WM.pl
24 maja 2025, Sobota
imieniny: Joanny, Zdenka, Zuzanny
  • 17°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Niemiecki przemysł motoryzacyjny w kryzysie. Upadłość ogłasza kolejny dostawca

2025-05-05 09:36:16(ost. akt: 2025-05-05 09:37:17)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Freepik

Przez lata stanowił wizytówkę niemieckiej gospodarki, dziś zmaga się z rosnącymi problemami. Niemiecki przemysł motoryzacyjny przeżywa trudny czas. W kwietniu 2025 r. upadłość ogłosiła kolejna firma z branży – producent części samochodowych Bohai Trimet. Zagrożonych jest łącznie około 678 miejsc pracy.

Warto przeczytać

  • Co tam płynie pod Armii Krajowej?
  • Moje dzieci wybrały świat
  • 19-latek potrącił rowerzystę. Mężczyzna trafił do szpitala...
Zakład zlokalizowany w Harzgerode (Saksonia-Anhalt) wytwarza komponenty do skrzyń biegów, podwozi i karoserii dla niemieckich oraz włoskich producentów aut. Jednym z głównych klientów firmy jest koncern Volkswagen.

Jak informuje portal merkur.de, Bohai Trimet złożył wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego dla wszystkich czterech spółek należących do firmy. Dotyczy to 580 pracowników w Harzgerode oraz 98 w zakładzie w Sömmerda (Turyngia).

Tymczasowym zarządcą masy upadłościowej został Olaf Spiekermann, który wraz ze swoim zespołem pracuje na miejscu, starając się ustabilizować produkcję i ocenić sytuację finansową firmy. W ramach tzw. wstępnego finansowania świadczeń upadłościowych zapewniono wypłaty wynagrodzeń na najbliższe trzy miesiące. Równocześnie trwają poszukiwania inwestorów zainteresowanych przejęciem zakładów i kontynuacją działalności.

Bohai Trimet był wcześniej częścią niemieckiego koncernu Trimet. W 2018 roku spółka została sprzedana chińskiemu gigantowi motoryzacyjnemu Bohai Automotive Systems. Mimo początkowych nadziei na poprawę konkurencyjności, już w 2024 roku firma zmniejszyła zatrudnienie i wprowadziła skrócony czas pracy. Ostatecznie, w 2025 roku, została zmuszona do ogłoszenia upadłości. Bohai Trimet pozostaje jednym z największych pracodawców w regionie Harz.

Z danych firmy doradczej Ernst & Young wynika, że w 2024 roku niemiecki przemysł motoryzacyjny zanotował 5-procentowy spadek obrotów. W przypadku dostawców części było to aż 8 procent.

Branży nie sprzyjają także napięcia handlowe. Na sytuację mogą dodatkowo wpłynąć nowe cła na samochody wprowadzone przez prezydenta USA Donalda Trumpa. Nakładają się one na i tak już poważny kryzys – zyski Volkswagena i Porsche spadły o 30 proc., a BMW aż o 37 proc.

Według prognoz instytutu badawczego Prognos, do 2035 roku w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym może zniknąć nawet 190 tys. miejsc pracy.

źródło: WP Finanse / red.

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
samochody upadłość Volkswagen produkcja gospodarka
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B