WM.pl
25 września 2025, Czwartek
imieniny: Aureli, Kamila, Kleofasa
  • 14°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Stellantis wstrzymuje produkcję w Tychach i pięciu innych europejskich fabrykach

2025-09-25 11:46:35(ost. akt: 2025-09-25 11:52:08)

Autor zdjęcia: Freepik

Grupa Stellantis czasowo wstrzymuje produkcję w kilku europejskich fabrykach, w tym w Tychach, z powodu spadku popytu na samochody. Okres przestoju posłuży m.in. konserwacji zakładów, szkoleniom pracowników oraz przymusowym urlopom.

Warto przeczytać

  • 191 mln zł dla Warmii i Mazur na sprzęt kryzysowy
  • Olsztyn: Tobie Polsko
  • Warmia i Mazury po ulewach: miliony na odbudowę po powodzi
Grupa Stellantis ponownie ogranicza produkcję w sześciu europejskich fabrykach, w tym w Tychach, z powodu spadającego popytu na samochody. Najdłuższy przestój dotyczy zakładu w Poissy we Francji — produkcja zatrzyma się tam na trzy tygodnie, co oznacza przymusowe urlopy i skrócony czas pracy. Pozostałe fabryki objęte ograniczeniami to Eisenach (5 dni), Saragossa (7 dni), Tychy (9 dni), Madryt (14 dni) i Pomigliano (15 dni). Przerwy mają posłużyć konserwacji linii produkcyjnych, szkoleniom pracowników oraz dostosowaniu produkcji do sytuacji rynkowej.

Grupa Stellantis zapowiada w sumie 62 dni przestojów w europejskich fabrykach, w tym w Tychach, powołując się na konieczność odciążenia parkingów u dealerów przepełnionych niesprzedanymi samochodami. Oficjalnie chodzi o „zrównoważenie produkcji” z aktualnym popytem, jednak sytuacja rynkowa jest trudniejsza. Wyniki sprzedaży za pierwsze siedem miesięcy 2025 r. pokazują spadek rejestracji o 8,1 proc. w Europie kontynentalnej (1,19 mln aut), podczas gdy konkurenci — Renault i Volkswagen — odnotowali wzrosty odpowiednio o 5,8 i 3,6 proc.

Eksperci wskazują, że obecne problemy Stellantisa wynikają m.in. z wcześniejszych wad silników 1.2 PureTech i wycofywania samochodów z wadliwymi poduszkami powietrznymi Takata, a także rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów. Koncern wprowadził już działania naprawcze, takie jak ośmioletnia gwarancja i poprawa procedur wycofywania pojazdów, a w strategii rozwoju stawia na atrakcyjne cenowo auta miejskie i rodzinne oraz nowoczesne hybrydy. Ograniczenie produkcji w sześciu europejskich fabrykach ma pomóc dostosować się do rynku, choć związki zawodowe obawiają się restrukturyzacji i możliwych zamknięć zakładów. Sukces zależy od odbudowy zaufania klientów i stabilizacji produkcji w Europie.


Źródło: auto-świat.pl

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
fabryka Tychy Europa auta
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B