Młodzi internauci – co kupują w sieci i jak płacą za produkty?

2022-06-07 23:14:55 (ost. akt: 2022-06-07 23:15:23)

Podziel się:

Aż 77% spośród 28,8 mln internautów w Polsce robi zakupy online1. Najmniejszą grupę stanowią wśród e-konsumentów osoby w wieku 15–24 lata1. Sprawdźmy, co kupują, ile wydają i jak płacą za produkty zamawiane w sieci.

Co młodzi internauci kupują w internecie najczęściej?
Wśród kupujących w wieku 15–24 lata największym zainteresowaniem cieszy się odzież – zamawia ją 77% młodych internautów, co nie różni ich od innych grup wiekowych2. Na drugim miejscu uplasowały się książki, płyty i filmy (61% e-kupujących), a na trzecim kosmetyki i perfumy (55%)2.

Dużym zainteresowaniem wśród kupujących przez internet w wieku 15–24 lata cieszą się także obuwie, gry komputerowe, biżuteria, sprzęt RTV/AGD oraz odzież sportowa2.

Młodzi internauci, częściej niż reprezentanci innych grup wiekowych, kupują odzież, książki, płyty i filmy, biżuterię, gry komputerowe, bilety do kin lub teatrów, a także artykuły kolekcjonerskie2.

Mniejsze zainteresowanie wykazują produktami farmaceutycznymi, artykułami dziecięcymi, meblami, ubezpieczeniami, samochodami i materiałami budowlanymi2.

Ile na zakupy online wydają młodzi kupujący?
Choć urządzenia mobilne nie należą do najpopularniejszej kategorii produktów wśród młodych e-kupujących, to właśnie na nie wydają oni najwięcej3. Na telefony, smartfony czy tablety osoby w wieku 15–24 lata przeznaczają prawie 1300 zł w skali półrocza, co jest kwotą niemal dwukrotnie wyższą niż w przypadku osób powyżej 25. roku życia3.

Oprócz tego młodzi internauci najwięcej wydają na zakupy online obuwia (222 zł miesięcznie), odzieży (214 zł), a także kosmetyków (153 zł)4.

Jak młodsze pokolenie płaci online?
Młodzi kupujący najczęściej wybierają płatności mobilne – korzysta z nich 66% osób w wieku 15–24 lata5. Chętnie korzystają także z szybkich płatności online (58% badanych), płacą gotówką przy odbiorze (41%) i, co ciekawe, tradycyjnymi przelewami (41%)5.

Dużo rzadziej niż pozostałe grupy wiekowe wybierają natomiast płatności ratalne, z odroczonym terminem oraz za pośrednictwem kodów QR5.

Visa Mobile – sposób na płatności w internecie
Popularność zakupów online oraz szybkich i mobilnych płatności wśród młodych e-konsumentów powoduje, że na rynku pojawiają się rozwiązania pozwalające płacić za zamawiane produkty bez konieczności podawania danych karty czy wypełniania wielu pól formularza w sklepie internetowym. Jednym z nich jest Visa Mobile – usługa, z której skorzystać mogą zarówno młodsi e-konsumenci, jak i przedstawiciele innych grup wiekowych, którzy robią zakupy w internecie6.

Dzięki niej użytkownik nie tylko może uniknąć podawania danych karty czy wprowadzania haseł w sklepie internetowym, ale także nie musi przeklikiwać się przez wiele wyskakujących okienek. Czyni to płatności online szybkimi i łatwymi6. Z usługi można skorzystać na dwa sposoby:

po uruchomieniu Visa Mobile mobilnej aplikacji bankowej – listę banków, których klienci już teraz skorzystają z tego rozwiązania, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (warto pamiętać, że niektóre banki mogą wymagać aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności)6;
po pobraniu Visa Mobile w formie oddzielnej aplikacji na swojego smartfona – można to zrobić bezpłatnie w sklepie z aplikacjami (odpowiednim dla danego systemu operacyjnego)6.
Po dodaniu danych karty i innych informacji można już korzystać z Visa Mobile. Podczas płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać nazwę tego rozwiązania, podać swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji na smartfonie6.

Warto dodać, że korzystanie z Visa Mobile to nie tylko łatwe i szybkie płatności. To także bezpieczeństwo, ponieważ każda transakcja jest zabezpieczana przez Visa6.

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.


Bibliografia:

Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10.
Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147–148.
Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 22.04.2022.
Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175–181.
Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 123.
VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 22.04.2022.

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB