Smarowanie łańcucha motocyklowego krok po kroku
2022-11-30 22:19:58(ost. akt: 2024-03-27 09:40:48)
Artykuł
sponsorowany
Układ napędowy to jeden z tych elementów, które naprawdę dostają solidnie w kość podczas jazdy w złych warunkach pogodowych, off-roadu czy wyjazdów na tor. Co więcej, nawet w trakcie zimowania narażony jest na szereg czynników, które prowadzą do jego zużycia — najlepiej świadczą o tym ogniska korozji na łańcuchu i zębatkach po kilkumiesięcznym postoju. Dlatego tak ważne jest, żeby regularnie sięgać po puszkę ze smarem do łańcucha motocyklowego. Z tego materiału dowiesz się, jak prawidłowo dbać o napęd w swoim motocyklu i maksymalnie wydłużyć czas jego eksploatacji.
Jaki smar do łańcucha motocyklowego wybrać?
Smar do łańcucha wydłuża czas eksploatacji układu napędowego, zmniejszając tarcie pomiędzy zębatkami i łańcuchem, a także pomagając w jego samoczynnym czyszczeniu. Zagwarantowanie odpowiedniego filmu olejowego elementom układu napędowego to twoje zadanie, dlatego warto zastanowić się, jaki smar do łańcucha najlepiej spełni swoje zadanie w twoim jednośladzie. Przede wszystkim powinieneś wybrać smar o dobrej lepkości (nie będzie szybko zlatywał z łańcucha), dopasowany do uszczelnień łańcucha (przed zakupem koniecznie sprawdź ich rodzaj, ponieważ nie każdy smar motocyklowy będzie pasował do uszczelnień typu X-ring). Ostatni etap zakupu smaru to wybór swojego ulubionego producenta. Produkty marek Motul, Valvoline, Silkolene, Elf i Castrol możesz brać w ciemno — to producenci o ugruntowanej pozycji na rynku, którzy dostarczają smar do łańcucha wysokiej jakości.
Smarowanie łańcucha — jak je wykonać prawidłowo?
Zanim weźmiesz do ręki smar do łańcucha motocyklowego, powinieneś solidnie przygotować motocykl. Zacznij od postawienia go na stopce centralnej, podnośniku lub stojakach (tylne koło musi obracać się swobodnie podczas serwisu), a następnie zabierz się za czyszczenie. Jeśli dawno tego nie robiłeś, warto zdemontować wszystkie osłony, które utrudniają dostęp do układu napędowego (m.in. pokrywę zębatki zdawczej i osłonę łańcucha napędowego). Do czyszczenia napędu użyj dedykowanego środka i szczotki — dzięki nim skutecznie usuniesz wszystkie zanieczyszczenia z zębatek i łańcucha, nie narażając ich na uszkodzenia. Przypominamy, żebyś pod żadnym pozorem nie używał do czyszczenia rozpuszczalników i benzyny, ponieważ doprowadzą one do nieodwracalnego uszkodzenia uszczelnień łańcucha i innych elementów z tworzyw sztucznych.
Po solidnym wyczyszczeniu napędu przyszedł czas na smarowanie łańcucha motocyklowego. Skieruj dyszę na wewnętrzną część łańcucha napędowego i stopniowo nanoś smar, jednocześnie obracając tylne koło, żeby smar motocyklowy miał szansę wniknąć w każdy zakamarek. Smarowanie łańcucha motocyklowego powinieneś przeprowadzać po każdej jeździe w deszczu lub co 500 kilometrów, jeśli poruszałeś się w suchych warunkach po drogach asfaltowych. Przypominamy, że smar do łańcucha motocyklowego nie może zostać na tarczach hamulcowych, owiewkach i oponach — dla własnego bezpieczeństwa usuń go z tych elementów przed rozpoczęciem jazdy.
Po solidnym wyczyszczeniu napędu przyszedł czas na smarowanie łańcucha motocyklowego. Skieruj dyszę na wewnętrzną część łańcucha napędowego i stopniowo nanoś smar, jednocześnie obracając tylne koło, żeby smar motocyklowy miał szansę wniknąć w każdy zakamarek. Smarowanie łańcucha motocyklowego powinieneś przeprowadzać po każdej jeździe w deszczu lub co 500 kilometrów, jeśli poruszałeś się w suchych warunkach po drogach asfaltowych. Przypominamy, że smar do łańcucha motocyklowego nie może zostać na tarczach hamulcowych, owiewkach i oponach — dla własnego bezpieczeństwa usuń go z tych elementów przed rozpoczęciem jazdy.
Olej do łańcucha motocyklowego zamiast smaru — czy to ma sens?
Coraz więcej motocyklistów decyduje się na zakup systemu do smarowania, który po odpaleniu silnika automatycznie podaje olej do łańcucha motocyklowego. Za montażem tego rozwiązania stoi zdecydowanie wygoda — kierowca może zapomnieć o okresowym smarowaniu łańcucha i cieszyć się jazdą bez zbędnych postojów, co jest szczególnie istotne na dużych dystansach lub podczas jazdy w złych warunkach pogodowych. Kolejnym plusem automatycznego systemu smarowania jest skuteczność — dzięki temu, że olej do łańcucha motocyklowego podawany jest co kilkadziesiąt sekund, cały napęd pracuje nieprzerwanie w optymalnych warunkach. System smarowania ma jednak jedną wadę — jego cena wynosi od 600 do nawet 1500 złotych (za w pełni automatyczne systemy z kilkoma trybami pracy).
Smar do łańcucha znajdziesz w I’M Inter Motors
W sieci sklepów stacjonarnych I’M Inter Motors i w ich sklepie internetowym znajdziesz smary do łańcuchów od samych sprawdzonych producentów. Na półkach czeka na ciebie smar motocyklowy m.in. od marek Motul, Elf, Valvoline, Silkolene i Castrol. Jeśli nadal zastanawiasz się, jak smar do łańcucha wybrać, to koniecznie powinieneś odwiedzić jeden z 35 salonów I’M Inter Motors lub wejść na imready.eu — szczegółowo opisana specyfikacja produktów i wykwalifikowana kadra pomogą ci podjąć odpowiednią decyzję. Bogaty asortyment to nie wszystko, czeka na ciebie również szereg korzyści zakupowych. Darmowa dostawa, darmowy zwrot zakupionych produktów i bezpieczne płatności online to dopiero początek. Odwiedź salon I’M Inter Motors lub wejdź na imready.eu i wybierz smar do łańcucha motocyklowego na miarę potrzeb — twoich i twojego motocykla!
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez