Aktualizacje algorytmu Google – o czym właściwie mowa?
2022-03-24 18:56:09(ost. akt: 2022-03-24 18:57:37)
Artykuł
sponsorowany
Dlaczego warto na bieżąco śledzić aktualizacje algorytmu Google? Co nowego pojawi się w 2022 roku? Kiedy będzie następna aktualizacja algorytmu Google? Czym właściwie są algorytmy Google? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w niniejszym artykule.
1. Czym jest algorytm Google?
2. Aktualizacja algorytmu Google – co nowego pojawi się w 2022 roku?
3. Kolejna aktualizacja algorytmu Google – dlaczego warto być na bieżąco?
Czym jest algorytm Google? Za co odpowiadają poszczególne rodzaje algorytmów Google? Dlaczego warto być na bieżąco z jego aktualizacjami? Na powyższe pytania odpowiadamy w dzisiejszym wpisie. Już teraz zapraszamy do zapoznania się z tematem.
2. Aktualizacja algorytmu Google – co nowego pojawi się w 2022 roku?
3. Kolejna aktualizacja algorytmu Google – dlaczego warto być na bieżąco?
Czym jest algorytm Google? Za co odpowiadają poszczególne rodzaje algorytmów Google? Dlaczego warto być na bieżąco z jego aktualizacjami? Na powyższe pytania odpowiadamy w dzisiejszym wpisie. Już teraz zapraszamy do zapoznania się z tematem.
Czym jest algorytm Google?
Każda aktualizacja algorytmu Google niesie za sobą pewne zmiany, o których warto wiedzieć. Ale czym właściwie jest algorytm Google? To narzędzia, których zadaniem jest indeksowanie – czyli analizowanie – treści umieszczanych w Internecie. Dzięki takim działaniom wyniki w wyszukiwarce Google są nie tylko spójne, ale zgodnie z tym, czego oczekuje użytkownik.
Aktualnie wyróżnia się kilka popularnych algorytmów, których nazwy związane są ze zwierzętami. Na przykład „Panda” zajmuje się badaniem witryn internetowych pod kątem publikowanych na nich treści. Sprawdza, czy treści te są autentyczne, unikalne oraz wysokiej jakości. Bada po prostu jakość oraz ilość udostępnianego tekstu i blokuje te strony, które mają plagiatujące czy zduplikowane treści. „Pingwin” walczy głównie ze spamem, sprawdzając jakość linków, które prowadzą na daną stronę. Chodzi tu głównie o walkę z nieetycznym marketingiem. „Gołąb” to algorytm, który dostosowuje wszystkie wyniki wyszukiwania do geolokalizacji zainteresowanego. „Koliber” natomiast szuka odpowiedzi na te pytania, które zadają w wyszukiwarce użytkownicy, a następnie prezentuje je nad ewentualnymi wynikami wyszukiwania.
Jeśli zatem Twoja strona jest pod każdym kątem wartościowa dla algorytmów Google, jest spora szansa, że pod konkretnymi zapytaniami, słowami kluczami czy frazami, znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Algorytmy te są stosunkowo regularnie aktualizowane.
Każda aktualizacja algorytmu Google niesie za sobą pewne zmiany, o których warto wiedzieć. Ale czym właściwie jest algorytm Google? To narzędzia, których zadaniem jest indeksowanie – czyli analizowanie – treści umieszczanych w Internecie. Dzięki takim działaniom wyniki w wyszukiwarce Google są nie tylko spójne, ale zgodnie z tym, czego oczekuje użytkownik.
Aktualnie wyróżnia się kilka popularnych algorytmów, których nazwy związane są ze zwierzętami. Na przykład „Panda” zajmuje się badaniem witryn internetowych pod kątem publikowanych na nich treści. Sprawdza, czy treści te są autentyczne, unikalne oraz wysokiej jakości. Bada po prostu jakość oraz ilość udostępnianego tekstu i blokuje te strony, które mają plagiatujące czy zduplikowane treści. „Pingwin” walczy głównie ze spamem, sprawdzając jakość linków, które prowadzą na daną stronę. Chodzi tu głównie o walkę z nieetycznym marketingiem. „Gołąb” to algorytm, który dostosowuje wszystkie wyniki wyszukiwania do geolokalizacji zainteresowanego. „Koliber” natomiast szuka odpowiedzi na te pytania, które zadają w wyszukiwarce użytkownicy, a następnie prezentuje je nad ewentualnymi wynikami wyszukiwania.
Jeśli zatem Twoja strona jest pod każdym kątem wartościowa dla algorytmów Google, jest spora szansa, że pod konkretnymi zapytaniami, słowami kluczami czy frazami, znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Algorytmy te są stosunkowo regularnie aktualizowane.
Aktualizacja algorytmu Google – co nowego pojawi się w 2022 roku?
Z reguły trudno jest przewidzieć, czego możemy spodziewać się po zbliżającej się w danym czasie aktualizacje algorytmów Google. W większości przypadków informacje od specjalistów SEO są jedynie przewidywaniami – niektóre się spełniają, inne nie. Wszyscy jednak są zgodni, że w 2022 roku trzeba będzie położyć mocny nacisk na content. Duże znaczenie zyskają także specjaliści nie tylko SEO, ale i UI czy UX. Wiele osób uważa, że w bieżącym roku użytkownicy chętniej będą wyszukiwać produkty czy usługi za pośrednictwem wyszukiwania głosowego. Z tego powodu warto postawić na konkretne i niszowe frazy kluczowe oraz zapytania w dłuższej formie.
Z reguły trudno jest przewidzieć, czego możemy spodziewać się po zbliżającej się w danym czasie aktualizacje algorytmów Google. W większości przypadków informacje od specjalistów SEO są jedynie przewidywaniami – niektóre się spełniają, inne nie. Wszyscy jednak są zgodni, że w 2022 roku trzeba będzie położyć mocny nacisk na content. Duże znaczenie zyskają także specjaliści nie tylko SEO, ale i UI czy UX. Wiele osób uważa, że w bieżącym roku użytkownicy chętniej będą wyszukiwać produkty czy usługi za pośrednictwem wyszukiwania głosowego. Z tego powodu warto postawić na konkretne i niszowe frazy kluczowe oraz zapytania w dłuższej formie.
W dalszym ciągu premiowane będą takie strony, które są nie tylko funkcjonalne, ale przede wszystkim przyjazne dla użytkownika. Algorytmy Google będą w takiej sytuacji zajmowały się aż trzema wskaźnikami, w tym LCP, FID oraz CLS. Pierwszy wskaźnik dotyczy wydajności w kontekście ładowania się witryny. Drugi bada interakcje użytkowników, a zadaniem trzeciego jest ocenianie przesunięć elementów, które są widoczne na ekranie w trakcie ładowania się strony Internetowej.
Specjaliści SEO uważają także, że większą rolę zaczną odgrywać słowa kluczowe, które są w jakikolwiek związane z główną frazą. Mowa tu oczywiście o słowach pokrewnych czy synonimów. Algorytmy Google już teraz zaczynają zwracać znacznie większą uwagę na kontekst słów kluczowych.
Kolejna aktualizacja algorytmu Google – dlaczego warto być na bieżąco?
Zajmujesz się zawodowo optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek? Interesuje Cię optymalizacja treści na witrynach internetowych? Jeśli na te pytania odpowiedziałeś twierdząco, powinieneś na bieżąco śledzić szczególnie duże zmiany, które mogą mieć znaczący wpływ na Twoją strategię SEO. Jakakolwiek zmiana lub aktualizacja algorytmu Google może nie tylko pomóc, ale i zaszkodzić wielu aspektom. Jakim? Między innymi widoczności Twojej stronie, konwersji oraz ruchowi pochodzącemu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jeśli aktualizacja algorytmu Google wpłynie negatywnie na powyższe czynniki, to wiąże się oczywiście z niższym dochodem i równie niższym zwrotem z inwestycji.
Zajmujesz się zawodowo optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek? Interesuje Cię optymalizacja treści na witrynach internetowych? Jeśli na te pytania odpowiedziałeś twierdząco, powinieneś na bieżąco śledzić szczególnie duże zmiany, które mogą mieć znaczący wpływ na Twoją strategię SEO. Jakakolwiek zmiana lub aktualizacja algorytmu Google może nie tylko pomóc, ale i zaszkodzić wielu aspektom. Jakim? Między innymi widoczności Twojej stronie, konwersji oraz ruchowi pochodzącemu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jeśli aktualizacja algorytmu Google wpłynie negatywnie na powyższe czynniki, to wiąże się oczywiście z niższym dochodem i równie niższym zwrotem z inwestycji.
Gdzie właściwie szukać informacji na temat zmian i aktualizacji algorytmów Google? Aktualnie w Internecie można znaleźć wiele różnorodnych blogów poświęconych SEO, których autorzy nierzadko publikują również treści związane z aktualizacjami. Są dostępne także narzędzia, dzięki którym można bez problemu śledzić aktualizacje. Specjaliści zastrzegają jednak, że większość z nich nie jest aż tak dokładna. Algorytmy wyszukiwarki Google zmieniają się raz na jakiś czas i mocno wpływają na wszystkie strony internetowe. Warto więc mieć świadomość, co ma wpływ na oceny stron, aby uniknąć spadków podczas aktualizacji algorytmu. Podstawowe wskaźniki internetowe mogą więc okazać się niewystarczające, aby strona miała dobrą pozycję, szczególnie jeżeli wyszukiwarka Google coś zmieni. Na szczęście zawsze można poszukać informacji o algorytmie Google lub poradzić się doświadczonej agencji seo, a poprawa jakości wyników wyszukiwania na pewno będzie miała miejsce.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez