WM.pl
2 sierpnia 2025, Sobota
imieniny: Gustawa, Kariny, Stefana
  • 25°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Stracił 140 tys. zł, bo zainstalował to, czego żądał oszust

2023-05-31 12:12:56(ost. akt: 2023-05-31 12:17:40)

Autor zdjęcia: SAROTA PR

O tym jak łatwo stracić swoje oszczędności, przekonał się jeden z mieszkańców gminy Iława. Mężczyzna uległ ofercie szybkiej inwestycji w kryptowaluty i wpadł w sidła oszustów obiecujących zyski.

Warto przeczytać

  • Odpust parafialny Przemienienia Pańskiego
  • Auto osobowe zderzyło się z pociągiem relacji Szczecin-Białystok...
  • Olsztyn pamięta – 81. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego...
Chciał zainwestować i zarobić, dlatego postanowił wybrać kryptowaluty jako formę lokaty z możliwością dużego zarobku. Gdy skontaktował się z nim pracownik biura maklerskiego i poinformował o potrzebie sprzedaży Bitcoinów, pokrzywdzony przystał na propozycję, mając przed sobą wizję szybkiego zysku. Następnie, tak jak powiedział mu oszust, zainstalował program „Anydysk”. Dzięki niemu sprawca przejął kontrole nad telefonem, a także kontem bankowym pokrzywdzonego. Mężczyzna przekonał się o tym, jak zalogował się na swoim koncie bankowym, gdzie zauważył braki w postaci 140 tysięcy złotych.

Policjanci od pokrzywdzonego przyjęli zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia oszustwa na jego szkodę. Teraz funkcjonariusze będą prowadzili czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy.

Warto wiedzieć


Dzięki aplikacji AnyDesk oszuści wiedzą wszystko, co dana osoba robi na telefonie czy komputerze, widzą kody do autoryzowania transakcji. W ten sposób oszuści przejmują kontrolę nad Twoim rachunkiem i „czyszczą” konto z Twoich oszczędności.

Jak nie stać się ofiarą?


Rzeczniczka policji st. asp. Joanna Kwiatkowska podkreśla: - Bądź czujny, nie działaj pochopnie. Presja czasu i pośpiech są złymi doradcami - wtedy łatwo możesz zostać zmanipulowany. Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz. Jeśli rozmówca przedstawia się jako pracownik banku - rozłącz się a następnie skontaktuj się bankiem osobiście lub telefonicznie (wybierając numer, który znajdziesz na stronie swojego banku). Jeśli rzeczywiście ktoś z banku do Ciebie dzwonił, konsultant będzie wiedział o co chodzi.

Jeśli cała sytuacja wygląda podejrzanie, dla własnego bezpieczeństwa przelej oszczędności na konto w innym banku, zmień hasła, z których korzystasz podczas logowania na konto.

Jak mówi st. asp. Joanna Kwiatkowska, instalując aplikację zdalnego pulpitu sam umożliwiasz przestępcom dostęp do swojego konta i bank może nie uwzględnić reklamacji.

oprac. eka / KPP Iława

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Iława oszustwo KPP Iława
Edyta Kocyła-Pawłowska
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B