WM.pl
16 października 2025, Czwartek
imieniny: Ambrożego, Florentyny, Gawła
  • 10°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Pułapki, fikcyjne sklepy, internetowi oszuści...

2021-10-28 16:24:37(ost. akt: 2021-10-28 19:52:20)
Katarzyna Tota Leszczyńska

Katarzyna Tota Leszczyńska

Autor zdjęcia: arch. Katarzyna Tota Leszczyńska

Kupiłeś coś w sklepie internetowym, zapłaciłeś i nie otrzymałeś produktu? Dałeś się złapać w pułapkę. Twoje środki znalazły się już zapewne na koncie fikcyjnego sklepu czy w portfelu walutowym nieznanego oszusta. Przestrzega giżycki rzecznik konsumentów

Warto przeczytać

  • Najnowsze wydanie Gazety Olsztyńskiej
  • Ta fasada jest warta twojego głosu
  • Z cyberwojny zrobili „wojnę Polski z Rosją”
W takiej sytuacji warto wiedzieć, jak odzyskać pieniądze, a na przyszłość – jak uniknąć takich nieprzyjemności.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we współpracy z Fundacją ProPublika stworzył darmowe, nowoczesne narzędzie edukacyjne – konsument.edu.pl, które pokazuje mechanizmy wielu oszustw, począwszy od tych zakupowych, poprzez kradzież tożsamości, wyłudzenia kodu Blik, fałszywe zbiórki charytatywne czy inwestowanie w alternatywne instrumenty finansowe.

- Jest to strona przypominająca portal społecznościowy, w którym można doświadczyć dziesięciu zagrożeń realnie spotykanych w Internecie - informuje Katarzyna Tota Leszczyńska, powiatowy rzecznik konsumentów w Giżycku. - Symulator pokazuje nam, jakie triki stosują oszuści czy nieuczciwi sprzedawcy, przechodzimy przez procedury zakupu, mamy możliwość rozmowy z chatbotem i poznania konsekwencji naszych działań. A wszystko to dzieje się w bezpiecznej przestrzeni, bo dajemy się złapać w różnego rodzaju pułapki jedynie w fikcyjnym świecie.

Poza symulatorem rzecznik konsumentów proponuje poradnik dla rodziców i nauczycieli opublikowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

- Zachęcam również do zapoznania się z poradnikiem , który jest zbiorem wiedzy na temat bezpieczeństwa dzieci w Internecie, za które to bezpieczeństwo my dorośli jesteśmy odpowiedzialni - dodaje Katarzyna Tota Leszczyńska. - Edukacja konsumencka oraz rozwijanie kompetencji społecznych w powyższym obszarze ma fundamentalne znaczenie dla bezpiecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży na rynku w przyszłości.
Renata Szczepanik

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Giżycko powiatowy rzecznik konsumentów oszustwa internetowe
ARedaktor testowy
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B