PKP Intercity: Pasażerowie mają głos
2018-03-14 12:41:53(ost. akt: 2018-03-15 11:41:24)
PKP Intercity podsumowało ankietę internetową dotyczącą siatki połączeń, planowanej na sezon 2018/2019. Cieszą się, że odzew był o 32% większy niż w roku ubiegłym i obiecują, że propozycje przeanalizują i w rozkładzie jazdy uwzględnią.
Na internetową ankietę od 19 do 26 lutego br. odpowiedziało 4734 pasażerek i pasażerów. Podróżni postulowali m.in. uruchomienie połączeń z Bielska–Białej do Olsztyna czy z Łochowa do Krakowa. W przypadku przejazdów międzynarodowych wnioskowali o wprowadzenie bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Berlina.
— W procesie tworzenia rozkładu jazdy bierze udział wiele podmiotów. Są to nie tylko przewoźnicy pasażerscy, ale również towarowi — mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. — Ustalenia są analizowane wspólnie z zarządcą infrastruktury, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, oraz z Ministerstwem Infrastruktury. W tym złożonym procesie chcemy również uwzględnić oczekiwania pasażerów. Cieszy nas zatem, że liczba osób zgłaszających swoje opinie rośnie. Wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem możliwości ich wprowadzania do rozkładu jazdy.
Ogółem, podróżni PKP Intercity cenią sobie bezpieczeństwo, niskie ryzyko wypadku i możliwość wykorzystania czasu podróży na pracę i odpoczynek. Zwracają uwagę na lepszy z roku na rok komfort podróży. Chwalą profesjonalizm i życzliwość obsługi oraz możliwość podróżowania z większym bagażem.
Martwi, niestety, nikłe zaangażowanie pasażerów z regionu warmińsko-mazurskiego: w ankiecie wzięło udział jedynie 1,9% mieszkańców. W porównaniu ze wskaźnikami z Dolnego Śląska (15,9%) lub Górnego Śląska (15,7%) ta liczba zdecydowanie nie imponuje.
Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Co za hipokryzja #2463206 | 213.184.*.* 15 mar 2018 13:49
Przez lata likwidowane były połączenia kolejowe w regionie. Nie były środków na utrzymanie linii kolejowych w dobrym stanie (np. Gutkowo-Braniewo). Co roku wydłużały się czasy przejazdu i likwidowane były połączenia bezpośrednie. Do regionu trafiały najgorszej maści składy wagonów. Nawet podczas kapitalnych remontów linii kolejowych (np. Olsztyn - Szczytno) nie wprowadzano elektryfikacji linii kolejowych. Nie było remontów dworców kolejowych a te, które są proponowane obecnie utwierdzają nas w przekonaniu, że Ministerstwo Infrastruktury i PKP traktują nas jak prawdziwą prowincję/zaścianek, gdzie inwestuje się tylko wtedy, gdy z innych projektów zostanie trochę kasy i głupio ją wydać na premie dla ministrów, prezesów lub dyrektorów oddziałów. Pociągi nagminnie spóźniają się a w wagonach do niedawna był bród i smród ciągnący się przez całe lata. Rząd RP i spółka PKP skutecznie zniechęcały nas do podróżowania pociągami. Zostaliśmy brutalnie zmuszeni do podróżowania innymi środkami transportu, a część byłych pasażerów nie mając innego lub lepszego wyboru przesiadła się do własnych samochodów. Lata lekceważenia Warmii i Mazur, poniżania podróżnych z tego regionu przyniosły chyba spodziewany efekty dla grupy PKP? Czego ta spółka nie rozumie? Że nie chcemy być pasażerami 3 kategorii? W bardzo wielu przypadkach musieliśmy sami zadbać o indywidualne rozwiązania komunikacyjne z użyciem innych środków transportu niż PKP. Czekamy na poważne traktowanie i propozycje włączenia nas do Polski i Europy. Czekamy na bezpośrednie połączenia pociągami do głównych miast Polski oraz miast sąsiednich państw. Chcemy bezpośredniego połączenia regionu W-M z Kaliningradem, Berlinem, Wilnem, Rygą, Tallinem, Sankt Petersburgiem, Wiedniem, Budapesztem, Pragą, Monachium, Paryżem itp. Jak będziecie traktowali nas jak równouprawnionych mieszkańców Polski i Europy to wówczas na pewno wypowiemy się w ankiecie na temat połączeń kolejowych. Zanim zaczniecie drwić otwórzcie mapę Europy i upewnijcie się, że nasz region podobnie jak cały kraj leży w środku Europy zarówno w ujęciu wschód-zachód jak i północ-południe.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
masurian #2463160 | 217.97.*.* 15 mar 2018 12:52
Doprawdy? Zobaczymy jaki odzew będzie po konsultacjach. Obecnie Podlasie, a szczególnie Warmia i Mazury jako jedyne regiony Polski nie mają dalekobieżnego pociągu nocnego na zachód Polski (pomorze zachodnie Szczecin/Świnoujście -Kołobrzeg oraz południowy zachód Wrocław/p. Poznań). Chcąc znaleźć się na zachodzie Polski z samego rana człowiek jest skazany na podróż z przeszkodami (przesiadkami) , która trwa kilka godzin dłużej. O ile Białystok ma pociąg nocny do J. Góry to Ełk-Olsztyn nic. Jako częsty podróżny mam ciągły problem i podróż czasem wymusza 4 przesiadki z autobusu na pociąg i dalej na inny pociąg lub bus gdzie przesiadki mają po 3 godziny. Poza tym ciekawe co zamierzają zrobić z linią 223 Ełk-Orzysz-Mikołajki-Mrągowo-Biskupie c-czerwonka/Olsztyn?!
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)