Zwiększony nadzór na drogach. Policjanci przyłączają się do Europejskiego Tygodnia Mobilności
2022-09-16 14:08:17(ost. akt: 2022-09-16 14:32:21)
Europejski Tydzień Mobilności organizowany jest co roku od 16 do 22 września. Jego celem jest rozpowszechnianie wiedzy oraz znaczenia zrównoważonego transportu. Z kolei policjanci ukierunkowują wtedy swoje działania do dążenia realizacji „wizji zero”, czyli zero ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych.
Jak co roku policjanci w całym kraju aktywnie przyłączą się działań związanych z Europejskim Tygodniem Mobilności i akcją Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kampania zainicjowana przez Komisję Europejską w 2002 roku zachęca do zmiany niekorzystnych dla zdrowia przyzwyczajeń i wybrania alternatywnych, ekologicznych środków podróżowania
Również warmińsko-mazurscy policjanci – współpracując z innymi podmiotami - w tym czasie wezmą udział m.in. w spotkaniach z młodymi uczestnikami ruchu drogowego, których celem będzie przybliżenie najważniejszych aspektów związanych z bezpieczeństwem na drodze. Te spotkania będą odbywały się w różnych formach, bezpośrednich, jak i za pośrednictwem dostępnych narzędzi internetowych. Opublikowane i rozpowszechnione zostaną różne materiały audiowizualne, których treść jest związana z głównymi założeniami akcji. Podczas przeprowadzanych kontroli drogowych, policjanci będą rozdawać elementy odblaskowe oraz omawiać z kierowcami założenia WIZJI ZERO. Funkcjonariusze będą również wyciągać surowe konsekwencje wobec tych, którzy swoim zachowaniem na drodze, przeciwstawiają się tym założeniom.
Szczególny nacisk kładziony będzie na zwiększony nadzór na drogach, który będzie realizowany wraz z podmiotami pozapolicyjnymi, m.in. Żandarmerią Wojskową, Inspekcją Transportu Drogowego, Strażami Miejskimi/Gminnymi. We wszystkich powiatach województwa warmińsko – mazurskiego policjanci zostali zaangażowani do nagłaśniania i realizowania założeń akcji.
W promowanie działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego kolejny raz włączyła się firma Screen Network S.A. Na ponad 20 tys. ekranów rozmieszczonych w 553 miastach, m.in.: przy głównych ciągach komunikacyjnych, dworcach, stacjach paliw i centrach handlowych, wyświetlać będzie spoty reklamowe, których hasłem przewodnim jest: „Żyj i ratuj życie”.
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
magda #3105253 16 wrz 2022 16:19
Gdyby w tej wizji chodziło o bezpieczeństwo to wystarczyłoby pijakom zabierać samochody i wsadzać bezwzględnie do więzienia. No ale wiadomo że nie chodzi o zdrowie, więc nie mogą zamknąć etatowych pijaków żeby nie wystraszyć np. "wczorajszych" gości, z których najłatwiej złupić kasę.
odpowiedz na ten komentarz