Ponad 100 tys. spraw zarejestrowanych w nowym systemie
2015-03-03 09:20:00(ost. akt: 2015-03-03 12:39:40)
Prawie 2500 gmin rozpoczęło w poniedziałek (2.03) pracę z nowym Systemem Rejestrów Państwowych (SRP). SRP połączył m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego w jeden system.
Pierwszego dnia funkcjonowania nowego systemu urzędy przyjęły 5 425 wniosków o wydanie nowego dowodu osobistego. Zarejestrowano 2071 aktów zgonu, 2060 aktów urodzeń oraz 11 115 zameldowań na pobyt stały. Nadano również 2090 numerów PESEL.
Łącznie urzędnicy wykonali już 107 525 czynności w nowym Systemie Rejestrów Państwowych.
Cały czas działa specjalny service desk dla gmin, którzy przyjmuje wszystkie zgłoszenia dotyczące systemu. Wczoraj urzędnicy pierwszy raz pracowali w SRP, w normalnym trybie i z udziałem obywateli. Z systemu korzysta około 14,5 tys. użytkowników. Zarówno w warstwie sieciowej, jak i centralnej system działa poprawnie.
Wczoraj do godziny 12:00 gminy przekazały ok. 600 zgłoszeń dotyczących SRP. W stosunku do liczby użytkowników, to około 4 proc. — Pamiętajmy, że tak wielka zmiana informatyczna zawsze wymaga czasu na ustabilizowanie, a użytkownicy na przyzwyczajenie się do niej. Biorąc pod uwagę, że był to pierwszy dzień pracy na nowym systemie w normalnym trybie to skala problemów jest niewielka — informuje Małgorzata Woźniak, rzecznik prasowy MSW.
Źródło: MSW
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez