WM.pl
3 października 2025, Piątek
imieniny: Bogumiła, Gerarda, Józefy
  • 11°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Pandemię przetrwaliśmy dzięki ludziom i dobrym pomysłom

2022-05-20 12:00:00(ost. akt: 2022-06-15 13:39:52)

Autor zdjęcia: Materiały prasowe

— Zawsze warto stawać do konkursu — one stymulują nie tylko rozwój firmy, ale i rozwój osobisty. Warto przyglądać się tym najlepszym i brać z nich przykład. To się potem przydaje, zwłaszcza w czasie kryzysu — mówi Tomasz Szmitkowski, właściciel restauracji Cudne Manowce.
— Za co dostaje się Nagrodę Specjalną BGK w konkursie „Sternik. Cała naprzód!”?
— Nagroda dedykowana jest podmiotom, które w okresie pandemii ze zmieniającymi się warunkami poradziły sobie najlepiej, wykazały się kreatywnością i w krótkim czasie przemodelowały swoje podejście biznesowe.

Obrazek w tresci

— Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na udział w tym konkursie w edycji 2021?
— Okres pandemii i związanych z nią lockdownów w naszej branży sprawił, że aby przetrwać ten czas, musieliśmy wdrożyć nowe pomysły, dostosowane do aktualnych obostrzeń sanitarnych. Nie mieliśmy przecież możliwości przyjmowania gości w restauracji. Stąd też jeden z naszych pomysłów, aby w restauracji stworzyć sklep z produktami regionalnymi — Delikatesy Warmińskie. Przy prowadzeniu nowego modelu biznesowego dużą rolę odgrywa także czas dotarcia do potencjalnych klientów. Zdecydowaliśmy się na udział w konkursie, bo to dawało możliwość dotarcia z naszym pomysłem do większej liczby osób.

— Czy w takim konkursie jak „Sternik. Cała naprzód!” warto brać udział?
— Każda aktywność konkursowa jest dla przedsiębiorstwa cenna. Konfrontuje się swoje pomysły biznesowe z innymi, poznaje się ciekawych ludzi, dociera się ze swoją ofertą do większej liczby osób…

— Wiemy, że czas pandemii to był czas próby — także dla restauracji. Jak pracuje się Państwu dziś i jakie perspektywy rysują się na horyzoncie Cudnych Manowców?
— Żyjemy w bardzo trudnym czasie. Wszystkie zawirowania związane z podwyżkami cen energii, żywności, kosztów pracy uderzają bardzo mocno w naszą branżę. Mimo to optymistycznie patrzymy w przyszłość — trochę w myśl powiedzenia „co cię nie zabije, to cię wzmocni”.


— Czy konkursy stymulują konkurencyjność? Czy Państwa zdaniem warto raz na jakiś czas stanąć do konfrontacji z innymi firmami?
— Nie mamy wątpliwości, że konkursy stymulują nie tylko rozwój firmy, ale i rozwój osobisty. Warto przyglądać się tym najlepszym i brać z nich przykład. Do konkursu „Sternik” zgłosiły się firmy i instytucje z wielu branż. Wymiana doświadczeń z innymi przedsiębiorcami daje poczucie, że wszystkich nas łączą podobne problemy i rozterki.

— Dziś bardzo ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Jak wygląda ona w Państwa firmie?
— Społeczna odpowiedzialność biznesu jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia naszej firmy. W czasie pandemii nikogo nie zwolniliśmy z pracy. Podnosiliśmy kompetencje naszych pracowników, organizując różnego rodzaju szkolenia. Na co dzień pracujemy z kilkunastoma lokalnymi, małymi firmami — często rodzinnymi. Są to najczęściej ekologiczni producenci, wytwarzający żywność wysokiej jakości. W czasie pandemii i lockdownów często ludzie prowadzący te firmy pozostali bez głównych odbiorców swoich wyrobów. Inspiracja do stworzenia Delikatesów Warmińskich płynęła również z chęci pomocy naszym dostawcom.
Magdalena Maria Bukowiecka

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
bgk sternik nagroda
Emil Buszta
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B