Skuteczne pozycjonowanie sklepu (e-commerce)
2022-04-03 20:08:44(ost. akt: 2022-04-03 20:12:33)
Artykuł
sponsorowany
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego to korzyści w postaci wzrostu wartościowego ruchu, większego autorytetu i rzecz jasna, większych zysków. Warto więc zadbać o widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google, czyli w wynikach organicznych, i dotrzeć do potencjalnych klientów. Dziś skupimy się właśnie na zwiększaniu widoczności w wyszukiwarce, czyli na pozycjonowaniu. Co dobrze wiedzieć na ten temat? Zachęcamy do lektury!
Optymalizacja sklepu internetowego
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego to wieloetapowy, skomplikowany proces ‒ w szczególności dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem w sieci. Właśnie dlatego poniżej odpowiadamy na najczęstsze pytania dotyczące pozycjonowania sklepów internetowych. Jakich błędów należy się wystrzegać, jakie czynności nieodzownie związane są z optymalizacją sklepu internetowego? Dlaczego warto zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google?
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego to wieloetapowy, skomplikowany proces ‒ w szczególności dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem w sieci. Właśnie dlatego poniżej odpowiadamy na najczęstsze pytania dotyczące pozycjonowania sklepów internetowych. Jakich błędów należy się wystrzegać, jakie czynności nieodzownie związane są z optymalizacją sklepu internetowego? Dlaczego warto zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google?
Jak wypozycjonować sklep internetowy?
Zarówno pozycjonowanie strony www, jak i sklepów internetowych, wymaga przeprowadzenia działań w obrębie witryny (on-site), jak i poza nią (off-site). Na czym polegają wspomniane działania?
Działania on-site
Zacznijmy od krótkiego omówienia działań prowadzonych w obrębie sklepu internetowego. Należy się tutaj skupić zarówno na optymalizacji pod kątem algorytmów Google, jak i na tym, by sklep był przyjazny dla użytkowników.
Zacznijmy od krótkiego omówienia działań prowadzonych w obrębie sklepu internetowego. Należy się tutaj skupić zarówno na optymalizacji pod kątem algorytmów Google, jak i na tym, by sklep był przyjazny dla użytkowników.
Linkowanie wewnętrzne
Wdrożenie linkowania wewnętrznego sprawi, że potencjalni klienci będą mogli sprawnie poruszać się po naszym sklepie. Ułatwi to przeklikiwanie się na różne podstrony, na przykład z poziomu artykułu blogowego do konkretnych produktów.
Wdrożenie linkowania wewnętrznego sprawi, że potencjalni klienci będą mogli sprawnie poruszać się po naszym sklepie. Ułatwi to przeklikiwanie się na różne podstrony, na przykład z poziomu artykułu blogowego do konkretnych produktów.
Sklep internetowy z przemyślanym linkowaniem wewnętrznym to duże ułatwienie dla użytkowników, a także zwiększenie widoczności, poprawa przepływu mocy strony (Page Rank), ułatwienie robotom wyszukiwarek indeksowania podstron.
Słowa i frazy kluczowe
Dobór słów kluczowych nie może być przypadkowy. Powinniśmy przemyśleć, na jakich frazach zależy nam najbardziej, sprawdzić, czego szukają użytkownicy, czyli nasi potencjalni klienci. Wyróżniamy słowa brandowe, long tail, ogólne. Przy wyborze pomocne będą specjalistyczne narzędzia, na przykład Google Search Console, Ahrefs.
Dobór słów kluczowych nie może być przypadkowy. Powinniśmy przemyśleć, na jakich frazach zależy nam najbardziej, sprawdzić, czego szukają użytkownicy, czyli nasi potencjalni klienci. Wyróżniamy słowa brandowe, long tail, ogólne. Przy wyborze pomocne będą specjalistyczne narzędzia, na przykład Google Search Console, Ahrefs.
Content marketing
Opisy produktów, artykuły blogowe, opisy kategorii powinny być ciekawe, zawierać nagłówki h1, h2, h3, być zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych. Skupmy się na tym, by wyczerpać temat i dostarczyć naszym klientom wszystkich informacji dotyczących produktów i usług. Przydatne okażą się także wskazówki i praktyczne porady.
Opisy produktów, artykuły blogowe, opisy kategorii powinny być ciekawe, zawierać nagłówki h1, h2, h3, być zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych. Skupmy się na tym, by wyczerpać temat i dostarczyć naszym klientom wszystkich informacji dotyczących produktów i usług. Przydatne okażą się także wskazówki i praktyczne porady.
Treści powinny być unikalne ‒ kopiowanie z innych źródeł, na przykład ze strony producenta, nie jest dobrym pomysłem i z całą pewnością nie przyczyni się do wzrostu widoczności w wynikach wyszukiwania Google.
Optymalizacja techniczna
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego nie może obyć się bez optymalizacji technicznej. Mowa tutaj o takich działaniach, jak przygotowanie meta opisów uwzględniających słowa kluczowe, optymalizacja adresów URL, optymalizacja prędkości ładowania, optymalizacja kodu strony, grafik, nagłówków.
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego nie może obyć się bez optymalizacji technicznej. Mowa tutaj o takich działaniach, jak przygotowanie meta opisów uwzględniających słowa kluczowe, optymalizacja adresów URL, optymalizacja prędkości ładowania, optymalizacja kodu strony, grafik, nagłówków.
Wdrożenie certyfikatu SSL
Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych, które przesyłane są przez internet. W przypadku sklepów internetowych, w których użytkownicy dokonują płatności, jest to w szczególności ważne. Należy też dodać, że witryny bez certyfikatu uznawane są za potencjalnie niebezpieczne, co skutkuje szybkim opuszczeniem strony www bądź sklepu internetowego.
Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych, które przesyłane są przez internet. W przypadku sklepów internetowych, w których użytkownicy dokonują płatności, jest to w szczególności ważne. Należy też dodać, że witryny bez certyfikatu uznawane są za potencjalnie niebezpieczne, co skutkuje szybkim opuszczeniem strony www bądź sklepu internetowego.
Działania off-site
Linkowanie zewnętrzne
Profil wartościowych linków z pewnością zostanie doceniony przez roboty Google i poskutkuje wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Linki zewnętrzne to odnośniki z różnego typu stron, portali. (Linkowanie z domen o wysokim autorytecie to droga do wyższych pozycji w wyszukiwarce Google).
Linkowanie zewnętrzne
Profil wartościowych linków z pewnością zostanie doceniony przez roboty Google i poskutkuje wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Linki zewnętrzne to odnośniki z różnego typu stron, portali. (Linkowanie z domen o wysokim autorytecie to droga do wyższych pozycji w wyszukiwarce Google).
Pozycjonowanie sklepów internetowych najistotniejsze błędy
Część przedsiębiorców prace z zakresu SEO powierza agencji e-marketingowej, inni decydują się na samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego. Jakie błędy w procesie pozycjonowania sklepu internetowego najczęściej popełniają osoby bez doświadczenia? Lista jest dość długa, poniżej omawiamy najistotniejsze kwestie.
Brak audytu SEO
Audyt SEO ‒ to właśnie od niego powinniśmy zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego. Opracowanie kompleksowego audytu SEO dostarczy wielu informacji na temat kondycji witryny, pilnych zmian, błędów. Na tej podstawie można przygotować odpowiednią strategię pozycjonowania.
Audyt SEO ‒ to właśnie od niego powinniśmy zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego. Opracowanie kompleksowego audytu SEO dostarczy wielu informacji na temat kondycji witryny, pilnych zmian, błędów. Na tej podstawie można przygotować odpowiednią strategię pozycjonowania.
Brak audytu to brak strategii, a co za tym idzie, działanie "na oślep", które nie przynosi efektów, a co więcej, może przyczynić się do spadku pozycji sklepu internetowego.
Brak unikalnych treści
Zarówno w przypadku sklepu online, jak i stron www, bardzo istotne są unikalne treści. Warto na uwadze mieć jedną kwestię ‒ wszystkie teksty powinny być przydatne dla użytkowników internetu. Thin content, czyli content powstały wyłącznie po to, by umieścić na stronie słowa i frazy kluczowe, nie przyczyni się do zwiększenia widoczności sklepu.
Zarówno w przypadku sklepu online, jak i stron www, bardzo istotne są unikalne treści. Warto na uwadze mieć jedną kwestię ‒ wszystkie teksty powinny być przydatne dla użytkowników internetu. Thin content, czyli content powstały wyłącznie po to, by umieścić na stronie słowa i frazy kluczowe, nie przyczyni się do zwiększenia widoczności sklepu.
Nieprzemyślana struktura sklepu
Struktura sklepu internetowego, podział kategorii, intuicyjna obsługa to niezmiernie ważne kwestie. Powinniśmy zadbać o to, by użytkownicy bez problemu znaleźli interesujące ich produkty i usługi. Najlepiej trzymać się zasady, aby na każdą podstronę użytkownicy mogli dostać się za pomocą trzech kliknięć.
Struktura sklepu internetowego, podział kategorii, intuicyjna obsługa to niezmiernie ważne kwestie. Powinniśmy zadbać o to, by użytkownicy bez problemu znaleźli interesujące ich produkty i usługi. Najlepiej trzymać się zasady, aby na każdą podstronę użytkownicy mogli dostać się za pomocą trzech kliknięć.
Pozycjonowanie sklepu internetowego ‒ co jeszcze warto wiedzieć?
Na zakończenie jeszcze kilka zdań na temat kosztów pozycjonowania i czasu, jaki jest potrzebny na osiągnięcie efektów.
Na zakończenie jeszcze kilka zdań na temat kosztów pozycjonowania i czasu, jaki jest potrzebny na osiągnięcie efektów.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego uzależniony jest od kilku czynników, są to przede wszystkim branża, słowa kluczowe i ich konkurencyjność. W porządnych agencjach SEO wycena sporządzana jest indywidualnie, po przeprowadzeniu audytu strony, rozmowy na temat oczekiwań klienta. Budżet przeznaczony na pozycjonowanie może wynosić zarówno 700 zł, jak i 3000 zł.
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego uzależniony jest od kilku czynników, są to przede wszystkim branża, słowa kluczowe i ich konkurencyjność. W porządnych agencjach SEO wycena sporządzana jest indywidualnie, po przeprowadzeniu audytu strony, rozmowy na temat oczekiwań klienta. Budżet przeznaczony na pozycjonowanie może wynosić zarówno 700 zł, jak i 3000 zł.
Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?
Proces pozycjonowania sklepu internetowego jest długotrwały. To musimy podkreślić już na samym początku. Czas potrzebny na uzyskanie satysfakcjonujących efektów uzależniony jest od kilku czynników, są to:
Proces pozycjonowania sklepu internetowego jest długotrwały. To musimy podkreślić już na samym początku. Czas potrzebny na uzyskanie satysfakcjonujących efektów uzależniony jest od kilku czynników, są to:
-pozycje, jakie aktualnie zajmuje dany sklep internetowy
-historia domeny
-ogólna kondycja sklepu
-konkurencyjność
-umiejętności pozycjonera
-budżet, jaki chcemy przeznaczyć na pozycjonowanie.
-historia domeny
-ogólna kondycja sklepu
-konkurencyjność
-umiejętności pozycjonera
-budżet, jaki chcemy przeznaczyć na pozycjonowanie.
Pierwsze efekty zazwyczaj widoczne są po około 4 miesiącach. W pełni satysfakcjonujące rezultaty pozycjonowania sklepów internetowych pojawiają się po około roku.
Pozycjonowanie sklepu e-commerce z 1stplace
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych to ważna część oferty 1stplace. W ramach pozycjonowania sklepu specjaliści dobiorą słowa kluczowe, przeprowadzą działania z zakresu content marketingu i link buildingu. Zoptymalizują prędkość ładowania, przygotują metadane oraz przyjazne adresy URL. Takie działanie pozytywnie wpłyną na widoczność sklepu.
1stplace oferuje także pozycjonowanie stron, zajmuje się kampaniami Google & Fb Ads, buduje strony i sklepy internetowe oparte na różnych CMS-ach. Jeśli więc szukasz fachowców, którzy kompleksowo zajmą się e-marketingiem Twojej firmy - 1st place służy pomocą.
Już dziś zadbaj o widoczność swojego sklepu internetowego.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez