Tanie czy drogie? Porównanie cen skipassów w polskich ośrodkach
2025-01-16 09:28:35(ost. akt: 2025-01-16 09:58:05)
W tym sezonie narciarskim różnica w cenach skipassów między najtańszymi a najdroższymi ośrodkami narciarskimi w Polsce wynosi aż 115 złotych!
Analizy przygotowali eksperci z aplikacji PanParagon, specjalizującej się w przechowywaniu paragonów i wyszukiwaniu promocji. Wyniki pokazują, że najkorzystniejsze ceny można znaleźć w Bieszczadach, podczas gdy najwyższe stawki obowiązują w Tatrach. Kluczowe czynniki wpływające na cenę to długość i trudność tras, a także popularność danego ośrodka.
Najtaniej w Bieszczadach
Najbardziej przystępną ofertę dla narciarzy w tym roku przygotowano w Ustrzykach Dolnych na stoku Gromadzyń. Dwudniowy skipass kosztuje tam zaledwie 210 zł. Do tanich opcji należy również Ski Arena Szrenica w Szklarskiej Porębie, gdzie cena za dwudniowy karnet wynosi 285 zł. Niewiele droższa jest Ski Arena w Zieleńcu, największa stacja narciarska Kotliny Kłodzkiej, oferująca dwudniowe korzystanie z wyciągów za 290 zł.
Tatry najdroższe w zestawieniu
Na drugim końcu skali znalazły się ośrodki w Tatrach. W Zakopanem za dwudniowe skipassy na Polanę Szymoszkową i Harendę trzeba zapłacić odpowiednio 325 zł i 315 zł. Drogo jest także w najwyżej położonej stacji Beskidów, Pilsko-Jontek w Korbielowie, gdzie cena karnetu wynosi 310 zł. W Czarnej Górze Resort na masywie Śnieżnika za dwa dni jazdy trzeba wydać 300 zł.
Różnice w cenach są wyraźne, ale jak podkreśla ekspert, na koszt skipassów wpływa wiele czynników, takich jak długość i trudność tras, dostępna infrastruktura czy popularność miejsca.
Warunki śniegowe sprzyjają
Warunki śniegowe sprzyjają
Obecnie warunki do jazdy na nartach w Polsce są bardzo dobre. Według portalu skiinfo.pl, grubość pokrywy śnieżnej wynosi 107 proc. normy. Na masywie Śnieżnika w Czarnej Górze śnieg ma od 40 do 70 cm, w Szklarskiej Porębie na Ski Arena Szrenica - 45 cm, a w Zakopanem na Polanie Szymoszkowej - 30 cm.
Analizy na podstawie danych konsumentów
Aplikacja PanParagon, z której miesięcznie korzystają tysiące użytkowników, zbiera dane z około 1,5 miliona paragonów. Te anonimowe informacje pozwalają na tworzenie raportów dotyczących cen w sklepach, zmian preferencji zakupowych oraz trendów konsumenckich. Dzięki temu możliwe było także opracowanie kompleksowej analizy cen skipassów w polskich ośrodkach narciarskich.
źródło: biznes.interia.pl
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez