WM.pl
9 lipca 2025, środa
imieniny: Hieronima, Palomy, Weroniki
  • 17°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Ekspresówką po Podlasiu?

2025-03-23 15:35:00(ost. akt: 2025-03-23 15:43:32)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Warto przeczytać

  • Na granicy: uścisk dłoni od sztucznej inteligencji
  • [WIDEO] Nie podejmę decyzji o zamknięciu szpitala - Andrzej...
  • Wypadek na DK59. Droga jest zablokowana
Drogowcy z GDDKiA złożyli do Wojewody Podlaskiego wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla dwóch odcinków dróg ekspresowych: S16 Knyszyn – Krynice i S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo.

Te dwa fragmenty dróg ekspresowych łączą się z budowanym obecnie odcinkiem S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód. Razem stworzą północno-zachodnią obwodnicę Białegostoku z dodatkowym wylotem w stronę Ełku.

Oba odcinki będą budowane w standardzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m plus pas awaryjny. Nawierzchnie bitumiczne będą dostosowane do ruchu ciężkich pojazdów o nacisku 11,5 t/oś.

S16 Knyszyn – Krynice
Przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka S16 Knyszyn – Krynice rozstrzygnięto w styczniu 2024 r. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Grupa Mirbud - 314,7 mln zł.

S16 od Knyszyna do okolic Krynic będzie miała 8,4 km długości. Zaprojektowano 14 obiektów inżynierskich, w tym cztery wiadukty, sześć przejść dla dużych zwierząt oraz cztery przejścia dla małych zwierząt i płazów.

Odcinek zaczyna się około 3 km na południe od Knyszyna rondem, na obecnej drodze krajowej nr 65 (Ełk – Białystok). Następnie, nowym śladem trasa poprowadzona jest na południe, gdzie w rejonie miejscowości Krynice połączy się z powstającą drogą ekspresową S19. Dalej wspólnym przebiegiem S16 i S19 dochodzi do węzła Białystok Zachód na istniejącej drodze ekspresowej S8.

S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo
Przetarg rozstrzygnięto w grudniu 2023 r. Najniższą cenę (320,8 mln zł) zaproponowała firma Unibep, zdobywając maksymalną liczbę punktów we wszystkich kryteriach, także pozacenowych. Realizacja zadania planowana jest na lata 2025-2028.

Odcinek S19 od istniejącego węzła Białystok Północ do węzła Dobrzyniewo będzie miał długość 9,5 km. W ramach inwestycji powstaną 24 obiekty inżynierskie, w tym 12 wiaduktów i 12 przepustów.

Zaplanowano budowę węzła Dobrzyniewo. Umożliwi on wyprowadzenie ruchu w kierunku Ełku (S16) i węzła Białystok Zachód na S8 (kierunek Warszawa – Białystok), a także - w przyszłości, po zakończeniu budowy Via Carpatia, w stronę Lublina (S19).

Drogowcy planują, że oba odcinki będą gotowe w połowie 2028 r


GDDKiA, opr. tom

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Ełk Knyszyn Białystok S16 S19 ekspresówka GDDKiA
Paweł Tomkiewicz
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B