WM.pl
15 lipca 2025, Wtorek
imieniny: Henryka, Igi, Włodzimierza
  • 18°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Chińska presja zatrzymała Volkswagena

2025-07-14 16:16:34(ost. akt: 2025-07-14 16:22:56)

Autor zdjęcia: Erik Mclean on Unsplash

Po raz pierwszy w swojej historii koncern Volkswagen decyduje się na zamknięcie dużego zakładu produkcyjnego w Chinach. Decyzja ta jest konsekwencją pogarszającej się sytuacji na tamtejszym rynku motoryzacyjnym.

Warto przeczytać

  • Firmy walczą o budowę ul. Nowobałtyckiej. Oferty z zagranicy
  • Żuławy i Powiśle pod wodnym nadzorem. Test gotowości przeciwpowodziowej
  • Pościg za volkswagenem. Kierowca porzucił auto i rzucił...
Jak poinformowała spółka Volkswagen China, potwierdzając doniesienia dziennika „Handelsblatt”, wspólna fabryka Volkswagena i jego chińskiego partnera SAIC w Nankinie – we wschodnich Chinach – zakończyła już produkcję. Proces wygaszania zakładu ma być realizowany stopniowo w drugiej połowie 2025 roku. To pierwsze całkowite zamknięcie tak dużej fabryki Volkswagena w Państwie Środka.

Zakład w Nankinie, zlokalizowany w Strefie Rozwoju Gospodarczego i Technologicznego Jiangning, rozpoczął działalność w 2008 roku. Jego roczna zdolność produkcyjna wynosiła 360 tys. pojazdów, a w ostatnim czasie wytwarzano tam m.in. modele VW Passat i Skoda Superb. Według źródeł zbliżonych do koncernu, centralne położenie fabryki utrudniało jej modernizację i logistykę, a przejście na produkcję pojazdów elektrycznych uznano za nieopłacalne.

Presja chińskiej konkurencji

Pozostała produkcja zostanie przeniesiona do pobliskiego zakładu w Yizheng. Jak informuje „Der Spiegel”, produkcja i sprzedaż modelu Passat mają być kontynuowane na dużą skalę. Niemiecki tygodnik podaje również, że władze Nankinu zamierzają znaleźć nowego inwestora, który przejmie i wykorzysta wygaszaną infrastrukturę fabryki.

Komentując decyzję Volkswagena, „Der Spiegel” wskazuje na rosnącą presję ze strony krajowych chińskich producentów samochodów elektrycznych – takich jak BYD czy Nio – oraz na głębokie zmiany strukturalne w chińskim sektorze motoryzacyjnym. Obecnie w Chinach funkcjonuje około stu marek samochodowych, które produkują więcej pojazdów, niż rynek jest w stanie wchłonąć, co skutkuje zażartą wojną cenową, wpływającą również na wyniki Grupy VW.

Warto przypomnieć, że dotąd Volkswagen zdecydował się jedynie na wycofanie z jednej, mniejszej fabryki w regionie Xinjiang. W listopadzie 2024 roku firma ogłosiła zakończenie działalności w tym rejonie, pod presją opinii publicznej, inwestorów i obrońców praw człowieka.


Źródło: next.gazeta.pl

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Volkswagen Chiny Nankin zamknięcie fabryki produkcja samochodów Passat Skoda Superb SAIC samochody elektryczne chiński rynek motoryzacyjny wojna cenowa BYD Nio presja konkurencji przemysł motoryzacyjny zmiany strukturalne VW China Yizheng
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B