WM.pl
2 października 2025, Czwartek
imieniny: Racheli, Sławy, Teofila
  • 10°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Problemy znanej szwedzkiej sieciówki

2025-10-02 10:29:22(ost. akt: 2025-10-02 10:37:02)
Grafika ilustracyjna

Grafika ilustracyjna

Autor zdjęcia: Pixabay

W ciągu ostatnich dwóch lat Duka zamknęła w Polsce kilkadziesiąt sklepów stacjonarnych. Sieć znajduje się w restrukturyzacji.

Warto przeczytać

  • Zobaczycie ją w nowych "Rolniczkach"
  • Fizjoterapeutki ze Szpitala Miejskiego w Olsztynie z medalami...
  • Mylili konia w myjni samochodowe. Co na to sąd?
Duka likwiduje kolejne sklepy stacjonarne. W ubiegłym roku sieć zamknęła 23 placówki, w tym trzy prowadzone w ramach franczyzy. - W 2025 roku spółka zamknęła kolejnych 8 sklepów i obecnie ma ich 29. Rok wcześniej było ich 60 - pisze serwis dlahandlu.pl.

Problemy finansowe


Problemy Duki rozpoczęły się 2023. Wówczas znana szwedzka sieciówka odnotowała 4,7 mln zł zysku netto, mimo zamknięcia trzech placówek (w tym jednej franczyzowej) oraz przejęcia czterech innych dotychczas prowadzonych na zasadach franczyzy. Rok temu spółka była już jednak na dużym minusie. W 2024 r. zanotowała stratę z działalności operacyjnej 139 mln zł, oraz stratę netto - 153 mln zł.

Pod koniec ubiegłego roku Warszawski Sąd Rejonowy otworzył postępowanie sanacyjne firmy Duka International, wyznaczając jako zarządcę spółkę Rymarz Zdort Kubiczek Restructuring. W marcu 2025 r. firmie udało się pozyskać inwestora.

"Celem zarządu na rok 2025 jest niezwłoczne i skuteczne wdrażanie planu restrukturyzacyjnego, który zakłada rozwój sprzedaży e-commerce i zmniejszanie liczby sklepów stacjonarnych" - czytamy w dlahandlu.pl.

W 2023 roku Duka International została ukarana przez UOKiK grzywną w wysokości ponad 1,5 mln zł za nieuczciwe praktyki wobec konsumentów. Firma automatycznie dodawała do koszyków klientów produkty, takie jak parasolki czy filiżanki, bez ich zgody. Praktyka ta, stosowana przez niemal cały rok 2023, skutkowała koniecznością ręcznego usuwania niechcianych przedmiotów, co wielu konsumentom umknęło.

Źródło: dlahandlu.pl

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Duka dekoracje szwedzka sieciówka restrukturyzacja
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B