WM.pl
15 czerwca 2025, Niedziela
imieniny: Jolanty, Lotara, Wita
  • 27°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
    • Ogłoszenia
    • Anty-defamation
    • Kongres Przyszłości
    • Europe Direct
    • Plebiscyt Sportowy
    • Krasnal.info
    PODZIEL SIĘ

    Debaty w Końskich rekordowo poruszyły opinię publiczną. Social media biją historyczne wyniki

    2025-04-13 08:24:45(ost. akt: 2025-04-13 09:00:11)

    Autor zdjęcia: PAP

    Piątkowe debaty prezydenckie w Końskich wywołały bezprecedensowe zainteresowanie opinii publicznej, osiągając ponad miliardowy zasięg w mediach społecznościowych – wynika z raportu fundacji Res Futura. Eksperci określili to wydarzenie jako „najsilniejszy polityczny impuls w historii polskiego internetu”

    Warto przeczytać

    • Most znowu będzie się obracał
    • Wojewoda wypowiedział się w sprawie poszerzenia granic...
    • Serce Warmii mocniej zabije w Gietrzwałdzie
    Analiza przeprowadzona przez Res Futura wykazała, że w ciągu zaledwie 12 godzin od rozpoczęcia debaty wygenerowano ponad miliard interakcji i ponad 250 tysięcy unikalnych wzmianek. Oznacza to średnio ponad 20 tysięcy nowych komentarzy i wpisów na godzinę, co odpowiada jednemu wpisowi co trzy sekundy.

    W debacie transmitowanej równolegle przez TVP, TVN oraz Polsat udział wzięło ośmioro kandydatów: Rafał Trzaskowski (KO), Karol Nawrocki (popierany przez PiS), Magdalena Biejat (Nowa Lewica), Maciej Maciak (Ruch Dobrobytu i Pokoju), Szymon Hołownia (Trzecia Droga), Marek Jakubiak (Wolni Republikanie), Krzysztof Stanowski (kandydat niezależny) oraz Joanna Senyszyn (kandydatka niezależna).

    Według szacunków Res Futura, debaty dotarły średnio 40-krotnie do każdego z około 25 milionów aktywnych internautów w Polsce. Tempo ekspozycji było ogromne – średnio 83 miliony kontaktów na godzinę. Eksperci oceniają, że przeciętny użytkownik zetknął się z treściami debaty kilkanaście razy, nawet bez aktywnego uczestnictwa.

    Co ważne, analiza pokazała wyraźne zmiany w oczekiwaniach internautów. Użytkownicy mediów społecznościowych zdecydowanie odrzucają przekaz oparty na konflikcie, polaryzacji i retoryce „mniejszego zła”. Zdaniem analityków Res Futura, główni kandydaci – reprezentujący Koalicję Obywatelską i Prawo i Sprawiedliwość – tracą dominację, ponieważ wyborcy coraz wyraźniej szukają alternatyw.

    Eksperci zauważają, że nadchodzące wybory prezydenckie będą pierwszymi od wielu lat, w których kluczową rolę odegrają wyborcy dotąd niezdecydowani oraz zmęczeni dotychczasowym stylem politycznym. Oczekują oni przede wszystkim autentyczności i polityków, którzy „nie grają ról, lecz mówią jasno i bezpośrednio”.

    Wybory prezydenckie odbędą się 18 maja 2025 roku, a ewentualna druga tura – 1 czerwca. Kandydaci będą musieli dostosować swoje kampanie do nowych realiów społecznych, aby zdobyć głosy wyborców, którzy odrzucają tradycyjne narracje konfliktu i oczekują od polityków nowej jakości.


    Źródło: wydarzenia.interia.pl

    Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
    ZAMKNIJ
    Tagi:
    Debaty w Końskich wybory prezydenckie media społecznościowe zasięg miliard interakcji Res Futura Rafał Trzaskowski Karol Nawrocki Magdalena Biejat Maciej Maciak Szymon Hołownia Marek Jakubiak Krzysztof Stanowski Joanna Senyszyn TVP TVN Polsat polaryzacja konflikt
    red.
    więcej od tego autora

    PODZIEL SIĘ

    Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

    Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

    Zaloguj się lub wejdź przez FB

    GazetaOlsztyńska.pl
    • Koronawirus
    • Wiadomości
    • Sport
    • Olsztyn
    • Plebiscyty
    • Ogłoszenia
    • Nieruchomości
    • Motoryzacja
    • Drobne
    • Praca
    • Patronaty
    • Reklama
    • Pracuj u nas
    • Kontakt
    ul. Tracka 5
    10-364 Olsztyn
    tel: 89 539-75-20
    internet@gazetaolsztynska.pl
    Biuro reklamy internetowej
    tel: 89 539-76-29,
    tel: 89 539-76-59
    reklama@wm.pl

    Bądź na bieżąco!

    Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

    • Polityka Prywatności
    • Regulaminy
    • Kontakt
    2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B