WM.pl
12 maja 2025, Poniedziałek
imieniny: Dominika, Imeldy, Pankracego
  • 13°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
    • Ogłoszenia
    • Anty-defamation
    • Kongres Przyszłości
    • Europe Direct
    • Plebiscyt Sportowy
    • Krasnal.info
    PODZIEL SIĘ

    Pokolenie silver to nie dziadek i babcia

    2018-09-13 10:00:00(ost. akt: 2018-09-13 10:40:02)
    Jarosław Borodziuk

    Jarosław Borodziuk

    Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

    Rośnie udział osób po pięćdziesiątce w reklamach. A jednocześnie coraz mniej jest spotów przedstawiających pokolenie silver jedynie w roli babci i dziadka.

    Warto przeczytać

    • Czy Roman Polański wróci na Mazury?
    • Narciarze wracają na Drwęckie
    • Zanim go znaleźli całe wieki leżał w ziemi
    Rynek reklamy jakby do tej pory nie zauważał ludzi w dojrzałym wieku. A jeśli już, to osoby w wieku 50 plus pojawiały się w telewizji czy na billboardach zwykle w kontekście reklamy farmaceutyków, po zażyciu których mijają wszelkie dolegliwości.

    Oczywiście seniorzy królowali w spotach reklamowych w okolicach świat czy też przy okazji Dnia Babci lub Dnia Dziadka. To wszak idealny czas, żeby pokazać szczęśliwą rodzinę, której ostoją są oczywiście babcia i dziadek. To oni przekazują młodym tradycje i mądrość życiową. Po prostu sielanka.

    W ubiegłym roku agencja Wavemaker podała, że osoby po 50. roku życia występują w mniej niż co dwudziestym spocie reklamowym. W blisko 30 proc. reklam z ich udziałem pojawiają się zaś w roli babć i dziadków, a w co piątej głównym kontekstem ich roli jest choroba.
    Z badania Telewizji Polskiej, która przeanalizowała reklamy we wszystkich stacjach telewizyjnych w Polsce, wynika, że liczba reklam z udziałem osób w wieku 50 plus znacznie wzrosła. W pierwszym kwartale tego roku stanowiły one 18 proc. wszystkich spotów.

    Co istotne, zmienia się również kontekst, w jakim pojawiają się starsze osoby w reklamach. Jeszcze w ubiegłym roku roku co czwarta reklama, w której występowały takie osoby, pokazywała je jako babcię lub dziadka. Po roku liczba takich spotów spadła do 13 proc.

    Reklamodawcy dostrzegli w pokoleniu silver atrakcyjną grupę klientów, a mówiąc precyzyjnie — dostrzegli zawartość ich portfeli. Nic dziwnego, że osoby dojrzałe coraz częściej można zobaczyć w reklamach firm z branży finansów. Ma to dowodzić nie tylko roztropności czy zaradności starszych osób, ale też choćby ich sprawności intelektualnej.

    W reklamach króluje oczywiście młodość. Widzimy młode i ładne dziewczyny, przystojnych i młodych mężczyzn. Uśmiechnięci, zadowoleni, nawet jeśli w wieku 20 lat skóra bardzo im się pomarszczyła i muszą używać kremu na zmarszczki. Ale coraz więcej reklam promuje również aktywność i radość życia osób starszych, bo uśmiech i radość nie są przypisane tylko młodym.

    — Przecież seniorzy też potrzebują kosmetyków, bo do tej pory mówiło się: „Babcia, w twoim wieku to już za późno” — zauważa aktorka Irena Telesz. — A to nie jest prawda. Seniorzy też chcą gdzieś pojechać, chcą coś zobaczyć i dlatego czasami też muszą pójść do banku i wziąć kredyt. I pocieszające jest to, że wreszcie są reklamy ze starszymi ludźmi oraz do nich kierowane i nie ma epatowania tylko młodością. Reklamodawcy dostrzegli w osobach starszych potencjalnych klientów i to, że trzeba też do nich jakoś dostrzec. I chwała Bogu, że nie wszystkie reklamy są z pięknymi i zgrabnymi kobietami bez zmarszczek.

    Zmienia się nawet obraz seniora w reklamie farmaceutyków. Maleje też liczba reklam, w których osoby starsze przedstawiane są w kontekście choroby. Rok temu było ich 15 proc., w tym już tylko 5 proc. Dziś coraz częściej osoby starsze pokazywane są jako ci, którzy cenią sobie zdrowie i aktywny tryb życia. A reklamowane specyfiki są tylko dodatkiem do zdrowego stylu życia — pozwalają dłużej zachować zdrowie i siły. Jak widać, obraz pokolenia silver zmienia się nawet w reklamie.

    — Bo społeczeństwo młodnieje. Żyjemy dłużej, coraz większą wagę przykładamy do zdrowego stylu życia, do tego, co jemy, a także do aktywności fizycznej. Po prostu dbamy o siebie — mówi Jarosław Borodziuk, olsztyński aktor. — Dlatego dzisiejszy 50-latek czy 60-latek to nie są te same osoby, co jeszcze 30-40 lat temu. Dziś 60-latek wygląda jak 45-latek — zaznacza.
    Aktor dodaje też, że nikt nie daje mu tyle lat, ile faktycznie ma. — Myślę też, że do dziadka mi trochę daleko. No, chyba że do „Dziadka do Orzechów” — żartuje Jarosław Borodziuk.
    Andrzej Mielnicki

    Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
    ZAMKNIJ
    Tagi:
    silver reklama aktorzy senior w reklamie strefa 3M
    PODZIEL SIĘ

    Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

    Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

    Zaloguj się lub wejdź przez FB

    GazetaOlsztyńska.pl
    • Koronawirus
    • Wiadomości
    • Sport
    • Olsztyn
    • Plebiscyty
    • Ogłoszenia
    • Nieruchomości
    • Motoryzacja
    • Drobne
    • Praca
    • Patronaty
    • Reklama
    • Pracuj u nas
    • Kontakt
    ul. Tracka 5
    10-364 Olsztyn
    tel: 89 539-75-20
    internet@gazetaolsztynska.pl
    Biuro reklamy internetowej
    tel: 89 539-76-29,
    tel: 89 539-76-59
    reklama@wm.pl

    Bądź na bieżąco!

    Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

    • Polityka Prywatności
    • Regulaminy
    • Kontakt
    2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B