WM.pl
11 maja 2025, Niedziela
imieniny: Igi, Mamerta, Miry
  • 9°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Kolejne oszustwo na "pracownika banku". Olsztynianka straciła 40 tys. zł

2022-05-25 12:20:45(ost. akt: 2022-05-25 12:42:00)

Autor zdjęcia: Pixabay.com

Mieszkanka Olsztyna padła ofiarą oszusta, który podał się za pracownika banku. Kobieta straciła aż 40 tys. złotych!

Warto przeczytać

  • Zanim go znaleźli całe wieki leżał w ziemi
  • Ile statków przepłynęło przez ten kanał?
  • Spacer po lesie wspomaga leczenie
Policja przypomina, aby nie tracić czujności w kontaktach z obcymi – zwłaszcza telefonicznych. Oszuści, posługując się metodami, które na potrzeby przestępstwa nieustannie ewaluują a ich celem niezmiennie jest pozyskanie naszych pieniędzy. O tym, że można paść ofiarą oszusta nawet podczas rozmowy telefonicznej przekonała się mieszkanka Olsztyna, która za kilkuminutowe połączenie zapłaciła pieniądze w kwocie blisko 40 tysięcy złotych.

We wtorek (24 maja) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie internetowym. Do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował ją, że ktoś próbuje włamać się na jej rachunek bankowy i zaciągnąć kredyt. Następnie oszust poprosił kobietę o zainstalowanie na telefonie aplikacji, aby móc zdalnie zapobiec utracie pieniędzy. Kobieta postępowała według podanych instrukcji, co umożliwiło oszustowi zaciągnięcie pożyczki w na 40 tys. złotych i wypłatę pieniędzy z konta pokrzywdzonej.

Policja o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Źródło: KWP w Olsztynie

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
ozustwo internetowe oszustwo na pracownika banku oszustwo olsztyn olsztynianka straciła 40 tysięcy
Lidia Wieczorek
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. xxxx #3100218 25 maj 2022 23:51

    Też zostałam oszukana,ale uwaga to był dentysta. tak omanił emerytkę że mając trzy zęby wyszłam bez..... I to nie było na NFZ. .Zapłaciłam i zemdlałam , na przystanku. to było rok temu ale czuję się tak jak osoby oszukane. Bo my ufamy i alarmujcie cały czas .... wnuczek,dentysta , a kto jeszcze. A może doktorek się odezwie,bo na razie cisza.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Dorota #3100195 25 maj 2022 20:22

    Skąd ona miała taką kasę?! Kobieta z takim rozumem nie sądzę żeby zapracowała na to sama. Zapewne jakas alimenciara..... Darmo przyszło darmo poszło.

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Akuku #3100177 25 maj 2022 19:15

      Kilka lat temu dostałem maila ze swojego banku z informacją o koniecznej "aktualizacji moich danych osobowych". Mail oczywiście z załącznikiem ułatwiającym aktualizację. Był łudząco podobny do oryginalnych bankowych ale był nadany z hotelu na południowym wybrzeżu INDII !!! Zgłosiłem to do kierownictwa oddziału banku w mojej miejscowości i przekazałem kopię tego maila z załącznikiem. Bez żadnego większego zainteresowania ze strony banku. Po kilku tygodniach zatelefonowała do mnie "przedstawicielka" tego banku z oficjalnego numeru banku z Lublina. Kobieta namawiała mnie do zainstalowania ich specjalnej aplikacji w celu zabezpieczenia konta i łatwiejszego "inwestowania". Oczywiście nie ze mną takie numery Bruner. Oficjalny numer telefoniczny banku z Lublina służy do obsługi klientów zagranicznych i od dawna jest wykorzystywany przez oszustów ale ciągle figuruje w bankowym wykazie telefonów. A na koniec informacja najważniejsza - ten bank jest sponsorem tej "gazety" - widzicie go w nagłówku tej strony przy "olsztyńskiej".

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    2. grand #3100159 25 maj 2022 14:34

      Przykre. Ale nie szkoda mi tej damy. Od dłuższego czasu w mediach trąbią o oszustach bankowych i jak groch o ścianę. Banki także ostrzegają na swoich witrynach. Skąd ta lejdi się urwała z Marsa przyleciała?

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

    GazetaOlsztyńska.pl
    • Koronawirus
    • Wiadomości
    • Sport
    • Olsztyn
    • Plebiscyty
    • Ogłoszenia
    • Nieruchomości
    • Motoryzacja
    • Drobne
    • Praca
    • Patronaty
    • Reklama
    • Pracuj u nas
    • Kontakt
    ul. Tracka 5
    10-364 Olsztyn
    tel: 89 539-75-20
    internet@gazetaolsztynska.pl
    Biuro reklamy internetowej
    tel: 89 539-76-29,
    tel: 89 539-76-59
    reklama@wm.pl

    Bądź na bieżąco!

    Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

    • Polityka Prywatności
    • Regulaminy
    • Kontakt
    2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B