WM.pl
23 lipca 2025, środa
imieniny: Sławy, Sławosza, Żelisławy
  • 21°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Większość Polaków odczuwa stres w pracy

2025-07-22 14:16:30(ost. akt: 2025-07-22 14:17:24)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: pixabay.com

53 proc. pracowników w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu każdego dnia; najczęściej skarżą się na niego kobiety, pracownicy do 44 roku życia oraz wykonujący obowiązki zdalnie - wynika z badania ManpowerGroup opublikowanego we wtorek.

Warto przeczytać

  • Policjanci z Olsztyna wśród rozbijających siatkę oszustów
  • Zgłoszenie o napaści zakończone zatrzymaniem za narkotyki
  • Ruszyły przygotowania do przebudowy Kanału Popówka
Jak wynika z badania „Globalny Barometr Talentów 2025”, ponad połowa pracowników w Polsce (53 proc.) doświadcza wysokiego poziomu stresu każdego dnia. Częściej skarżą się na niego kobiety (57 proc.) niż mężczyźni (49 proc.). Najbardziej zestresowanymi grupami wiekowymi są pokolenie Z (18-28 lat) i millenialsi (29-44 lat) - kolejno 57 i 56 proc. wskazało na ten problem. Najrzadziej codzienne napięcie w pracy odczuwają przedstawiciele pokolenia X (49 proc).

Najwyższy poziom stresu dotyczy osób pracujących zdalnie (67 proc.). Niższy poziom niepokoju zgłosili pracownicy, którzy sami zdecydowali się na pracę w siedzibie firmy, mając opcję pracy zdalnej (57 proc.), a także osoby pracujące głównie stacjonarnie (51 proc.). Najmniejszy odsetek osób odczuwających stres dotyczy pracowników w trybie hybrydowym (43 proc.).

Na brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym wskazał co piąty Polak (22 proc.). Problem dotyczy w niemal równym stopniu kobiet (21 proc.) i mężczyzn (22 proc.), a także osób pracujących stacjonarnie i zdalnie (po 25 proc.) i ze wszystkich grup wiekowych.

12 proc. zatrudnionych w Polsce nie dostrzega sensu ani celu w wykonywanej pracy - podali autorzy badania. Najczęściej na ten problem wskazywali millenialsi (16 proc.). Podobne odczucia zadeklarowało 14 proc. przedstawicieli pokolenia Z i „tylko” 7 proc. osób z pokolenia X - zaznaczono.

„Millenialsi często łączą wiele ról jednocześnie – są liderami zespołów, ekspertami, rodzicami czy opiekunami, co czyni ich szczególnie podatnymi na przeciążenie. Na tym etapie życia zadają sobie pytania o dalszy kierunek kariery, sens wykonywanej pracy i poziom wsparcia, co może prowadzić do wypalenia zawodowego i potrzeby zmian” - wskazała, cytowana w informacji prasowej, Katarzyna Gołek z Manpower.

14 proc. pracowników w Polsce zadeklarowało, że nie identyfikuje się z wartościami i wizją swojego pracodawcy. Problem częściej dotyka kobiet (16 proc.) niż mężczyzn (13 proc.). Najczęściej brak dopasowania z pracodawcą zgłaszali millenialsi (16 proc.) oraz przedstawiciele pokolenia X (15 proc.).

„Kobiety, jako grupa zawodowa, charakteryzują się zwykle wyższą wrażliwością społeczną, relacyjnością i potrzebą autentyczności – są bardziej uważne na niespójność między tym, co firma deklaruje, a jak realnie działa. Z kolei osoby z Pokolenia X i Y to pracownicy z już ugruntowanym doświadczeniem zawodowym. Znają różne style zarządzania i modele funkcjonowania organizacji, dzięki czemu potrafią krytycznie ocenić, czy wartości firmowe są wdrażane w praktyce, czy jedynie funkcjonują jako element komunikacji zewnętrznej” - oceniła Gołek.

Badanie ManpowerGroup „Globalny Barometr Talentów 2025” zostało przeprowadzone w dn. 14.03-11.04 br. Objęło ponad 13 tys. pracowników z 19 krajów na całym świecie, w tym blisko 500 respondentów z Polski.

Źródło: PAP

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
praca stres kobiety mężczyźni warunki pracy Polska
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B