Burberry zapowiada redukcję 1 700 etatów. Kurs akcji w górę mimo straty finansowej
2025-05-23 10:15:19(ost. akt: 2025-05-23 10:17:33)
Luksusowy dom mody Burberry ogłosił plany redukcji około 1 700 miejsc pracy jako element strategii cięcia kosztów do 2027 roku — informuje BBC. Mimo tej decyzji, kurs akcji spółki poszybował w górę o 18 proc.
Brytyjska marka, znana z charakterystycznego wzoru w kratę w odcieniach wielbłądziego, czerwieni i czerni, zamknęła ostatni rok finansowy stratą w wysokości 66 mln funtów. W odpowiedzi na pogarszające się wyniki, zarząd firmy zdecydował się na szeroko zakrojony program oszczędnościowy.
Według BBC, planowane zwolnienia obejmą ok. 20 proc. globalnego personelu. Jak zaznaczył dyrektor generalny Joshua Schulman, redukcje obejmą zespoły na całym świecie, ale szczególnie odczuwalne będą w Wielkiej Brytanii, gdzie zatrudnionych jest najwięcej pracowników.
W ramach restrukturyzacji zaplanowano m.in. likwidację nocnych zmian w fabryce w Castleford, odpowiedzialnej za produkcję legendarnych trenczy Burberry, których ceny wahają się od 1 000 do 10 000 funtów za sztukę.
– Od dłuższego czasu zmagamy się z nadmiarem mocy produkcyjnych w tym zakładzie, co w obecnych realiach jest po prostu nie do utrzymania. Jednocześnie pragnę podkreślić, że zmiany mają na celu zabezpieczenie przyszłości naszej brytyjskiej produkcji – zapowiedział Schulman. Jak dodał, firma planuje znaczne inwestycje w modernizację fabryki w drugiej połowie bieżącego roku.
Dodatkowo Burberry poinformowało o dostosowaniu grafików pracy w sklepach stacjonarnych do godzin największego natężenia ruchu klientów, co również wiązać się będzie z redukcją zatrudnienia.
Planowane oszczędności mają dotyczyć także kosztów operacyjnych, logistyki, zaopatrzenia i nieruchomości. Firma zastrzegła, że cięcia będą poprzedzone konsultacjami tam, gdzie będzie to wymagane.
Reuters podaje, że po ujawnieniu planów restrukturyzacyjnych kurs akcji Burberry wzrósł o 18 proc. Warto przypomnieć, że już w listopadzie ubiegłego roku marka ogłosiła program oszczędnościowy o wartości 40 mln funtów. Obecnie cel zakłada wygenerowanie 100 mln funtów rocznych oszczędności do wiosny 2027 roku.
– Choć działamy w wymagającym otoczeniu makroekonomicznym i jesteśmy dopiero na początku transformacji, jestem bardziej niż kiedykolwiek przekonany, że najlepsze lata Burberry dopiero przed nami – ocenił Schulman.
Marka zmaga się z malejącym popytem na dobra luksusowe, szczególnie na kluczowych rynkach: w Chinach i obu Amerykach, gdzie sprzedaż zanotowała największe spadki w ubiegłym roku.
Burberry, założone w 1856 roku, produkuje swoje kultowe płaszcze przeciwdeszczowe w Yorkshire od 1972 roku. Pogarszająca się koniunktura dotknęła również inne marki luksusowe. Przykładem może być Moët Hennessy, producent ekskluzywnych alkoholi należący do grupy LVMH Bernarda Arnaulta, który w pierwszym kwartale 2025 roku zanotował 9-procentowy spadek przychodów — najgorszy wynik w całym imperium LVMH.
W odpowiedzi na trudną sytuację, Moët Hennessy zdecydowało się na redukcję ponad 10 proc. zatrudnienia — oznacza to zwolnienie około 1 200 z 9 400 pracowników i powrót do poziomu zatrudnienia sprzed pandemii COVID-19.
źródło: Wirtualna Polska
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez