WM.pl
15 września 2025, Poniedziałek
imieniny: Albina, Lolity, Ronalda
  • 17°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Warmia i Mazury kierują uwagę na Azję. Korea Południowa jako atrakcyjny rynek eksportowy

2025-09-15 15:37:24(ost. akt: 2025-09-15 15:37:29)

Autor zdjęcia: .

W Hotelu Przystań w Olsztynie odbyło się specjalistyczne szkolenie przygotowujące przedsiębiorców z Warmii i Mazur do udziału w II edycji misji gospodarczej do Korei Południowej. Spotkanie pokazało, że ekspansja na rynek azjatycki wymaga nie tylko dobrego produktu – równie ważna jest wiedza, strategia oraz umiejętność adaptacji do lokalnych realiów.

Warto przeczytać

  • Skradziona w Europie, odzyskana w Bezledach
  • Bp Wojciech Skibicki został mianowany biskupem diecezji...
  • Korea Południowa jako atrakcyjny rynek dla przedsiębiorców...

Pięć perspektyw, jedna lekcja


Podczas wydarzenia uczestnicy wysłuchali wystąpień ekspertów reprezentujących różne obszary. Aleksandra Serocka, doradczyni ds. współpracy z Koreą Południową, zwróciła uwagę na rolę szczegółów – od przygotowania wizytówek po znajomość zasad etykiety przy stole. Hanna Wanszewicz podkreśliła wagę kultury i hierarchii w biznesie, a Robert Zając z PAIH wskazał na instytucjonalne wsparcie, jakie polscy eksporterzy mogą uzyskać dzięki sieci Zagranicznych Biur Handlowych.

Formalno-prawne aspekty omówił Adam Smuga, radca prawny specjalizujący się w rynkach azjatyckich, a Agnieszka Smiatacz podzieliła się doświadczeniem w promocji polskich produktów w Azji. Wspólny mianownik wszystkich wystąpień był jasny: na tak wymagającym i konkurencyjnym rynku sukces zależy od przygotowania – nie tylko ofertowego, ale i kulturowego, prawnego oraz marketingowego.

Dlaczego to ważne?


Spotkanie w Olsztynie było czymś więcej niż interaktywnym warsztatem. To część większej strategii regionu, który konsekwentnie wspiera swoich przedsiębiorców w wychodzeniu poza granice Polski. Inwestycja w takie przygotowanie jest kluczowa, biorąc pod uwagę potencjał rynku koreańskiego. Jak wskazują dane IMARC Group (2024), rynek żywności i napojów wart jest ponad 200 miliardów USD, a sektor przetwórstwa żywności generuje przychód rzędu 63 miliardów USD rocznie (USDA, 2022). To atrakcyjna, ale bardzo konkurencyjna przestrzeń, w której tylko doskonale przygotowane firmy mogą zdobyć trwałą pozycję.

Co dalej? Przed nami Targi FOOD WEEK KOREA 2025


Kolejnym etapem będzie udział firm w targach FOOD WEEK KOREA 2025, które odbędą się pod koniec października w Seulu. Właśnie tam, wdrożenie wiedzy zdobytej na szkoleniu może zadecydować, czy pierwsze spotkania w Seulu przełożą się na długoterminowe kontrakty.


Obrazek w tresci

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Korea FOOD WEEK KOREA PAIH
Alina Laskowska
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B