WM.pl
22 października 2025, środa
imieniny: Haliszki, Lody, Przybysłąwa
  • 11°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Niemcy wstrzymują produkcję samochodów. Volkswagen zatrzymuje linie Golfa i Tiguana

2025-10-22 13:11:28(ost. akt: 2025-10-22 13:11:29)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: pixabay

W niemieckim przemyśle motoryzacyjnym ponownie zawrzało. Po raz kolejny powodem są problemy z dostępnością procesorów, kluczowych dla produkcji nowoczesnych samochodów. Tym razem trudności dotknęły Volkswagena, który jeszcze w tym tygodniu wstrzyma produkcję dwóch swoich najważniejszych modeli – Golfa i Tiguana.

Warto przeczytać

  • Diecezja świętuje pół tysiąclecia
  • Trzeba zburzyć ten mur
  • Ten absurd trzeba naprawić
Sytuacja przypomina wydarzenia sprzed kilku lat, kiedy globalny brak mikroprocesorów sparaliżował branżę motoryzacyjną. Teraz problem wraca – tym razem w wyniku napiętych relacji między Holandią a Chinami.
Jak informuje niemiecki „Bild” oraz Reuters, Volkswagen zmaga się z trudnościami w dostawach podzespołów od holenderskiej firmy Nexperia, jednego z największych dostawców elektroniki dla przemysłu samochodowego.

Najpoważniej ucierpiała fabryka w Wolfsburgu, serce niemieckiego koncernu, gdzie produkowane są właśnie Golf i Tiguan. Linia montażowa ma zostać zatrzymana 24 października, a wznowienie produkcji zaplanowano na kolejny tydzień.

W oficjalnym komunikacie Volkswagen przyznał, że planował krótką przerwę technologiczną w celu „uporządkowania zapasów”, jednak niemieckie media sugerują, że prawdziwą przyczyną są problemy z dostępnością komponentów.

Na powagę sytuacji zwraca uwagę niemieckie stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego (VDA), które ostrzega przed możliwymi przestojami także w innych fabrykach. Według danych VDA, ograniczenia w dostawach procesorów mogą doprowadzić do znaczącego spadku produkcji samochodów w całych Niemczech.

Z kolei dziennik „Handelsblatt” informuje, że źródłem kryzysu jest decyzja władz Holandii o przejęciu kontroli nad firmą Nexperia. Celem było zablokowanie transferu zaawansowanych technologii do chińskiej spółki-matki Wingtech. W odwecie Chiny ograniczyły eksport komponentów niezbędnych do produkcji chipów Nexperii.

Jak wynika z danych branżowych, Nexperia dostarcza rocznie nawet 63 miliardy mikroelementów do przemysłu motoryzacyjnego. Ich brak może więc zachwiać całym łańcuchem dostaw.

Sytuację komentuje również ACEA, europejskie stowarzyszenie producentów samochodów. Według organizacji, zapasy podzespołów wystarczą zaledwie na kilka tygodni produkcji, co może wywołać kolejną falę przestojów w fabrykach w całej Europie.

Branża obawia się, że jeśli konflikt technologiczny między Holandią a Chinami nie zostanie szybko rozwiązany, Europa może stanąć w obliczu nowego kryzysu w motoryzacji – podobnego do tego, który jeszcze niedawno sparaliżował cały rynek samochodowy.

źródło: moto.pl

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Niemcy samochód fabryka moto biznes
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B