Zaproponowano sześć wariantów trasy tramwajowej na osiedle Psie Pole we Wrocławiu
2025-01-07 18:02:22(ost. akt: 2025-01-07 18:09:52)
Zaproponowano sześć wariantów trasy tramwajowej na osiedle Psie Pole - poinformował wrocławski magistrat. Studium przewiduje 12 przystanków na długości około sześciu kilometrów, a koszt inwestycji - bez wykupu gruntów - to ok. 830 mln zł. Trasę ma obsługiwać 12 tramwajów - dodano.
Zgodnie z wtorkowym komunikatem wrocławskiego magistratu każdy z sześciu wariantów opracowanych w studium to blisko 6 km trasy tramwajowej i 12 przystanków. Do obsługi każdego z wariantów potrzeba 12 tramwajów, a szacowane koszty inwestycji to ok. 830 mln zł bez wykupu gruntów oraz zakupu taboru.
W kwocie uwzględniono także potrzebę przebudowy ul. Wyszyńskiego wraz z budową trasy tramwajowej, bo tramwaj na Psie Pole wymaga wzmocnienia układu tras także w centrum.
Jak podano, po rozmowach z ekspertami i z mieszkańcami zostanie wybrany ostateczny wariant, na który będzie przetarg na koncepcję programowo-przestrzenną.
Magistrat poinformował, że w studium korytarzowym opracowanym na potrzeby inwestycji brano pod uwagę kilka kryteriów, m.in. odległość od przystanków (mniejsza niż 500 m), koszt inwestycji, kolizje z obszarami chronionymi, długość trasy w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków, liczbę nieruchomości prywatnych do zajęcia, wydzielenie torowiska z jezdni, czas podróży, wpływ na klimat.
— Stąd studium korytarzowe trasy tramwajowej na Psie Pole to bardzo obszerny dokument. Liczy ponad 400 stron. Prace przy nim trwały rok. Opracowanie wykonane zostało przez firmę Databout z podwykonawcą - Politechniką Wrocławską — powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Wrocławskich Inwestycji Piotr Paś.
Z analiz wynika, że najkorzystniejsze są trasy rozpoczynające się na skrzyżowaniu al. Brücknera z ulicami Kwidzyńską i Toruńską. Następnie poprowadzone wzdłuż alei Brücknera do ul. Krzywoustego, dalej przez nowy most nad Widawą albo - w zależności od wariantów - bliżej rzeki w korytarzu ul. Dywizjonu 303 i dalej w kierunku ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. W drugim wariancie trasa prowadziłaby w stronę ronda Lotników Polskich i dalej w kierunku cmentarza na ul. Kiełczowskiej.
— Przy tej wielkiej wrocławskiej nekropolii mogłaby powstać pętla tramwajowa z parkingiem Park&Ride. Byłaby to dogodna lokalizacja także dla mieszkańców gminy sąsiedniej oraz pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowej w dniu Wszystkich Świętych i kolejny wielki wrocławski cmentarz zostałby skomunikowany tramwajami — czytamy w komunikacie.
(PAP)
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez