrów, zanim dotarły do Polski. To przedsięwzięcie logistyczne dowodzi, jak ważne są inwestycje w infrastrukturę portową na globalnym poziomie i jak wielką wagę przywiązuje się do rozwoju Baltic Hubu.

Obecnie Baltic Hub to największy i najszybciej rozwijający się polski terminal kontenerowy, a jednocześnie jedyny terminal głębokowodny na Bałtyku. Wprowadzenie nowych suwnic i rozbudowa nabrzeża T3 oznacza nie tylko wzrost liczby obsługiwanych kontenerów, ale także dalszy rozwój Polski jako kluczowego węzła logistycznego w tej części Europy. Baltic Hub jest symbolem dynamicznych przemian i otwartości na przyszłość – a jego ambicje z każdym rokiem stają się coraz bardziej rzeczywiste.

Maciej Chrościelewski


Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Polska Baltic Hub Gdańsk terminal port suwnice Chiny inwestycje Polska Changxin terminal kontenerowy Morze Bałtyckie Zhen Hua
Maciej Chrościelewski
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B