WM.pl
24 maja 2025, Sobota
imieniny: Joanny, Zdenka, Zuzanny
  • 18°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Sukces na przekór: 1/3 Polek w biznesie wciąż musi udowadniać swoją wartość

2025-03-07 10:55:50(ost. akt: 2025-03-07 11:15:07)

Autor zdjęcia: Olga Zhuravleva on Unsplash

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów - to zaledwie kilka wyzwań, na jakie wskazują ankietowane przez Amazon i panel Ariadna przedstawicielki polskich przedsiębiorstw handlowych. Najnowsze badanie pokazuje ponadto, że za decyzją o przejściu „na swoje” dla co trzeciej retailerki stoi potrzeba poczucia niezależności finansowej, a zdecydowana większość podkreśla, że docelowy efekt jest wart starań - aż 72. proc. czuje się dziś spełniona zawodowo. Jak kobiety komentują swoje doświadczenia i co radzą innym początkującym businesswomen?

Warto przeczytać

  • Co tam płynie pod Armii Krajowej?
  • Dodatek dopełniający do renty socjalnej trafił do mieszkańców...
  • Portrety pamięci. Seniorzy i ich ukochane zakątki stolicy
Dom i ogród, moda i akcesoria oraz artykuły spożywcze to główne kategorie, w których biznes rozwija średnio 21 proc. ankietowanych przez Amazon przedsiębiorczyń. Co trzecia z nich prowadzi dziś jednoosobową działalność gospodarczą, a 1/4 mikroprzedsiębiorstwo, w którym zatrudnia do 10 pracowników. Jak rozpoczęła się ich droga?

Pragnienie niezależności, możliwość zarządzania swoim czasem i większa elastyczność - to zdaniem średnio co trzeciej ankietowanej kluczowe motywacje determinujące założenie własnego biznesu. 25 proc. przedsiębiorczyń wskazuje w tym miejscu także na chęć pracy, której podstawą jest pasja. „Kiedy robisz to, co kochasz, ciągle tworzysz, rozwijasz się i podążasz za tym, co chcesz osiągnąć. Jeśli jesteś przekonana, że twój produkt czy usługa mają sens i naprawdę mogą pomóc innym, to uwierz, że klienci także to dostrzegą” - radzi Aneta Grams, współzałożycielka Fun With Mum, marki produkującej namioty tipi, dekoracje i wyprawkę dla najmłodszych.

Klucz do wolności czy bilet do świata pełnego wyzwań?

Rozwój działalności w sektorze handlowym to ciągła zmiana i nieustanne zawirowania. Szukanie nowych rozwiązań, testowanie materiałów, dobieranie efektywnych kanałów sprzedaży - specyfiką segmentu handlu jest ciągłe odkrywanie. Co więcej, droga kobiet do sukcesu często naznaczona jest nie tylko praktycznymi, ale także psychologicznymi wyzwaniami. Zdaniem 38 proc. badanych próba znalezienia równowagi między rozwojem zawodowym a życiem prywatnym jest jednym z trudniejszych aspektów prowadzenia działalności. „Od kobiet często oczekuje się, że będą >>ogarniać>kobieta w biznesieprzedsiębiorczyni z konkretną strategiąpo omacku

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
sukces przeszkody polskie przedsiębiorczynie biznes wyzwania uznanie stereotypy walka kobiety w biznesie bariery kompetencje rynek dowód kariera rozwój równość liderki dyskryminacja determinacja przedsiębiorczość
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B