Kolejna mieszkanka Olsztyna oszukana telefonicznie
2022-07-17 15:40:00(ost. akt: 2022-07-15 19:43:03)
O tym, że można paść ofiarą oszusta nawet podczas rozmowy telefonicznej przekonała się mieszkanka Olsztyna. Kobieta po kilkuminutowej rozmowie oraz wykonaniu poleceń oszusta, który podawał się za pracownika banku straciła blisko 10 tysięcy złotych.
W środę (13 lipca) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa internetowego.
Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował ją, że ktoś próbuje włamać się na jej rachunek bankowy i zaciągnąć kredyt.
Następnie oszust poprosił kobietę o zainstalowanie na telefonie aplikacji, aby móc zdalnie zapobiec utracie pieniędzy. Pokrzywdzona postępowała według instrukcji fałszywego pracownika banku.
Kobieta zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem, gdy z jej konta zniknęło blisko 10 tysięcy złotych.
Oszuści posługując się metodami, które na potrzeby przestępstwa nieustannie ewoluują, a ich celem niezmiennie jest pozyskanie naszych pieniędzy.
Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
ToraTora #3103092 18 lip 2022 21:35
AKTUALIZACJA - Właśnie potwierdzeniem tego jak banki "olewają" w tej kwestii klientów jest opis w artykule Business Insider zatytułowanym: "Pięć banków z zarzutami. Odmówiły zwrotu skradzionych pieniędzy". Opisuje tutaj działania podejmowane przez UOKIK, które w związku z bezprawnym - powtarzam - BEZPRAWNYM działaniem banków odmowy prawem nakazanym zwrotów pieniędzy podjętych w nieautoryzowany sposób z kont klientów. link do artykułu: https://businessinsider.com.pl/biznes/pi ec-bankow-z-zarzutami-odmowily-zwrotu-sk radzionych-pieniedzy/14kc6rt
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz
ToraTora #3103041 17 lip 2022 20:10
W mojej ocenie banki ograniczyły się do zdawkowych komunikatów, że czegoś tam nie robią, czy nie dzwonią. I na dobrą sprawę problem bezpieczeństwa zwaliły na posiadaczy kont. To chyba za mało! Po pierwsze banki NIE prowadzą rzeczywistej kampanii na rzecz poprawy .....świadomości zagrożeń ze wskazaniem kroków jakie banki podejmują. A powinny, po pierwsze wszystkim swoim klientom wysłać PISEMNĄ informację (ulotka) czego nigdy NIE robią, czego NIE podejmują poprzez sieć telefoniczną i JAK się zachować nawet w sytuacji telefonów wyświetlających ich rzeczywiste numery (tzw. spoofing). Po drugie banki powinny zabezpieczyć się na taki wypadek i wyposażyć swoich konsultantów w jakiś system identyfikacji wykorzystując do tego możliwości techniczne sieci i aparatów telefonicznych. (np klienci dostawali by od banku standardową pocztą karty kodowe, które zawierałyby liczby po wybraniu których w aparacie telefonicznym następowałaby weryfikacja źródła) i wreszcie po trzecie banki z jakimś dziwnym uporem trwają przy udzielaniu kredytów przez telefon. Gdzie weryfikacja osoby jest praktycznie zerowa. A można by numery z tych dodatkowych kart kodowych i tu wykorzystać. Niestety banki NICZEGO takiego NIE robią!!!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz