WM.pl
3 października 2025, Piątek
imieniny: Bogumiła, Gerarda, Józefy
  • 12°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Mlekpol zapowiada nowy produkt. Udział w jego tworzeniu mieli sami konsumenci

2024-12-27 13:42:45(ost. akt: 2024-12-27 14:28:55)   Artykuł sponsorowany
We współpracy z 20 konsumentami, uczestnikami projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, powstały innowacyjne koncepcje wyrobów mlecznych, które odpowiadają na potrzeby pokolenia „Y”.
Potrzeby współczesnych konsumentów stały się punktem wyjścia dla pięciotygodniowego procesu kreatywnego, w którym udział wzięło 20 osób w wieku 30 – 45 lat, zainteresowanych kwestiami związanymi z właściwym odżywianiem i zdrowym stylem życia.

Pod okiem naukowców z Instytutu oraz ekspertów z branży mleczarskiej opracowali oni 12 produktów funkcjonalnych, których spożycie pozytywnie wpływa zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne.

– Projekt był dla nas okazją do bezpośredniego kontaktu z konsumentami, poznania ich potrzeb i zrozumienia mechanizmów, którymi kierują się w komponowaniu codziennej diety. Mamy za sobą godziny inspirujących rozmów, analiz i warsztatów z osobami, które oczekują rozwiązań skrojonych na miarę ich stylu życia i preferencji. To cenne doświadczenie, które przełoży się na lepsze dostosowanie naszej oferty do wymagań dzisiejszego rynku – mówi Dorota Grabowska, Kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol, jako partner projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, pracuje obecnie nad wprowadzeniem na rynek jednego z zaproponowanych produktów.

– Misją naszej firmy jest dostarczanie kupującym zdrowych, autentycznych i smacznych wyrobów mleczarskich, co czynimy już od ponad 40 lat. Działania takie jak współpraca w ramach projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, pomagają nam nie tylko poszerzać swoją wiedzę, ale także edukować społeczeństwo w kwestii świadomego żywienia – mówi przedstawicielka SM Mlekpol.

Za realizację projektu, spotkania z konsumentami oraz wdrożenie nowej linii produktów odpowiada Ewa Otto-Niedziołko, pracownik Działu Marketingu.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie to jeden z największych producentów mleka i wyrobów mleczarskich w Polsce i w Europie. Firma jest właścicielem popularnych marek: Łaciate, Mazurski Smak, Maślanka Mrągowska, Milko, Jogo czy Rolmlecz.
Produkty Mlekpolu powstają w 14 nowoczesnych zakładach i można je znaleźć na sklepowych półkach w ponad 100 krajach świata. Spółdzielnię tworzy blisko 8 tysięcy rolników, którzy dostarczają do przerobu ponad 2 mld litrów mleka rocznie.

O inicjatywie
Przedsięwzięcie jest realizowane przez Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie w ramach prowadzonego przez Uniwersytet Warszawski projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, finansowanego przez Unię Europejską i Europejską Wspólnotę Wiedzy i Innowacji w obszarze żywności – EIT Food.

EIT Food RIS Consumer Engagement Labs to europejska inicjatywa współtworzenia żywności, do której zapraszane są instytucje naukowe, producenci artykułów spożywczych i sami konsumenci. W oparciu o metodykę kokreacji produktów spożywczych, stworzoną przez Uniwersytet Warszawski, w ramach projektu w latach 2019–2023 zaprojektowano, opracowano i wprowadzono na rynek 30 innowacyjnych produktów, nad którymi pracowało 106 paneli konsumenckich z 19 europejskich krajów.

Obrazek w tresci


Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
mlekpol produkty olsztyn
PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B