WM.pl
14 maja 2025, środa
imieniny: Bonifacego, Julity, Macieja
  • 13°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
    • Ogłoszenia
    • Anty-defamation
    • Kongres Przyszłości
    • Europe Direct
    • Plebiscyt Sportowy
    • Krasnal.info
    PODZIEL SIĘ

    Okradli kobietę metodą na BLIKa. Oszust podawał się za pracownika banku

    2022-04-08 11:18:37(ost. akt: 2022-04-08 11:20:57)

    Autor zdjęcia: pixabay.com

    Ofiarą oszustwa padła tym razem 35-letnia obywatelka Ukrainy. Wczoraj odebrała telefon od osoby, która podawała się za konsultanta banku, zajmującego się bezpieczeństwem. Konsultant posługiwał się językiem rosyjskim. Nakłonił ją do wygenerowania kodu BLIK i zatwierdzenia transakcji. Oszukana straciła ponad tysiąc złotych.

    Warto przeczytać

    • Sąd surowszy od prokuratora
    • Nie bał się zareagować. Pościg za nietrzeźwym kierowcą
    • Senior z Dywity ofiarą oszustów. Stracił niemal 170 tys....
    Jak wynika ze wstępnych ustaleń, wczoraj przed południem, do przebywającej w Mławie obywatelki Ukrainy, zadzwoniła kobieta, podająca się za pracownika działu bezpieczeństwa banku.

    Poinformowała ją, że przelew, który dziś wykonała, trafił na konto oszusta. Aby odzyskać pieniądze, musi wygenerować i zatwierdzić kod BLIK. Korzystając z przekazywanych telefonicznie instrukcji, oszukana kobieta najpierw podała kod BLIK a potem zatwierdziła transakcję.

    Z jej konta zniknęło ponad tysiąc złotych, które złodziej natychmiast wypłacił z bankomatu na terenie Polski. Cała rozmowa odbywała się w języku rosyjskim.

    Policja ostrzega – oszuści nie rezygnują z popularnej metody na BLIK, a jedynie ją modyfikują.

    Hakerzy przejmują konta na profilu społecznościowym i komunikatorach, podszywają się pod znajomych lub dzwoniąc podają się za pracownika banku. Aby uchronić się przed tego typu oszustwem należy stosować kilka prostych zasad – nigdy nie udostępniać danych konta bankowego, danych logowania na konto, danych karty kredytowej oraz kodu BLIK.

    Prawdziwy pracownik banku nigdy nie zażąda od nas wygenerowania kodu do płatności internetowej, a jeśli znajomy chce pożyczyć pieniądze, najpierw do niego zadzwońmy (oczywiście nie przez komunikator!). Niech wyjaśni sytuację.
    Asp.szt. Anna Pawłowska


    Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
    ZAMKNIJ
    Tagi:
    Mława oszustwo BLIK
    PODZIEL SIĘ

    Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

    Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

    Zaloguj się lub wejdź przez FB

    GazetaOlsztyńska.pl
    • Koronawirus
    • Wiadomości
    • Sport
    • Olsztyn
    • Plebiscyty
    • Ogłoszenia
    • Nieruchomości
    • Motoryzacja
    • Drobne
    • Praca
    • Patronaty
    • Reklama
    • Pracuj u nas
    • Kontakt
    ul. Tracka 5
    10-364 Olsztyn
    tel: 89 539-75-20
    internet@gazetaolsztynska.pl
    Biuro reklamy internetowej
    tel: 89 539-76-29,
    tel: 89 539-76-59
    reklama@wm.pl

    Bądź na bieżąco!

    Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

    • Polityka Prywatności
    • Regulaminy
    • Kontakt
    2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B