WM.pl
9 maja 2025, Piątek
imieniny: Grzegorza, Karoliny, Karola
  • 7°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Za kilka lat może zabraknąć nawet pół miliona kierowców

2025-03-26 11:53:13(ost. akt: 2025-03-26 12:02:25)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Acubens

Branża transportowa w Europie stoi przed poważnymi wyzwaniami. Aż 70% firm boryka się z problemami kadrowymi, a prognozy na 2025 rok przewidują dalsze pogorszenie sytuacji. Wynika to z starzejącej się kadry kierowców, spadku zainteresowania zawodem wśród młodych ludzi oraz coraz bardziej restrykcyjnych przepisów.

Warto przeczytać

  • "To ziemia, która widziała piekło"
  • Nowi konsultanci wojewódzcy powołani przez wojewodę
  • "Nawet z narażeniem życia"
Branża transportu drogowego zmaga się z poważnym niedoborem kierowców ciężarówek. Prognozy na 2025 rok wskazują na brak kilkuset tysięcy pracowników w Europie. Przyczyną tego zjawiska są niski prestiż zawodu, trudne warunki pracy oraz rosnące wymagania dotyczące kwalifikacji i certyfikatów. Młodsze pokolenie rzadziej wybiera tę profesję, co pogłębia lukę pokoleniową.

W Europie brakuje już ponad 230 tys. kierowców, a w ciągu najbliższych pięciu lat na emeryturę może przejść kolejne pół miliona. Największy deficyt występuje w Niemczech, Hiszpanii i Polsce, gdzie spada zainteresowanie zawodem, a także maleje liczba kierowców z krajów trzecich.

Deficyt kierowców wynika głównie z starzenia się tej grupy zawodowej. Młodsze pokolenie niechętnie podejmuje pracę w transporcie z powodu trudnych warunków, wysokich kosztów kursów oraz stresu związanego z obowiązkami. Dodatkowo, skomplikowane procedury uzyskiwania uprawnień i zezwoleń dla kierowców spoza UE oraz nowe regulacje dotyczące czasu pracy i wynagrodzeń sprawiają, że zatrudnianie kierowców staje się coraz trudniejsze i droższe dla firm transportowych.

Aby rozwiązać problemy kadrowe, firmy transportowe inwestują w nowoczesne technologie, takie jak automatyzacja, telematyka i systemy zarządzania flotą. Choć pojazdy autonomiczne mogą pomóc w przyszłości, w krótkim okresie branża musi skupić się na poprawie warunków pracy i zwiększeniu wynagrodzenia, aby przyciągnąć nowych kierowców.

Źródło: Interia Motoryzacja



Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
zawód kierowcy ciężarówka
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B