WM.pl
3 października 2025, Piątek
imieniny: Bogumiła, Gerarda, Józefy
  • 11°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

„Senior nie widzi, a sklep zarabia”. Pełczyńska-Nałęcz uderza w nieuczciwe promocje

2025-10-03 08:57:41(ost. akt: 2025-10-03 09:02:35)
Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz podczas konferencji prasowej w siedzibie resortu w Warszawie.

Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz podczas konferencji prasowej w siedzibie resortu w Warszawie.

Autor zdjęcia: PAP/Marcin Obara

Minister Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz zapowiedziała kontrolę promocji i sposobu prezentowania cen w sklepach. – Analizujemy to pod kątem prawnym – podkreśliła.

Warto przeczytać

  • Ponad 9 milionów złotych na poprawę obiektów turystycznych...
  • Najnowsze wydanie Gazety Olsztyńskiej
  • Eurointegracja to trolling i przykrywka
Minister funduszy Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz skrytykowała praktyki sklepów, które – jej zdaniem – formułują promocje w sposób wprowadzający klientów w błąd. Jako przykład podała zniżki obwarowane drobnymi warunkami, trudnymi do zauważenia. Zapowiedziała, że rząd analizuje takie działania pod kątem prawnym, by uniemożliwić nadużycia i zapewnić bardziej sprawiedliwe zasady na rynku.

Pod koniec września minister Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz zwróciła uwagę na wprowadzające w błąd promocje w sklepach. Na platformie X skomentowała przykład z popularnej sieci, gdzie cena masła była uzależniona od karty lojalnościowej i drobnych warunków. Podkreśliła, że klienci często nie przeliczają wszystkiego dokładnie, przez co łatwo dają się nabrać, a sklepy osiągają dodatkowe zyski nawet na drobnych kwotach.

We wrześniu Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz udostępniła na platformie X zdjęcie, które wcześniej opublikował Tomasz Owczarek z PO. Polityk zwracał uwagę, że ceny promocyjne w sklepach są często prezentowane w sposób wprowadzający w błąd i postulował, by ich wielkość była taka sama jak ceny jednostkowej. Sprawę skomentował także ekonomista Rafał Mundry, który ostro krytykował praktyki popularnej sieci handlowej, nazywając je „czystym scamem” i podkreślając, że od lat nikt nie reaguje na takie działania.

Na początku września UOKiK poinformował, że po skargach klientów wszczął postępowanie wobec sieci Biedronka. Konsumenci zgłaszali m.in. trudności z odczytaniem cen przy zakupach wielosztukowych i nieczytelne informacje o najniższej cenie z 30 dni przed promocją. Prezes urzędu uznał, że etykiety mogły wprowadzać w błąd, dlatego postawił spółce Jeronimo Martins Polska oraz trzem jej menedżerom zarzuty naruszenia praw konsumentów. Biedronce grozi kara finansowa sięgająca nawet 10 proc. rocznego obrotu.

Źródło: next.gazeta.pl

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Pełczyńska-Nałęcz promocje UOKiK
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B