michalak
2019-12-15 23:08:27(ost. akt: 2019-12-16 16:11:07)
Zblizający się koniec roku to dobry czas na podsumowanie
przejście z węgla na gaz
elektromobilność
w styczniu 2020 roku pierwsze kotły
Proponuję rozpocząć jakoś tak (roboczo)
GO : Grudzień to czas podsumowań mijającego roku – jaki był ten czas dla olsztyńskiej fabryki opon ?
Prezes : To przede wszystkim rok inwestycji ekologicznych i dalej mówi ………
- Ciepłownia na gaz (jej cele)
- dalsze inwestycje służące ochronie środowiska (oszczędność wody etc etc)
DALEJ logiczna kompilacja z załączonych wywiadów i tekstów)
Pomoc dla szpitala dziecięcego to w sumie około 150 tysięcy euro
NA koniec ostatnie pytanie - W przyszłym roku przypada 25 rocznica obecności Michelin w Olsztynie . Jakie wyzwania stoją przed fabryką w roku jubileuszu ?
W 1997 roku świętowaliśmy 50lecie istnienia fabryki w Olsztynie. W 2020 roku. przypada 25 rocznica obecności Michelin w Olsztynie . Jakie wyzwania stoją przed fabryką w roku jubileuszu ?
— Jesteśmy jednym z największych pracodawców w regionie, wspieramy gospodarczy rozwój Warmii i Mazur, a także angażujemy się w liczne akcje na rzecz lokalnej społeczności — powiedział w swoim wystąpieniu prezes zarządu i dyrektor generalny Michelin Polska Jarosław Michalak.
życzenia dla pracowników, mieszkańców regionu i klientów
Michelin i UWM to dwie wizytówki Olsztyna i naszego regionu. Czy współpracujecie ze sobą?
studia dualne, zatrudniamy bardzo chętnie absolwnetów UWM
Około 700 firm, kooperantów
NOWY:
Jarosław Michalak, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Michelin Polska. Olsztyńska fabryka opon, jest największym pracodawcą na Warmii i Mazurach
Olsztyńska fabryka Michelin, to największa fabryka opon w Polsce i jedna z największych i najnowocześniejszych na świecie . Jak udało się osiągnąć taki sukces?
Stosujemy nowoczesne technologie, osiągamy bardzo dobre wyniki, stale się rozwijamy, mamy świetną załogę i jesteśmy konkurencyjni . Konkurencyjność to wyprzedzanie konkurentów pod względem jakości oferowanej klientom. Chciałbym podkreślić, że niekoniecznie należy rozumieć ją jako bycie tańszym. Chodzi o wytwarzanie zaawansowanych technologicznie produktów o wysokiej jakości, przy zachowaniu optymalnych kosztów. W przypadku fabryki dochodzi do tego także wyróżnianie się na tle konkurentów terminowością, reaktywnością i elastycznością. Mamy świadomość, że sukcesu nigdy nie osiąga się raz na zawsze.
Fabryka Michelin zatrudnia ponad 5000 osób i jest największym pracodawcą w regionie; współpracuje też z wieloma podwykonawcami . Jak ta współpraca wpływa na rozwój regionu?
Jest to jeden z przykładów naszego wpływu na gospodarkę regionu, ponieważ gdy my się rozwijamy, nasi podwykonawcy rozwijają się razem z nami. Jeżeli, jak się szacuje, jedno miejsce pracy tworzy trzy kolejne, to biorąc pod uwagę, że współpracujemy z około 500 firmami - można łatwo obliczyć, w jakim stopniu fabryka wpływa na ekonomiczny rozwój regionu.
Jest to jeden z przykładów naszego wpływu na gospodarkę regionu, ponieważ gdy my się rozwijamy, nasi podwykonawcy rozwijają się razem z nami. Jeżeli, jak się szacuje, jedno miejsce pracy tworzy trzy kolejne, to biorąc pod uwagę, że współpracujemy z około 500 firmami - można łatwo obliczyć, w jakim stopniu fabryka wpływa na ekonomiczny rozwój regionu.
Jak układa się firmie współpraca z lokalnymi władzami ?
Znaczenie Michelin w regionie jest nie do przecenienia, tak więc współpraca na poziomie regionalnym jest nie tylko dobrą praktyką, lecz koniecznością. Obie strony doskonale to rozumieją, dlatego dialog z reprezentującym władze krajowe Wojewodą oraz Marszałkiem Województwa i Prezydentem miasta jest bardzo konstruktywny. Cenimy sobie też współpracę z Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną.
Znaczenie Michelin w regionie jest nie do przecenienia, tak więc współpraca na poziomie regionalnym jest nie tylko dobrą praktyką, lecz koniecznością. Obie strony doskonale to rozumieją, dlatego dialog z reprezentującym władze krajowe Wojewodą oraz Marszałkiem Województwa i Prezydentem miasta jest bardzo konstruktywny. Cenimy sobie też współpracę z Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną.
Dbałość o środowisko to jeden z kluczowych aspektów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. W jaki sposób Michelin Polska podchodzi do tej kwestii ?
Rozpoczęliśmy ambitny projekt, którego celem jest uruchomienie na potrzeby fabryki nowego źródła wytwarzającego energię, zgodnego z przyszłymi bardziej restrykcyjnymi, europejskimi normami ochrony środowiska. Przyjazna dla środowiska ciepłownia gazowa ograniczy, a w przyszłości wyeliminuje, istniejące w Fabryce węglowe źródła energii. Projekt będzie realizowany w kilku etapach. Pierwszy to budowa nowej ciepłowni gazowej, która zacznie działać od końca tego roku. Na terenie fabryki powstanie też gazociąg o długości 3 kilometrów.
Dzięki realizacji naszego projektu osiągniemy elastyczność i możliwość szybkiego reagowania na zmienne zapotrzebowanie na energię potrzebną do produkcji opon. Przez kilkadziesiąt lat część produkowanej przez Fabrykę energii była wykorzystywana ma potrzeby miasta. W związku z tym, że w przyszłości planujemy dostarczanie energii na potrzeby realizacji produkcji, wspólnie z władzami Miasta ustaliliśmy datę zaprzestania dostarczania ciepła do końca 2020 roku.
Dzięki realizacji naszego projektu osiągniemy elastyczność i możliwość szybkiego reagowania na zmienne zapotrzebowanie na energię potrzebną do produkcji opon. Przez kilkadziesiąt lat część produkowanej przez Fabrykę energii była wykorzystywana ma potrzeby miasta. W związku z tym, że w przyszłości planujemy dostarczanie energii na potrzeby realizacji produkcji, wspólnie z władzami Miasta ustaliliśmy datę zaprzestania dostarczania ciepła do końca 2020 roku.
Nowoczesne połączenie drogowe z Olsztyna do Warszawy dopiero się buduje, infrastruktura drogowa w innych kierunkach kraju też wymaga modernizacji. Jak więc wygląda działalność tak dużego zakładu od strony logistycznej?
Cieszymy się z poprawy infrastruktury w naszej części kraju, bo coraz lepsze drogi ułatwiają transport naszych produktów i materiałów niezbędnych do produkcji. Logistyka fabryki produkującej ponad 30 tys. opon dziennie jest dużym wyzwaniem. Mamy przy fabryce olbrzymie Centrum Logistyczne i magazyn pod Warszawą Dodam, że ponad 80 proc. opon trafia z Olsztyna na eksport, w tym do Stanów Zjednoczonych, więc korzystamy ze wszystkich środków transportu: od statków, przez samochody, po kolej.
Pewnie nie każdy wie, że samoloty Michelin regularnie lądują na lotnisku w Szymanach. Dlaczego firma zdecydowała się na korzystanie z lokalnego lotniska?
Lotnisko w Szymanach jest bliżej Olsztyna, niż to w Modlinie, czy Gdańsku, a dzięki temu, że lotnisko jest mniejsze, proces odprawy jest sprawniejszy i szybszy. Dlaczego korzystamy z samolotów Grupy? Kilkudziesięciu naszych pracowników co tydzień podróżuje na trasie Olsztyn — Clermont-Ferrand, gdzie mieści się główna siedziba Grupy Michelin. To dogodne rozwiązanie dla naszych pracowników i dla gości. Poza dodatkowymi, specjalnymi lotami, nasze samoloty regularnie latają między Szymanami i Francją, trzy razy w tygodniu. Cieszymy się , że ułatwiając podróżowanie naszym pracownikom, równocześnie przyczyniamy się do rozwoju lotniska ważnego dla Warmii i Mazur.
Lotnisko w Szymanach jest bliżej Olsztyna, niż to w Modlinie, czy Gdańsku, a dzięki temu, że lotnisko jest mniejsze, proces odprawy jest sprawniejszy i szybszy. Dlaczego korzystamy z samolotów Grupy? Kilkudziesięciu naszych pracowników co tydzień podróżuje na trasie Olsztyn — Clermont-Ferrand, gdzie mieści się główna siedziba Grupy Michelin. To dogodne rozwiązanie dla naszych pracowników i dla gości. Poza dodatkowymi, specjalnymi lotami, nasze samoloty regularnie latają między Szymanami i Francją, trzy razy w tygodniu. Cieszymy się , że ułatwiając podróżowanie naszym pracownikom, równocześnie przyczyniamy się do rozwoju lotniska ważnego dla Warmii i Mazur.
Dlaczego Michelin tak aktywnie uczestniczy też w życiu lokalnej społeczności?
Jest to dla nas naturalne działanie wynikające z kultury i tradycji firmy; poza tym, akcje na rzecz otoczenia dotyczą bezpośrednio naszych pracowników, ich rodzin czy przyjaciół. Angażujemy się w przedsięwzięcia wspierające edukację, kulturę, ochronę zdrowia, bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Organizujemy na przykład akcję sportowo-charytatywną „Kilometry Pomocy” , dzięki której olsztyńskie szpitale co roku wzbogacają się o urządzenia medyczne . Niedawno Fundacja Korporacyjna Michelin przekazała olsztyńskiemu szpitalowi dziecięcemu prawie 650 tysięcy na zakup aparatury światowej jakości. Od dwóch lat prowadzimy tez Program Wolontariatu Pracowniczego.
Jest to dla nas naturalne działanie wynikające z kultury i tradycji firmy; poza tym, akcje na rzecz otoczenia dotyczą bezpośrednio naszych pracowników, ich rodzin czy przyjaciół. Angażujemy się w przedsięwzięcia wspierające edukację, kulturę, ochronę zdrowia, bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Organizujemy na przykład akcję sportowo-charytatywną „Kilometry Pomocy” , dzięki której olsztyńskie szpitale co roku wzbogacają się o urządzenia medyczne . Niedawno Fundacja Korporacyjna Michelin przekazała olsztyńskiemu szpitalowi dziecięcemu prawie 650 tysięcy na zakup aparatury światowej jakości. Od dwóch lat prowadzimy tez Program Wolontariatu Pracowniczego.
Jakiego argumentu użyłby Pan, by przekonać młodego technika, czy inżyniera, że warto pozostać w Olsztynie i związać swoje życie zawodowe z Michelin?
Podejmując pracę w bardzo nowoczesnej firmie jaką jest nasza fabryka, młody człowiek może liczyć nie tylko na stabilizację finansową, ale także na rozwój zawodowy i możliwość międzynarodowej kariery. Nasza fabryka to szeroko otwarte okno na świat. Ponadto, Warmia i Mazury to piękny, atrakcyjny region i dobre miejsce do życia.
Podejmując pracę w bardzo nowoczesnej firmie jaką jest nasza fabryka, młody człowiek może liczyć nie tylko na stabilizację finansową, ale także na rozwój zawodowy i możliwość międzynarodowej kariery. Nasza fabryka to szeroko otwarte okno na świat. Ponadto, Warmia i Mazury to piękny, atrakcyjny region i dobre miejsce do życia.
Jakie wyzwania na najbliższe lata stoją przed fabryką ?
Mówiąc o powodach naszego sukcesu, podkreślałem jak ważna jest konkurencyjność – kluczowy warunek powodzenia na coraz bardziej wymagającym rynku. Konkurencyjność wymaga stałego wprowadzania nowatorskich rozwiązań, stąd nasz kolejny priorytet jakim jest cyfryzacja fabryki.
Dla nas istotą cyfryzacji jest wspieranie procesów, wzrost reaktywności oraz wspomaganie pracowników poprzez dostarczanie im informacji, które mają bezpośrednie przełożenie na trafność podejmowanych przez nich decyzji. Cyfryzacja wspierając komunikowanie się urządzeń i ludzi i może usprawniać pracę na wielu stanowiskach .
Wyzwaniem dla mnie, jest takie zarządzanie Michelin Polska, by olsztyńska fabryka była coraz atrakcyjniejszym miejscem pracy i by nasze produkty odpowiadały wysokim wymaganiom naszych klientów. Stawiam sobie za cel także to, by olsztyńska fabryka była nadal wiodącym zakładem w Grupie Michelin. W mojej ocenie mamy obecnie doskonały moment dla fabryki –zatrudniamy młodą, lecz już doświadczoną kadrę, Grupa obdarza nas zaufaniem. Jesteśmy przygotowani, by w pełni wykorzystać dynamiczne zmiany i nadchodzące szanse.
Mówiąc o powodach naszego sukcesu, podkreślałem jak ważna jest konkurencyjność – kluczowy warunek powodzenia na coraz bardziej wymagającym rynku. Konkurencyjność wymaga stałego wprowadzania nowatorskich rozwiązań, stąd nasz kolejny priorytet jakim jest cyfryzacja fabryki.
Dla nas istotą cyfryzacji jest wspieranie procesów, wzrost reaktywności oraz wspomaganie pracowników poprzez dostarczanie im informacji, które mają bezpośrednie przełożenie na trafność podejmowanych przez nich decyzji. Cyfryzacja wspierając komunikowanie się urządzeń i ludzi i może usprawniać pracę na wielu stanowiskach .
Wyzwaniem dla mnie, jest takie zarządzanie Michelin Polska, by olsztyńska fabryka była coraz atrakcyjniejszym miejscem pracy i by nasze produkty odpowiadały wysokim wymaganiom naszych klientów. Stawiam sobie za cel także to, by olsztyńska fabryka była nadal wiodącym zakładem w Grupie Michelin. W mojej ocenie mamy obecnie doskonały moment dla fabryki –zatrudniamy młodą, lecz już doświadczoną kadrę, Grupa obdarza nas zaufaniem. Jesteśmy przygotowani, by w pełni wykorzystać dynamiczne zmiany i nadchodzące szanse.
Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Michelin Polska S.A, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego Jarosław Michalak Karierę w Michelin rozpoczął w dziale finansowym firmy w 1993 r. W 2002 r. objął stanowisko Dyrektora Personalnego Michelin Polska S.A. oraz funkcję Członka Zarządu.
Od 2008 do 2010 r. zarządzał produkcją w jednej z fabryk Michelin we Francji. Po powrocie do Polski, w 2011 r., objął stanowisko Dyrektora Zakładu Opon Osobowych w fabryce Michelin w Olsztynie.
W 2014 r. Jarosław Michalak zajął stanowisko Dyrektora Fabryki Michelin Polska S.A. w Olsztynie, a od 2016 r. Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego Michelin Polska S.
KONIEC NOWY
Transport kombinowany w praktyce najczęściej polega na łączeniu transportu samochodowego z transportem kolejowym. Przewoźnicy samochodami dostarczają ładunki do transportu kolejowego. Kolejno transportem kolejowym ładunek przewożony jest już do stacji przeznaczenia.
Firma Michelin zainwestuje 210 milionów złotych w budowę nowoczesnej ciepłowni gazowej i gazociągu na terenie olsztyńskiej fabryki opon. Ciepłownia ma spełniać przyszłe, bardziej restrykcyjne europejskie normy środowiskowe.
Do 2021 roku fabryka ograniczy zużycie węgla o 60%, a najpóźniej do 2030 roku, po zakończeniu programu, fabryka całkowicie przejdzie na ogrzewanie gazowe. Jutro (7 sierpnia) nastąpi wmurowanie aktu inauguracyjnego nowej ciepłowni gazowej.
Przyjazna środowisku i innowacyjna — taka będzie nowa ciepłownia, którą wybuduje Michelin Polska. Wczoraj odbyła się uroczystość wmurowania aktu inauguracyjnego nowej ciepłowni gazowej. To rewolucja w przemyśle olsztyńskim.
Dzisiejsza uroczystość jest symboliczna, bo kończy się pewna epoka związana z ciepłownictwem. To dla nas przełom — podkreślił Jarosław Michalak, prezes zarządu Michelin Polska SA w swoim wystąpieniu.
O jaki przełom chodzi? Firma Michelin wybuduje ciepłownię gazową i gazociąg na terenie olsztyńskiej fabryki opon. Nowa ciepłownia ma odpowiadać restrykcyjnym europejskim normom środowiskowym. Fabryka do 2021 roku zamierza ograniczyć zużycie węgla o 60 proc. Z kolei w 2030 roku, po zakończeniu programu modernizacji, fabryka całkowicie przejdzie na ogrzewanie gazowe. Nie tylko redukuje emisję CO2, ale także zminimalizuje emisję siarki i azotu. Ciepłownia zastąpi dotychczasową węglową.
Wczoraj w siedzibie Michelin Polska przy ulicy Leonharda odbyła się uroczystość wmurowania aktu inauguracyjnego nowej ciepłowni gazowej. Wzięli w niej udział między innymi Artur Chojecki wojewoda warmińsko-mazurski, Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego, oraz prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz.
Artur Chojecki przyznał, że zdarza mu się słyszeć pytania, czy w naszym regionie może funkcjonować przemysł, który nie zaszkodzi otoczeniu.
— Zawsze wtedy mówię, że zapraszam do Olsztyna, do fabryki Michelin. Stawiam tę fabrykę za wzór przyjaznej środowisku. Takiej, która nie zrobi szkody otoczeniu i przyrodzie. Michelin jako lider przemysłu wyznacza nowe trendy. Dziękuję za to! I mam nadzieję, że te nowe trendy zostaną podchwycone — powiedział.
Z kolei Gustaw Marek Brzezin pogratulował Firmie Michelin pomysłu. — Fabryka Michelin jest wzorem do naśladowania. Dziękuję za tak dobry pomysł dla Warmii i Mazur — powiedział.
Wmurowanie kamienia Michelin
Olsztyn-Firma Michelin zainwestuje 210 milionów złotych w budowę nowoczesnej ciepłowni gazowej i gazociągu na terenie olsztyńskiej fabryki opon
Przypomnijmy, że za dwa lata fabryka Michelin przestanie dostarczać ciepło do sieci miejskiej w Olsztynie. Władze miasta zostały poinformowane o planach Michelin kilka lat temu. Po wspólnych ustaleniach z samorządem i kilku przesunięciach terminu otwarcia nowej ciepłowni oraz po uwzględnieniu wymogów prawnych i środowiskowych ostateczną datę zaprzestania dostarczania ciepła do miasta wyznaczono na koniec roku 2020.
— Michelin dostarcza i zaopatruje w ciepło. My, czyli MPEC i gmina, mamy wzorową współpracę z Michelin w zakresie odbioru i produkcji ciepła. Prezes Michelin od początku stawiał sprawę jasno, mówiąc, że fabryka chce przerzucić się na ekologiczne źródła zasilania — podkreślał Piotr Grzymowicz.
Wmurowanie kamienia Michelin
Olsztyn-Firma Michelin zainwestuje 210 milionów złotych w budowę nowoczesnej ciepłowni gazowej i gazociągu na terenie olsztyńskiej fabryki opon
Jaka będzie nowa ciepłownia? — Będzie to ciepłownia, która produkuje na potrzeby własne. Do produkcji opon potrzebujemy energii cieplnej w postaci pary. Takiej, która produkuje z gazu i ma bardzo ograniczone działanie na środowisko, dostosowane do naszych potrzeb. A jednocześnie będziemy produkować energię elektryczną, bo zainstalujemy nową turbinę elektryczną — odpowiada Jarosław Michalak w rozmowie z nami.
Wmurowanie kamienia Michelin
Olsztyn-Firma Michelin zainwestuje 210 milionów złotych w budowę nowoczesnej ciepłowni gazowej i gazociągu na terenie olsztyńskiej fabryki opon
Jaki jest cel inwestycji? Przede wszystkim Michelin chce uruchomić na potrzeby olsztyńskiej fabryki opon nowego, przyjaznego środowisku źródła energii, które będzie zgodne z zapowiadanymi surowszymi europejskimi normami ochrony środowiska.
Inwestycja będzie realizowana w kilku etapach. Jej koszt szacuje się na 210 milionów złotych.
Coraz częściej słyszymy o tym, że studia, choć ważne i potrzebne, nie przygotowują do pracy w zawodzie. Michelin i olsztyński uniwersytet postanowili zaradzić temu problemowi. W ramach partnerskiej współpracy uruchomią studia dualne na kierunkach Mechanika i budowa maszyn oraz Zarządzanie i inżynieria produkcji. Dzięki programowi część zajęć dydaktycznych oraz zajęcia praktyczne będą realizowane w fabryce Michelin. O szczegółach tego projektu będzie się można dowiedzieć 8 maja w czasie Dnia Otwartego Studiów Dualnych.
Studia dualne, których partnerem jest Michelin, skierowane są do studentów Mechaniki i budowy maszyn Wydziału Nauk Technicznych oraz studentów Zarządzania i inżynierii produkcji Wydziału Nauk Ekonomicznych.
8 maja 2018 r. na Wydziale Nauk Technicznych przy ul. Oczapowskiego 11 odbędzie się Dzień Otwarty Studiów Dualnych, podczas którego studenci będą mogli dowiedzieć się więcej na temat rozkładu zajęć oraz korzyści z udziału w programie. Start spotkania o godz. 9:30 w Auli Martiniego.
Wśród studentów, którzy zakwalifikują się do programu, Michelin przeprowadzi zajęcia kształcenia zawodowego oraz zawodowe praktyki studenckie, które również będą elementem realizacji programu nauczania.
Fabryka opon w Olsztynie jest jedną z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk Michelin na świecie. Studenci studiów dualnych będą mieli możliwość przygotowania się do przyszłej kariery od strony praktycznej, otrzymując dostęp do najnowszych rozwiązań i nowoczesnego parku maszynowego oraz poznając specyfikę pracy w utrzymaniu ruchu, biurach konstrukcyjnych i dziale inżynierii produkcji.
Firma Michelin inwestuje w budowę nowocześniej ciepłowni gazowej i gazociągu na terenie olsztyńskiej fabryki. Nowa ciepłownia zastąpi dotychczasową ciepłownię węglową.
Celem inwestycji jest uruchomienie na potrzeby olsztyńskiej fabryki opon Michelin, nowego źródła wytwarzającego energię zgodnego z przyszłymi bardziej restrykcyjnymi europejskimi normami ochrony środowiska. Przyjazna dla środowiska ciepłownia gazowa ograniczy, a w przyszłości wyeliminuje, istniejące w Fabryce węglowe źródła energii.
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach szerszego programu Michelin Polska S.A., Inwestycja będzie realizowana w kilku etapach. Pierwszy to budowa nowej ciepłowni gazowej, która zacznie działać od końca 2019 r. Na terenie fabryki powstanie też nowy gazociąg o łącznej długości 3 kilometrów.
Istotną zaletą projektu jest także elastyczność i szybkość reagowania na zmienne zapotrzebowanie na energię potrzebną do produkcji opon.
Przypomnijmy, że za dwa lata fabryka Michelin przestanie dostarczać ciepło do sieci miejskiej w Olsztynie
Firma postanowiła zmodernizować swoją ciepłownię, by dostosować ją do potrzeb związanych z produkcją opon, a jednocześnie do środowiskowych norm unijnych.
Władze miasta wiedzą o projektach Michelin od kilku lat. Po wspólnych ustaleniach z Samorządem i kilku przesunięciach terminu, uwzględniających wymogi prawne i środowiskowe Michelin ustałi ostateczną datę zaprzestania dostarczania ciepła do miasta na koniec roku 2020.
Firma postanowiła zmodernizować swoją ciepłownię, by dostosować ją do potrzeb związanych z produkcją opon, a jednocześnie do środowiskowych norm unijnych.
Władze miasta wiedzą o projektach Michelin od kilku lat. Po wspólnych ustaleniach z Samorządem i kilku przesunięciach terminu, uwzględniających wymogi prawne i środowiskowe Michelin ustałi ostateczną datę zaprzestania dostarczania ciepła do miasta na koniec roku 2020.
Wydarzenie „Włącz Eco z Michelin” przyciągnęło tłumy rodzin oraz zaproszonych gości. Celem imprezy było promowanie zasad ochrony środowiska, proekologicznych zachowań w codziennym życiu, a także prezentacja inwestycji środowiskowych firmy.
W sobotę, 8 czerwca, ponad 10 tysięcy osób bawiło się podczas pikniku rodzinnego. Tematem przewodnim imprezy była ekologia, która stanowi jeden z fundamentów firmy Michelin.
W trakcie pikniku uczestnicy mogli skorzystać ze specjalnych stanowisk z eksperymentami, pozwalającymi bawić się i zachwycać zasadami, którymi rządzi się przyroda. Podczas imprezy odbyły się też liczne warsztaty. W Domowym ECO Laboratorium uczestnicy poznali tajniki i proste metody łatwej produkcji własnych, ekologicznych kosmetyków i środków czystości. Uczestnicy mogli skorzystać także ze specjalnych plansz edukacyjnych, uświadamiających, że bycie eco to tak naprawdę kwestia małych kroków.
2019 rok
Fundacja Korporacyjna Michelin pomaga ratować zdrowie i życie noworodków
Nowa jakość w leczeniu noworodków - największa jednorazowa pomoc dla Klinicznego Oddziału Patologii i Wad Wrodzonych Noworodków i Niemowląt Szpitala Dziecięcego w Olsztynie
Światowej klasy sprzęt medyczny o wartości około 650 000 zł podarowała Fundacja Korporacyjna Michelin Oddziałowi Patologii i Wad Wrodzonych Noworodków i Niemowląt Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie. Fundacja Korporacyjna Michelin z siedzibą we Francji działa w 32 krajach. Tylko w 2018 r. Fundacja roku zrealizowała 115 projektów pomagającym lokalnym społecznościom w obszarach takich jak wspieranie zrównoważonego rozwoju, zdrowie, ochrona środowiska, edukacja, inicjatywy sportowe i artystyczne.
Szpital otrzymał od Fundacji Korporacyjnej Michelin 2 światowej klasy inkubatory, stację centralnego monitorowania wraz z 8 kardiomonitorami, 2 kardiomonitory transportowe, lampę do fototerapii oraz laktatory i różnego rodzaju oprzyrządowanie.
Sprzęt najwyższej klasy tworzy nową jakość leczenia
- Jeszcze nigdy Kiliniczny Oddzial patologii i Wad Wrodzonych Noworodków nie otrzymał jednorazowo tak hojnej pomocy. Sprzęt podarowany przez Fundację Michelin umożliwi szpitalowi ratowanie i leczenie najciężej chorych noworodków w regionie – mówi dyrektor WSSD w Olsztynie – dr n. medycznych Krystyna Piskorz- Ogórek - Sprzęt, który mają do dyspozycji nasi lekarze i pielęgniarki ma kluczowe znaczenie ponieważ pacjentami oddziału są noworodki po złożonych zabiegach chirurgicznych. Są to również wcześniaki, których przedwczesne urodzenie powikłane jest długotrwałą niewydolnością oddechową i ciężkimi zakażeniami. To najbardziej wrażliwa i wymagająca grupa naszych pacjentów, ze względu na częste powikłania wcześniactwa, wymagającą długotrwałej, kilkumiesięcznej nierzadko opieki, dla których najważniejszym sposobem terapii jest zapewnienie różnych form wsparcia oddechowego i tlenoterapii oraz komfortu cieplnego. Sprzęt, który otrzymaliśmy tworzy nową jakość leczenia – podkreśla dyrektor Krystyna Piskorz-Ogórek.
- Jeszcze nigdy Kiliniczny Oddzial patologii i Wad Wrodzonych Noworodków nie otrzymał jednorazowo tak hojnej pomocy. Sprzęt podarowany przez Fundację Michelin umożliwi szpitalowi ratowanie i leczenie najciężej chorych noworodków w regionie – mówi dyrektor WSSD w Olsztynie – dr n. medycznych Krystyna Piskorz- Ogórek - Sprzęt, który mają do dyspozycji nasi lekarze i pielęgniarki ma kluczowe znaczenie ponieważ pacjentami oddziału są noworodki po złożonych zabiegach chirurgicznych. Są to również wcześniaki, których przedwczesne urodzenie powikłane jest długotrwałą niewydolnością oddechową i ciężkimi zakażeniami. To najbardziej wrażliwa i wymagająca grupa naszych pacjentów, ze względu na częste powikłania wcześniactwa, wymagającą długotrwałej, kilkumiesięcznej nierzadko opieki, dla których najważniejszym sposobem terapii jest zapewnienie różnych form wsparcia oddechowego i tlenoterapii oraz komfortu cieplnego. Sprzęt, który otrzymaliśmy tworzy nową jakość leczenia – podkreśla dyrektor Krystyna Piskorz-Ogórek.
Najnowsze inkubatory zapewniające utrzymanie optymalnych warunków wcześniakom, oprócz podstawowego zapewnienia komfortu cieplnego, umożliwiają zindywidualizowaną opiekę - kontrolę poziomu hałasu i naświetlenia, podgrzewany materac, a nawet wbudowany głośnik pozwalający na stymulację noworodka głosem matki czy czynnością jej serca.
Dają także możliwość wykonywania zabiegów bez konieczności wyjmowania noworodka z inkubatora. Kolejną korzyścią jest wbudowana waga oraz kompatybilna, stanowiąca dodatkowy osprzęt lampa do fototerapii.
Do zapewnienia całościowej opieki nad noworodkami służy system kardiomonitorów - urządzeń do monitorowania funkcji życiowych, wyposażonych w funkcję do pomiaru saturacji, ciśnienia, ekg i temperatury oraz z obecnością dodatkowego panelu umożliwiającego monitorowanie pacjenta podczas transportu do pracowni diagnostycznych poza oddziałem. Dzięki zainstalowanej centrali monitorującej parametry ze wszystkich 8 kardiomonitorów wyświetlają się na jednym monitorze w dyżurce, a dodatkowy monitor z podglądem znajduje się w gabinecie lekarskim. Podarowany sprzęt uzupełniają 2 kardiomonitory na wózku jezdnym.
Dają także możliwość wykonywania zabiegów bez konieczności wyjmowania noworodka z inkubatora. Kolejną korzyścią jest wbudowana waga oraz kompatybilna, stanowiąca dodatkowy osprzęt lampa do fototerapii.
Do zapewnienia całościowej opieki nad noworodkami służy system kardiomonitorów - urządzeń do monitorowania funkcji życiowych, wyposażonych w funkcję do pomiaru saturacji, ciśnienia, ekg i temperatury oraz z obecnością dodatkowego panelu umożliwiającego monitorowanie pacjenta podczas transportu do pracowni diagnostycznych poza oddziałem. Dzięki zainstalowanej centrali monitorującej parametry ze wszystkich 8 kardiomonitorów wyświetlają się na jednym monitorze w dyżurce, a dodatkowy monitor z podglądem znajduje się w gabinecie lekarskim. Podarowany sprzęt uzupełniają 2 kardiomonitory na wózku jezdnym.
Oddział Patologii i Wad Wrodzonych Noworodków i Niemowląt Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie jest oddziałem najwyższego, III stopnia referencyjności, w skali województwa warmińsko-mazurskiego w zakresie patologii okresu noworodkowego. Rocznie w szpitalu leczonych jest ok. 900 noworodków. Oddział jest jedynym, unikalnym, specjalistycznym odziałem w województwie, który przyjmuje noworodki i niemowlęta z najtrudniejszymi, złożonymi problemami klinicznymi z obszaru całego województwa warmińsko – mazurskiego, a coraz częściej z regionu, a nawet całego kraju. Hospitalizacje spoza naszego województwa obejmują noworodki i niemowlęta z wrodzonymi wadami, wymagające wielospecjalistycznej opieki, w tym leczenia zabiegowego .
Michelin – sprawdzony przyjaciel najmniejszych pacjentów
Fundacja Korporacyjna Michelin założona w 2014 roku we Francji , działa w 32 krajach. Tylko w 2018 roku zrealizowała 115 projektów . Celem Fundacji jest udzielanie pomocy lokalnym społecznościom w obszarach takich jak wspieranie zrównoważonego rozwoju zdrowie, ochrona środowiska, edukacja, , inicjatywy sportowych i artystyczne.
Od lat trwa także lokalna współpraca z Michelin Polska S.A. z z Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalem Dziecięcym w Olsztynie
Już w 2000 roku, dzięki firmie Michelin oddział wzbogacił się o najnowocześniejsze wtedy inkubatory, które wciąż służą małym pacjentom. W ostatnich latach poprzez organizowaną przez Michelin inicjatywę charytatywną „Kilometry Pomocy” pracownicy Michelin wraz z mieszkańcami Olsztyna „wybiegali, wyjeździli i wychodzili” sprzęt medyczny wartości kilkuset tysięcy złotych
- Wysokospecjalistyczny charakter oddziału, jego zadania wynikające z referencyjności w skali regionu, a także rozwój technik medycznych i standaryzacja opieki nad noworodkiem przynoszą nowe wymagania i nowe potrzeby, którym Szpital Dziecięcy w Olsztynie może sprostać dzięki życzliwości i pomocy finansowej firmy Michelin – mówi dr. n. med. Krystyna Piskorz-Ogórek, dyrektor Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie
Fundacja Korporacyjna Michelin założona w 2014 roku we Francji , działa w 32 krajach. Tylko w 2018 roku zrealizowała 115 projektów . Celem Fundacji jest udzielanie pomocy lokalnym społecznościom w obszarach takich jak wspieranie zrównoważonego rozwoju zdrowie, ochrona środowiska, edukacja, , inicjatywy sportowych i artystyczne.
Od lat trwa także lokalna współpraca z Michelin Polska S.A. z z Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalem Dziecięcym w Olsztynie
Już w 2000 roku, dzięki firmie Michelin oddział wzbogacił się o najnowocześniejsze wtedy inkubatory, które wciąż służą małym pacjentom. W ostatnich latach poprzez organizowaną przez Michelin inicjatywę charytatywną „Kilometry Pomocy” pracownicy Michelin wraz z mieszkańcami Olsztyna „wybiegali, wyjeździli i wychodzili” sprzęt medyczny wartości kilkuset tysięcy złotych
- Wysokospecjalistyczny charakter oddziału, jego zadania wynikające z referencyjności w skali regionu, a także rozwój technik medycznych i standaryzacja opieki nad noworodkiem przynoszą nowe wymagania i nowe potrzeby, którym Szpital Dziecięcy w Olsztynie może sprostać dzięki życzliwości i pomocy finansowej firmy Michelin – mówi dr. n. med. Krystyna Piskorz-Ogórek, dyrektor Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie
Mówi się, że sport to zdrowie i tak było. Kilometry pokonane rowerem, marszem czy biegiem Michelin zamieniał na złotówki. Dzięki imprezie zostanie zakupiony najwyższej klasy sprzęt dla wojewódzkiego szpitala w Olsztynie za 100 tysięcy złotych.
Mieszkańcy miasta, regionu i turyści przyszli wczoraj tłumnie na plażę miejską nad jeziorem Ukiel. Cel? Wyjątkowo szczytny, bo uczestnicy wzięli udział w akcji "Kilometry Pomocy Michelin". Ta impreza organizowana przez olsztyńską fabrykę opon Michelin już na dobre wpisała się w krajobraz olsztyńskich imprez. Uczestnicy jeżdżą na rowerach, biegają lub maszerują z kijkami. I w tym przypadku nie chodzi o to, kto będzie najszybszy, a o to, ile wspólnie uda się pokonać kilometrów, bo za każdy tysiąc metrów Michelin przekazuje pieniądze.
— To jest impreza, która odbywa się piąty raz. Wspólna zabawa pracowników Michelin z mieszkańcami Olsztyna to jednocześnie czynienie dobra. Pieniądze, które zostaną tutaj wybiegane, wychodzone czy wyjeżdżone na rowerach, są przekazywane na bardzo szczytny cel — mówi Jarosław Michalak, prezes zarządu Michelin Polska.
W tym roku pieniądze zbierane były na zakup tromboelastogramu do szpitala wojewódzkiego w Olsztynie. — Jest to aparatura do mierzenia parametrów krzepnięcia krwi. To bardzo dokładne badanie i pomocne w ustaleniu sposobu leczenia zaburzeń krzepnięcia krwi — wyjaśnia ordynator dr n. med. Piotr Żelazny z oddziału kardiochirurgii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie.
I dodaje: — To jest sprzęt niezwykle potrzebny, bo będzie jedynym urządzeniem w województwie. Jest bardzo nowoczesne i będzie dla naszego oddziału i całego szpitala bardzo potrzebne. Jest to zupełnie nowa generacja urządzeń. Zapewnia prawidłową hemostazę farmakologiczną, czyli prawidłowe ustalenie wszystkich czynników krzepnięcia krwi.
I dodaje: — To jest sprzęt niezwykle potrzebny, bo będzie jedynym urządzeniem w województwie. Jest bardzo nowoczesne i będzie dla naszego oddziału i całego szpitala bardzo potrzebne. Jest to zupełnie nowa generacja urządzeń. Zapewnia prawidłową hemostazę farmakologiczną, czyli prawidłowe ustalenie wszystkich czynników krzepnięcia krwi.
— Myślę, że to jest wydarzenie, które sprawia każdemu uczestnikowi olbrzymią przyjemność. Celem jest pomaganie innym. Mamy doskonałą pogodę, i możemy przy tej okazji spędzić razem wspaniałe chwile. Wszyscy, którzy wzięli udział w imprezie, zarówno nasi pracownicy jak i mieszkańcy regionu, będą czuli, że wspólnie zrobiliśmy coś dobrego. Michelin angażuje się w tego typu przedsięwzięcia realizując ideę społecznej odpowiedzialność biznesu — tłumaczy Jarosław Michalak.
A pracowników do wzięcia udziału w imprezie nie trzeba było zachęcać. — Jest to pewnego rodzaju integracja załogi, integracja ze społeczeństwem Olsztyna i jest to bardzo dobra inicjatywa — mówił tuż po zakończeniu swojego startu pracownik Michelin Roman Doburzyński, który kilometry, a tych było ponad dwadzieścia, wykręcał na rowerze.
— Każdy chce jak najwięcej przejechać, ale najważniejsze jest to, że pomagamy, a do tego świetnie się bawimy — dodał Mateusz Urban.
— Każdy chce jak najwięcej przejechać, ale najważniejsze jest to, że pomagamy, a do tego świetnie się bawimy — dodał Mateusz Urban.
Agata Trzcianowska dyrektor personalna Michelin Polska, stwierdziła: — Nasi pracownicy uczestniczący w zawodach mają wspaniałą energię. Możemy na nich zawsze liczyć. Nie tylko w pracy, ale też podczas wydarzeń wymagających zaangażowania społecznego. Chcę też podziękować naszym wolontariuszom, którzy włączyli się do przygotowania imprezy.
Podczas niedzielnej akcji udało się wyjeździć, wybiegać i wychodzić 90 561 złotych. Michelin postanowił jednak zaokrąglić tę sumę i prezes Jarosław Michalak, w obecności prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza, przekazał na ręce Irenie Kierzkowskiej, dyrektor Specjalistycznego Szpitala Wojewódzkiego w Olsztynie oraz kardiochirurga Grzegorza Szapieli czek o wartości 100 tys złotych.
Podczas Kilometrów Pomocy Michelin, z okazji początku roku szkolnego promował także bezpieczeństwo drogowe. Dzieci i ich rodzice uczestniczący w imprezie na olsztyńskiej plaży otrzymywali materiały edukacyjne, kaski rowerowe i odblaski. Ogólnopolska akcja edukacyjna "Bezpiecznie Do szkoły" potrwa do końca września.
KILOMETRY POMOCY” Michelin to IMPREZA CHARYTATYWNA o szerokim wymiarze społecznym.
To już piąty raz, kiedy Michelin Polska S.A. zaprasza swoich pracowników oraz mieszkańców
do udziału w dużej inicjatywie, dzięki której wspiera olsztyńskie szpitale.
do udziału w dużej inicjatywie, dzięki której wspiera olsztyńskie szpitale.
Każdy z uczestników, który weźmie udział w jednej z proponowanych aktywności sportowych: biegach, przejazdach rowerowych czy też marszach Nordic Walking i przejdzie lub przejedzie choćby 1 kilometr dokłada się swoim zaangażowaniem do realizacji wspólnego celu.
W latach 2015 - 2018 Michelin Polska S.A. wsparł najmłodszych sponsorując aparaturę
dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie oraz dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie.
dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie oraz dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie.
W tym roku Michelin Polska S.A. ponownie zamieni każdy kilometr na złotówki, a uzbierana
w ten sposób kwota trafi do Oddziału Kardiochirurgii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie.
w ten sposób kwota trafi do Oddziału Kardiochirurgii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie.
Transport intermodalny
Jak w praktyce połączyć przewozy samochodowe z kolejowymi –pozytywny przykład z Olsztyna,
Wyjaśnijmy od razu, że w tym przypadku po szynach są transportowane same naczepy, przede wszystkim ogumienie różnych marek Michelin produkowane w fabryce firmy w Olsztynie . Założyliśmy, że po ponad trzech miesiącach transport intermodalny powinien zacząć przynosić zysk. Wszystko wskazuje na to, że stanie się to nawet trochę szybciej. przewożenie całych zestawów na kolejowych platformach może sprawdzić się jedynie na krótkich trasach, na przykład po Austrii czy Szwajcarii.
Jak to działa
Zaczęło się na początku października 2019. Opony ładuje się w centrum logistycznym Michelin w Olsztynie, ciężarowe, rolnicze, osobowe, dostawcze, różne. Ciągniki siodłowe mają do pokonania z naczepami tylko niecałe 2 km , do bocznicy na terenie zakładu.
. Każdy wagon jest przystosowany do dwóch naczep, posiada odpowiednie wgłębienia i siodła. Poza połączeniem z siodłem, na czas podróży zawieszenie zostaje maksymalnie opuszczone, hamulce odblokowane. W pozycji transportowej osie naczepy znajdują się zdecydowanie poniżej górnej krawędzi wgłębienia. Pociąg składa się z 18 wagonów, każdy z dwoma naczepami, a więc łącznie wiezie 36 naczep wagonów.
Kolejowi operatorzy zapewniają przewóz na trasie Olsztyn – Ludwigshafen w Niemczach, na południe od Frankfurtu nad Menem i z powrotem. 1200 kilometrów w jedną stronę jest pokonywanych w ciągu doby, czasem nawet szybciej.. Ciężarówek z intermodalnymi naczepami nie dotyczą zakazy ruchu w weekendy i święta. Dlatego transport przebiega szybko, praktycznie niezależnie od warunków atmosferycznych i kalendarza. Są dwa dni załadunku naczep z oponami na bocznicy Michelin w Olsztynie, środa i sobota. W Ludwigshafen rozładunek za pomocą suwnicy zapewnia tamtejszy terminal. Kierowcy czekają z ciągnikami. Przewożą naczepy do odbiorców w pobliżu Ludwigshafen. Odbiorcy to zarówno magazyny Michelin jak i handlowi partnerzy. Ładunkiem powrotnym do Polski (wtorek, piątek), są np. opony z innych fabryk Michelin, półfabrykaty do produkcji.
Zrównoważony rozwój
. Każdy wagon jest przystosowany do dwóch naczep, posiada odpowiednie wgłębienia i siodła. Poza połączeniem z siodłem, na czas podróży zawieszenie zostaje maksymalnie opuszczone, hamulce odblokowane. W pozycji transportowej osie naczepy znajdują się zdecydowanie poniżej górnej krawędzi wgłębienia. Pociąg składa się z 18 wagonów, każdy z dwoma naczepami, a więc łącznie wiezie 36 naczep wagonów.
Kolejowi operatorzy zapewniają przewóz na trasie Olsztyn – Ludwigshafen w Niemczach, na południe od Frankfurtu nad Menem i z powrotem. 1200 kilometrów w jedną stronę jest pokonywanych w ciągu doby, czasem nawet szybciej.. Ciężarówek z intermodalnymi naczepami nie dotyczą zakazy ruchu w weekendy i święta. Dlatego transport przebiega szybko, praktycznie niezależnie od warunków atmosferycznych i kalendarza. Są dwa dni załadunku naczep z oponami na bocznicy Michelin w Olsztynie, środa i sobota. W Ludwigshafen rozładunek za pomocą suwnicy zapewnia tamtejszy terminal. Kierowcy czekają z ciągnikami. Przewożą naczepy do odbiorców w pobliżu Ludwigshafen. Odbiorcy to zarówno magazyny Michelin jak i handlowi partnerzy. Ładunkiem powrotnym do Polski (wtorek, piątek), są np. opony z innych fabryk Michelin, półfabrykaty do produkcji.
Zrównoważony rozwój
Prezes Jarosław Michalak podkreśla aspekty ekologiczne i lokuje transport intermodalny w szerszym kontekście.
– Ochrona środowiska jest jednym z podstawowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Michelin – mówi Jarosław Michalak. – Szukamy wszystkich obszarów, w których można zrobić coś dobrego. Nasze produkty charakteryzują się wysoką trwałością, opony ciężarowe mają cztery „życia”. W oponach osobowych udział materiałów biodegradowalnych wynosi do 30 procent, dążymy do tego, aby wzrósł do 80 procent. Kolejnym elementem jest wpływ opon na konsumpcję paliwa, czyli redukcja oporów toczenia. Fabryka w Olsztynie jest jedną z największych w Grupie Michelin. Aspekt środowiskowy jest kluczowy, jeden z projektów zakłada odejście od węgla w elektrociepłowni na rzecz gazu. Bardzo zredukujemy zużycie węgla już od roku 2020, rozruch pierwszego kotła gazowego nastąpił w październiku. Poza tym w ciągu ostatnich czterech lat dwa razy zmniejszyliśmy konsumpcję wody.
– Ochrona środowiska jest jednym z podstawowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Michelin – mówi Jarosław Michalak. – Szukamy wszystkich obszarów, w których można zrobić coś dobrego. Nasze produkty charakteryzują się wysoką trwałością, opony ciężarowe mają cztery „życia”. W oponach osobowych udział materiałów biodegradowalnych wynosi do 30 procent, dążymy do tego, aby wzrósł do 80 procent. Kolejnym elementem jest wpływ opon na konsumpcję paliwa, czyli redukcja oporów toczenia. Fabryka w Olsztynie jest jedną z największych w Grupie Michelin. Aspekt środowiskowy jest kluczowy, jeden z projektów zakłada odejście od węgla w elektrociepłowni na rzecz gazu. Bardzo zredukujemy zużycie węgla już od roku 2020, rozruch pierwszego kotła gazowego nastąpił w październiku. Poza tym w ciągu ostatnich czterech lat dwa razy zmniejszyliśmy konsumpcję wody.
Fabryka Michelin przechodzi na samochody elektryczne
Olsztyński Michelin przechodzi na transport samochodami elektrycznymi. Wymiana floty rozpoczyna się od zakupu dwóch Renault ZOE, wyposażonych w specjalne opony do pojazdów elektrycznych - MICHELIN ENERGY E-V. W fabryce powstanie kilka stacji ładowania aut elektrycznych Kolejne samochody elektryczne przyjadą do fabryki jeszcze w tym roku. Olsztyński Michelin wprowadził od października także inne pro ekologiczne rozwiązanie - transport intermodalny – polegający na połączeniu transportu kolejowego i kołowego –czyli transportowanie wy¬produkowanych u fabryce opon tirami ładowanymi na pocią¬gi. Rozwiązanie to przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin.
Energooszczędna opona MICHELIN ENERGY E-V dla elektrycznego samochodu Renault ZOE to efekt wieloletniego programu badań i innowacji prowadzonego przez Michelin wspólnie z Renault. Najnowszy Renault ZOE może pokonać na jednym ładowaniu około 300 km. Z testów wynika, że zastosowanie w pojazdach opon przystosowanych do aut elektrycznych pozwala zwiększyć zasięg samochodu o 6 proc
Fabryka przyjazna środowisku
To kolejne ekologiczne projekty olsztyńskiego zakładu Dzięki inwestycjom środowiskowym, fabryce udało się zmniejszyć zużycie wody o połowę. Trwa budowa ciepłowni gazowej, która będzie wytwarzać energię zgodnie z przyszłymi bardziej restrykcyjnymi, europejskimi normami ochrony środowiska. Przyjazna dla środowiska ciepłownia gazowa ograniczy, a w przyszłości wyeliminuje, istniejące w fabryce węglowe źródła energii. Projekt będzie realizowany w kilku etapach. Pierwszy to uruchomienie jeszcze w tym roku kotła gazowego.
Fabryka Michelin w Olsztynie wprowadza też podejście 4R: Reduce, Reuse, Recycle, Renew (ograniczać, używać ponownie, poddawać recyklingowi i odnawiać), dzięki której można realizować tzw. gospodarkę o obiegu zamkniętym mającą na celu ochronę zasobów naturalnych na każdym etapie procesu produkcji. Zakres gospodarki o obiegu zamkniętym jest jednak znacznie szerszy i obejmuje wszystkie procesy i działania firmy, od przygotowania specyfikacji produktu do wyboru materiałów oraz metod produkcji. Odpady z jednych procesów są wykorzystywane jako surowce dla innych. Minimalizuje to zużycie surowców i ilość odpadów oraz zmniejsza emisję i utratę energii.
Istotą strategii 4 R są nowe sposoby utylizacji i ponownego wykorzystania produktów, tak by użytkować je przez jak najdłuższy czas przed przeznaczeniem do recyklingu
Fabryka angażuje się też w edukację ekologiczną – również wśród swoich pracowników i ich rodzin. Przykładem był tegoroczny piknik „Włącz Eco z Michelin” dla 10 tysięcy osób, podczas którego pokazano wiele inicjatyw, które w codziennym życiu możemy wykorzystać na rzecz zmiany świadomości społecznej dotyczącej zasobów i zapobiegając powstawaniu odpadów.
Innowacyjne opony do aut elektrycznych MICHELIN Energy E-V
Opony odpowiadają za 30 proc. energii zużywanej przez pojazdy elektryczne. Ich kluczowa rola w zwiększaniu efektywności samochodu wynika z faktu, że przy każdym kontakcie z jezdnią opona ulega odkształceniu, co powoduje jej nagrzewanie i utratę części energii przesyłanej przez silnik. Redukcja tego zjawiska powoduje zmniejszenie zużycia energii przez pojazd. Technologia Michelin wykorzystana w MICHELIN ENERGY E-V idzie o krok dalej – podczas standardowej jazdy opony nagrzewają się w niewielkim stopniu, tym samym redukując zużycie energii, natomiast w czasie hamowania powierzchnia bieżnika rozgrzewa się szybko, poprawiając przyczepność i skracając przez to dystans hamowania.
Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą Grupy jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na świecie ponad 125 tys. osób i jest obecna w 170 krajach. Michelin posiada 67 zakładów produkcyjnych, które w 2018 r. łącznie wyprodukowały około 190 mln opon. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.
www.michelin.pl
www.michelin.pl
BIZNES STARY
Rozmowa z Prezesem Zarządu Michelin Polska S.A Jarosławem Michalakiem
Olsztyńska fabryka Michelin jest zwycięzcą większości rankingów publikowanych w tym wydaniu Biznesu Warmii i Mazur – jaka jest recepta na bycie biznesowym liderem regionu?
Mówiąc najkrócej: stałe inwestowanie i nie zatrzymywanie się na chwilę w rozwoju, tak by nie tylko nadążać za zmianami w otaczającym nas świecie, lecz by je wyprzedzać. Poza tym, kluczowe jest określenie priorytetów firmy i konsekwentna ich realizacja. W przypadku naszej fabryki priorytety to konkurencyjność, cyfryzacja i autonomia pracowników .
Wymienia Pan konkurencyjność jako pierwszy z priorytetów fabryki – jak rozumieć to pojęcie?
Konkurencyjność to wyprzedzanie konkurentów pod względem jakości oferowanej klientom. Chciałbym podkreślić, że niekoniecznie należy rozumieć ją jako bycie tańszym. Chodzi o wytwarzanie zaawansowanych technologicznie produktów o wysokiej jakości, przy zachowaniu optymalnych kosztów. W przypadku fabryki dochodzi do tego także wyróżnianie się na tle konkurentów terminowością, reaktywnością i elastycznością. Jesteśmy zakładem bardzo konkurencyjnym, ale wychodzimy z założenia, że tego sukcesu nigdy nie osiąga się raz na zawsze. Konkurencyjność to ciągły proces, wymagający nieustannego inwestowania w najbardziej nowatorskie rozwiązania. Stąd nasz kolejny priorytet, jakim jest cyfryzacja fabryki.
Co w praktyce oznacza realizowanie programu cyfryzacji ?
Dla nas istotą cyfryzacji jest wspieranie procesów, wzrost reaktywności oraz wspomaganie pracowników poprzez dostarczanie im informacji, które mają bezpośrednie przełożenie na trafność podejmowanych przez nich decyzji. W praktyce tworzymy w fabryce tzw. data lake, które łączy już istniejące systemy pozyskiwania danych pochodzących z wielu źródeł.
Nasze „cyfrowe jezioro” umożliwi taki obieg i analizę informacji, by trafiały do jednego przekrojowego raportu usprawniając cały proces produkcji i zarządzania na wszystkich poziomach i w różnych związanych z nią obszarach .
Cyfryzacja wspierając komunikowanie się urządzeń i ludzi, może usprawniać pracę na wielu stanowiskach . Na przykład operator maszyny poprzez telefon, tablet, czy smartwatch może otrzymywać zintegrowane informacje pozwalające mu szybciej podejmować odpowiednie akcje. Podobnie managerowie różnych szczebli wyposażeni w analizy i raporty będą mogli poświęcić zaoszczędzony czas na bycie bliżej swoich zespołów produkcyjnych i omawianie z nimi istotnych zagadnień .
Na liniach produkcyjnych fabryki pojawia się coraz więcej bardzo zawansowanych technologicznie robotów – czy z czasem zaczną zastępować ludzi ?
Robotyzacja wywołuje potrzebę nowych kompetencji zawodowych, tworzenie nowych, ale całkowicie odrębnych stanowisk pracy. Chciałbym podkreślić, że żadna maszyna nie zastąpi umiejętności człowieka. Roboty odciążają pracowników w najcięższych, żmudnych, powtarzających się lub nieergonomicznych czynnościach. W tej chwili w fabryce mamy wiele maszyn w pełni zautomatyzowanych, jednak wprowadzamy kolejne roboty, by usprawnić lub eliminować ciężkie procesy. Do połowy następnego roku podwoimy liczbę robotów, oprócz istniejących, będzie ich około 20.
W naszej fabryce pracuje około dwustu konstruktorów, a kilkunastu z nich specjalizuje się wyłącznie w robotyce. Mają do dyspozycji, między innymi, salę robotyczną z własnym eksperymentalnym robotem i dostępem do najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych. Inwestujemy w tę dziedzinę, bo to kolejne narzędzie służące konkurencyjności naszej fabryki.
Czy autonomia – kolejny priorytet fabryki - to nowatorska metoda zarządzania ?
Wprowadzenie autonomii pracowników wymagało zmiany myślenia i podejścia do zarządzania, ale dziś widzimy, że warto było wykonać tę pracę. Można inwestować miliony w rozwiązania techniczne, ale przecież bez kompetentnych, zaangażowanych i aktywnych pracowników żadna firma nie odniesie sukcesu.
Postawiliśmy na pracę zespołową i autonomię, która naszym zdaniem prowadzi do samorozwoju zespołów. W efekcie, zespoły obecnie same wyznaczają sobie zadania. Nie potrzebują ciągłego nadzoru, bo pracownicy są proaktywni i sami proponują zmiany. Mają szerokie uprawnienia w zakresie podejmowania decyzji, dzięki czemu nie tracą czasu na zbędne uzgodnienia. Mogą też sami wybierać potrzebne szkolenia, planować zastępstwa i urlopy lub decydować na co wykorzystają budżet swojej komórki – czy zostanie on wydany na nagrody, wyróżnienia, czy na integrację. Szef jest członkiem zespołu i wspiera, gdy występują problemy. Pracujemy w taki sposób, aby wykorzystać nie tylko wiedzę każdego pracownika, ale też siłę zespołu.
Wracając do rankingów. Jesteście największym eksporterem w regionie . 85 procent produkcji trafia za granicę, na wszystkie kontynenty . Jak się zdobywa klientów na całym świecie?
Olsztyńska fabryka Michelin jest zwycięzcą większości rankingów publikowanych w tym wydaniu Biznesu Warmii i Mazur – jaka jest recepta na bycie biznesowym liderem regionu?
Mówiąc najkrócej: stałe inwestowanie i nie zatrzymywanie się na chwilę w rozwoju, tak by nie tylko nadążać za zmianami w otaczającym nas świecie, lecz by je wyprzedzać. Poza tym, kluczowe jest określenie priorytetów firmy i konsekwentna ich realizacja. W przypadku naszej fabryki priorytety to konkurencyjność, cyfryzacja i autonomia pracowników .
Wymienia Pan konkurencyjność jako pierwszy z priorytetów fabryki – jak rozumieć to pojęcie?
Konkurencyjność to wyprzedzanie konkurentów pod względem jakości oferowanej klientom. Chciałbym podkreślić, że niekoniecznie należy rozumieć ją jako bycie tańszym. Chodzi o wytwarzanie zaawansowanych technologicznie produktów o wysokiej jakości, przy zachowaniu optymalnych kosztów. W przypadku fabryki dochodzi do tego także wyróżnianie się na tle konkurentów terminowością, reaktywnością i elastycznością. Jesteśmy zakładem bardzo konkurencyjnym, ale wychodzimy z założenia, że tego sukcesu nigdy nie osiąga się raz na zawsze. Konkurencyjność to ciągły proces, wymagający nieustannego inwestowania w najbardziej nowatorskie rozwiązania. Stąd nasz kolejny priorytet, jakim jest cyfryzacja fabryki.
Co w praktyce oznacza realizowanie programu cyfryzacji ?
Dla nas istotą cyfryzacji jest wspieranie procesów, wzrost reaktywności oraz wspomaganie pracowników poprzez dostarczanie im informacji, które mają bezpośrednie przełożenie na trafność podejmowanych przez nich decyzji. W praktyce tworzymy w fabryce tzw. data lake, które łączy już istniejące systemy pozyskiwania danych pochodzących z wielu źródeł.
Nasze „cyfrowe jezioro” umożliwi taki obieg i analizę informacji, by trafiały do jednego przekrojowego raportu usprawniając cały proces produkcji i zarządzania na wszystkich poziomach i w różnych związanych z nią obszarach .
Cyfryzacja wspierając komunikowanie się urządzeń i ludzi, może usprawniać pracę na wielu stanowiskach . Na przykład operator maszyny poprzez telefon, tablet, czy smartwatch może otrzymywać zintegrowane informacje pozwalające mu szybciej podejmować odpowiednie akcje. Podobnie managerowie różnych szczebli wyposażeni w analizy i raporty będą mogli poświęcić zaoszczędzony czas na bycie bliżej swoich zespołów produkcyjnych i omawianie z nimi istotnych zagadnień .
Na liniach produkcyjnych fabryki pojawia się coraz więcej bardzo zawansowanych technologicznie robotów – czy z czasem zaczną zastępować ludzi ?
Robotyzacja wywołuje potrzebę nowych kompetencji zawodowych, tworzenie nowych, ale całkowicie odrębnych stanowisk pracy. Chciałbym podkreślić, że żadna maszyna nie zastąpi umiejętności człowieka. Roboty odciążają pracowników w najcięższych, żmudnych, powtarzających się lub nieergonomicznych czynnościach. W tej chwili w fabryce mamy wiele maszyn w pełni zautomatyzowanych, jednak wprowadzamy kolejne roboty, by usprawnić lub eliminować ciężkie procesy. Do połowy następnego roku podwoimy liczbę robotów, oprócz istniejących, będzie ich około 20.
W naszej fabryce pracuje około dwustu konstruktorów, a kilkunastu z nich specjalizuje się wyłącznie w robotyce. Mają do dyspozycji, między innymi, salę robotyczną z własnym eksperymentalnym robotem i dostępem do najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych. Inwestujemy w tę dziedzinę, bo to kolejne narzędzie służące konkurencyjności naszej fabryki.
Czy autonomia – kolejny priorytet fabryki - to nowatorska metoda zarządzania ?
Wprowadzenie autonomii pracowników wymagało zmiany myślenia i podejścia do zarządzania, ale dziś widzimy, że warto było wykonać tę pracę. Można inwestować miliony w rozwiązania techniczne, ale przecież bez kompetentnych, zaangażowanych i aktywnych pracowników żadna firma nie odniesie sukcesu.
Postawiliśmy na pracę zespołową i autonomię, która naszym zdaniem prowadzi do samorozwoju zespołów. W efekcie, zespoły obecnie same wyznaczają sobie zadania. Nie potrzebują ciągłego nadzoru, bo pracownicy są proaktywni i sami proponują zmiany. Mają szerokie uprawnienia w zakresie podejmowania decyzji, dzięki czemu nie tracą czasu na zbędne uzgodnienia. Mogą też sami wybierać potrzebne szkolenia, planować zastępstwa i urlopy lub decydować na co wykorzystają budżet swojej komórki – czy zostanie on wydany na nagrody, wyróżnienia, czy na integrację. Szef jest członkiem zespołu i wspiera, gdy występują problemy. Pracujemy w taki sposób, aby wykorzystać nie tylko wiedzę każdego pracownika, ale też siłę zespołu.
Wracając do rankingów. Jesteście największym eksporterem w regionie . 85 procent produkcji trafia za granicę, na wszystkie kontynenty . Jak się zdobywa klientów na całym świecie?
Odpowiedź jest prosta. Mamy doskonałe produkty. Klientami naszej fabryki są najwięksi producenci samochodów tacy jak Volkswagen, Volvo, Mercedes, Peugeot, Citroen, Porsche, Jaguar czy Land Rover. Lista tych klientów jest bardzo długa, podobnie jak lista opon, z których jesteśmy dumni.
Wspomnę choćby tegoroczną nowość MICHELIN Pilot Sport 4 SUV do aut 4X4 o wysokich osiągach, która łączy najwyższe bezpieczeństwo z cechami opony sportowej. Polska premiera tej opony odbyła się wiosną na Targach Motorshow w Poznaniu. Wymienię też MICHELIN Primacy 4, która ma doskonałe oceny DEKRY czy TUV SUD, nowatorskie opony zimowe MICHELIN Alpin 6, czy też MICHELIN CrossClimate – gamę pierwszych na świecie opon letnich z homologacją zimową.
Produkujemy też świetne opony do samochodów ciężarowych, które technologicznie stanowią równie duże wyzwanie, jak opony osobowe. Za przykład podam MICHELIN X Line Energy T, naszpikowaną innowacjami, jedna z nich to samoodnawialna rzeźba bieżnika. Produkujemy też niezastąpioną na placach budowy, niezwykle trwałą MICHELIN X Works, w nowej lżejszej wersji. Nie zapominajmy o oponach rolniczych – tu spośród kilkunastu produktów użyję przykładu MICHELIN CrossGrip – która dzięki nowatorskiemu bieżnikowi jest wszechstronną oponą do jazdy po powierzchni trawiastej, asfalcie czy śniegu.
Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że opona jest produktem bardzo skomplikowanym i że w przemyślę oponiarskim trwa prawdziwy wyścig technologiczny. Michelin od lat jest liderem w tej rywalizacji.
Wspomnę choćby tegoroczną nowość MICHELIN Pilot Sport 4 SUV do aut 4X4 o wysokich osiągach, która łączy najwyższe bezpieczeństwo z cechami opony sportowej. Polska premiera tej opony odbyła się wiosną na Targach Motorshow w Poznaniu. Wymienię też MICHELIN Primacy 4, która ma doskonałe oceny DEKRY czy TUV SUD, nowatorskie opony zimowe MICHELIN Alpin 6, czy też MICHELIN CrossClimate – gamę pierwszych na świecie opon letnich z homologacją zimową.
Produkujemy też świetne opony do samochodów ciężarowych, które technologicznie stanowią równie duże wyzwanie, jak opony osobowe. Za przykład podam MICHELIN X Line Energy T, naszpikowaną innowacjami, jedna z nich to samoodnawialna rzeźba bieżnika. Produkujemy też niezastąpioną na placach budowy, niezwykle trwałą MICHELIN X Works, w nowej lżejszej wersji. Nie zapominajmy o oponach rolniczych – tu spośród kilkunastu produktów użyję przykładu MICHELIN CrossGrip – która dzięki nowatorskiemu bieżnikowi jest wszechstronną oponą do jazdy po powierzchni trawiastej, asfalcie czy śniegu.
Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że opona jest produktem bardzo skomplikowanym i że w przemyślę oponiarskim trwa prawdziwy wyścig technologiczny. Michelin od lat jest liderem w tej rywalizacji.
Nie wszyscy też wiedzą, że olsztyńska fabryka Michelin produkuje nie tylko opony.
Tak, jesteśmy unikatową fabryką w skali świata, ponieważ tworzy ją sześć zakładów. Poza produkowaniem opon osobowych, dostawczych, ciężarowych i rolniczych, wytwarzamy też mieszkanki gumowe, kord i formy. Wykorzystujemy je do produkcji, ale tez z sukcesem eksportujemy, ponieważ są produktami najwyższej jakości. Jako przykład przytoczę fakt, że produkowany u nas kord trafił jako komponent do opon dla samolotów Airbus produkowanych w fabrykach Michelin w innych krajach świata. Takich przykładów jest wiele.
Czy opony mogą być produktem przyjaznym dla środowiska ?
Czy opony mogą być produktem przyjaznym dla środowiska ?
Jak najbardziej tak, pod warunkiem zaawansowania technologicznego. Nasze opony – co nie jest łatwe do połączenia – cechuje bardzo krótka droga hamowania, a więc zapewniają bezpieczeństwo przy jednocześnie niskich oporach toczenia, które wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa przez samochody.
Pracujemy też nad tym, aby opony były lżejsze, dzięki czemu ich produkcja będzie pochłaniała mniej surowców; a jednocześnie by były coraz bardziej trwałe. Wszystko po to, by konsument mógł jak najrzadziej zmieniać opony – co przełoży się zarówno na korzyści ekonomiczne, jak i ekologię.
Pracujemy też nad tym, aby opony były lżejsze, dzięki czemu ich produkcja będzie pochłaniała mniej surowców; a jednocześnie by były coraz bardziej trwałe. Wszystko po to, by konsument mógł jak najrzadziej zmieniać opony – co przełoży się zarówno na korzyści ekonomiczne, jak i ekologię.
Jakie działania podejmuje Michelin , by tak olbrzymi zakład produkcyjny zajmujący prawie 200 hektarów w mieście, był bezpieczny dla środowiska?
Produkujemy około 35 tys. opon dziennie. Potrzebujemy więc olbrzymiej ilości materiałów i zasobów energii, a jednocześnie mamy świadomość, że nasz zakład jest położony w jednej z najpiękniejszych części Polski, wprowadzamy więc szereg proekologicznych rozwiązań.
Jesteśmy dużym konsumentem zasobów zewnętrznych, takich jak na przykład woda, którą pobieramy z Wadąga. Dzięki inwestycjom środowiskowym, w ostatnich kilku latach aż dwukrotnie zmniejszyliśmy zużycie wody, znacząco też ograniczyliśmy ilość odpadów i zmodernizowaliśmy technologię ich utylizacji.
Możemy się pochwalić tym, że jesteśmy zakładem, który niemalże nie odnotowuje jakichkolwiek emisji na zewnątrz. Nasza fabryka ma wszystkie wymagane certyfikaty środowiskowe.
Postanowiliśmy odchodzić od węgla, by zapewnić przyjazne środowisku źródło energii – stąd decyzja o budowie ciepłowni gazowej.
Fabryka zapowiada, że w związku z budową ciepłowni gazowej, z końcem przyszłego roku, zaprzestanie dostarczanie ciepła na potrzeby miasta- czy jest to już ostateczna decyzja ?
Władze Olsztyna znają plany Michelin. Po wspólnych ustaleniach z samorządem i Miejskim Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej i po kilku przesunięciach terminu oraz po uwzględnieniu wymogów prawnych i środowiskowych, ostateczną datę zaprzestania dostarczania ciepła do miasta wyznaczono na koniec 2020 r. Jestem pewien, że miasto zrealizuje na czas budowę ciepłowni miejskiej, która jest kluczową inwestycją dla Olsztyna. Zależy nam, by zmiana dostawcy ciepła przebiegła jak najsprawniej, bez żadnych konsekwencji, czy niedogodności dla mieszkańców.
Jesteśmy dużym konsumentem zasobów zewnętrznych, takich jak na przykład woda, którą pobieramy z Wadąga. Dzięki inwestycjom środowiskowym, w ostatnich kilku latach aż dwukrotnie zmniejszyliśmy zużycie wody, znacząco też ograniczyliśmy ilość odpadów i zmodernizowaliśmy technologię ich utylizacji.
Możemy się pochwalić tym, że jesteśmy zakładem, który niemalże nie odnotowuje jakichkolwiek emisji na zewnątrz. Nasza fabryka ma wszystkie wymagane certyfikaty środowiskowe.
Postanowiliśmy odchodzić od węgla, by zapewnić przyjazne środowisku źródło energii – stąd decyzja o budowie ciepłowni gazowej.
Fabryka zapowiada, że w związku z budową ciepłowni gazowej, z końcem przyszłego roku, zaprzestanie dostarczanie ciepła na potrzeby miasta- czy jest to już ostateczna decyzja ?
Władze Olsztyna znają plany Michelin. Po wspólnych ustaleniach z samorządem i Miejskim Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej i po kilku przesunięciach terminu oraz po uwzględnieniu wymogów prawnych i środowiskowych, ostateczną datę zaprzestania dostarczania ciepła do miasta wyznaczono na koniec 2020 r. Jestem pewien, że miasto zrealizuje na czas budowę ciepłowni miejskiej, która jest kluczową inwestycją dla Olsztyna. Zależy nam, by zmiana dostawcy ciepła przebiegła jak najsprawniej, bez żadnych konsekwencji, czy niedogodności dla mieszkańców.
Jakie kolejne wyzwania stają przed fabryką i Panem osobiście ?
W pierwszej kolejności realizacja zaplanowanych projektów, w tym wspomniana modernizacja naszej ciepłowni . Poza tym, pełne wykorzystanie szans jakie daje cyfryzacja. Wyzwaniem dla mnie jest takie zarządzanie Michelin Polska, by olsztyńska fabryka była nadal atrakcyjnym miejscem pracy i by nasze produkty nadal odpowiadały wysokim wymaganiom klientów, pozostając przy tym wiodącym zakładem w Grupie Michelin.
W pierwszej kolejności realizacja zaplanowanych projektów, w tym wspomniana modernizacja naszej ciepłowni . Poza tym, pełne wykorzystanie szans jakie daje cyfryzacja. Wyzwaniem dla mnie jest takie zarządzanie Michelin Polska, by olsztyńska fabryka była nadal atrakcyjnym miejscem pracy i by nasze produkty nadal odpowiadały wysokim wymaganiom klientów, pozostając przy tym wiodącym zakładem w Grupie Michelin.
BIO
Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Michelin Polska S.A, Jarosław Michalak Karierę w Michelin rozpoczął w dziale finansowym firmy w 1993 r. W 2002 r. objął stanowisko Dyrektora Personalnego Michelin Polska S.A. oraz funkcję Członka Zarządu. Od 2008 do 2010 r. zarządzał produkcją w jednej z fabryk Michelin we Francji. Po powrocie do Polski, w 2011 r., objął stanowisko Dyrektora Zakładu Opon Osobowych w fabryce Michelin w Olsztynie. W 2014 r. Jarosław Michalak zajął stanowisko Dyrektora Fabryki Michelin Polska S.A. w Olsztynie, a od 2016 r. Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego Michelin Polska S.A.
Ramka
Olsztyńska fabryka Grupy Michelin jest największą fabryką opon w Polsce. Michelin Polska S.A. zatrudnia w Olsztynie ok. 5 tys. osób i jest największym pracodawcą na Warmii i Mazurach. Fabryka w Olsztynie produkuje opony do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz do pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i mieszanki gumowe; ma też nowoczesne Centrum Logistyczne o powierzchni 110 tys. metrów kw, które jest jednym z największym magazynów Michelin na świecie i największym w Europie Środkowo-Wschodniej. Fabryka zajmuje powierzchnię prawie 200 hektarów. W Olsztynie produkowane są opony marki Michelin oraz należących do Grupy Michelin marek Kleber oraz BFGoodrich.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez