WM.pl
18 września 2025, Czwartek
imieniny: Ireny, Irminy, Stanisława
  • 17°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Ford ogranicza zatrudnienie w Niemczech. 1000 osób straci pracę

2025-09-17 11:16:32(ost. akt: 2025-09-17 11:22:04)

Autor zdjęcia: Nadine E on Unsplash

Ford ogłosił, że zlikwiduje 1000 etatów w swojej fabryce w Kolonii. Decyzja jest konsekwencją słabego popytu na samochody elektryczne oraz działań oszczędnościowych – podaje Stuttgarter Zeitung. Od początku 2026 roku zakład przejdzie z pracy na dwie zmiany do systemu jednozmianowego.

Warto przeczytać

  • Najnowsze wydanie Gazety Olsztyńskiej
  • Polska prowadzi zbrodnicze działania. Kto tak twierdzi?
  • Terytorialsi z Warmii i Mazur mistrzami WOT w przełajach...
To kolejny etap restrukturyzacji. W 2024 roku Ford zapowiedział redukcję 2900 miejsc pracy do 2027 roku. Po protestach i historycznym strajku pracownicy ostatecznie zgodzili się na plan, a obecne zwolnienia powiększają go o kolejne 1000 osób. Firma zapowiada, że zaoferuje pakiety dobrowolnych odejść na warunkach wynegocjowanych z IG Metall.

Trudności w Kolonii

Zakład, który powstał w 1930 roku i przez dekady produkował popularnego Forda Fiestę, został w 2023 roku przestawiony na pojazdy elektryczne. Inwestycja warta niemal 2 mld euro nie przyniosła jednak oczekiwanych rezultatów, między innymi po wycofaniu dopłat rządowych do zakupu takich aut.

Eksperci: Ford jest zbyt drogi

– To było do przewidzenia. Ford oferuje samochody w zbyt wysokich cenach i nie znajduje klientów – ocenia Stefan Bratzel z Centrum Zarządzania Motoryzacją. Według niego producent powinien skoncentrować się na tańszych modelach, bardziej odpowiadających charakterowi marki.

Bratzel podkreśla, że amerykańska firma od dawna nie rozumie specyfiki europejskiego rynku. Dodaje, że restrukturyzacja zakładu w Kolonii to przykład błędnej strategii.

Ford zakładał, że do 2023 roku auta elektryczne będą stanowić 35 proc. jego sprzedaży. Faktyczny udział wyniósł jednak jedynie 18 proc. Mimo wzrostu udziału w rynku niemieckim do 4,5 proc., firma wciąż notuje wyniki poniżej oczekiwań.

– Ford próbuje dziś przede wszystkim ograniczyć straty. Bez nowych, tańszych modeli nie uda się mu jednak odnieść sukcesu – podsumowuje Bratzel.


Źródło: money.pl

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Ford Niemcy utrata pracy
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B