Lepsze podróże koleją ze stacji Giżycko
2023-06-13 00:00:10(ost. akt: 2023-06-14 15:09:51)
Materiał informacyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię kolejową nr 38 na odcinku Ełk –
Giżycko. W ramach inwestycji przebudowana zostanie m.in. stacja kolejowa w Giżycku.
Projekt zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do pociągów, a turystów zachęci do wyboru
kolei jako wygodnego i szybkiego środka transportu do Krainy Wielkich Jezior
Mazurskich. Dzięki budowie sieci trakcyjnej linią pojadą pociągi elektryczne, co zapewni
szybsze i sprawniejsze podróże oraz korzystnie wpłynie na środowisko. Inwestycja jest
współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko.
Giżycko. W ramach inwestycji przebudowana zostanie m.in. stacja kolejowa w Giżycku.
Projekt zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do pociągów, a turystów zachęci do wyboru
kolei jako wygodnego i szybkiego środka transportu do Krainy Wielkich Jezior
Mazurskich. Dzięki budowie sieci trakcyjnej linią pojadą pociągi elektryczne, co zapewni
szybsze i sprawniejsze podróże oraz korzystnie wpłynie na środowisko. Inwestycja jest
współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko.
Obecnie na stacji przygotowywany jest teren pod budowę nowych peronów – przydworcowego i
wyspowego. Dojście do pierwszego z nich zostanie zapewnione bezpośrednio z placu
przydworcowego, a do drugiego – z przejścia podziemnego wyposażonego w pochylnię. Dzięki
temu wygodny dostęp do kolei zyskają także osoby o ograniczonych możliwościach poruszania
się. Nowe perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na
antypoślizgowych nawierzchniach zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające dla osób
niewidomych i niedowidzących.
wyspowego. Dojście do pierwszego z nich zostanie zapewnione bezpośrednio z placu
przydworcowego, a do drugiego – z przejścia podziemnego wyposażonego w pochylnię. Dzięki
temu wygodny dostęp do kolei zyskają także osoby o ograniczonych możliwościach poruszania
się. Nowe perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na
antypoślizgowych nawierzchniach zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające dla osób
niewidomych i niedowidzących.
Prace w Giżycku zakładają także przebudowę mostu na Kanale Łuczańskim oraz budowę
wiaduktu kolejowego nad ul. Św. Brunona. Wzrost bezpieczeństwa pieszym zapewni przejście
pod torami na ul. Unii Europejskiej, które zastąpi dotychczasowe przejście w poziomie szyn
łączące centrum Giżycka z miejską plażą.
Szeroki zakres prac w Giżycku wymagał wprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy. Od 4 maja
2023 r. obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Sterławki Wielkie – Ełk.
Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikami. Informacje o zmianach w komunikacji dostępne są
na stronach internetowych przewoźników oraz na www.portalpasazera.pl. Zastępcza komunikacja
autobusowa obwiązywać będzie do listopada br.
W ramach modernizacji linii Giżycko – Ełk, przebudowywane są także perony na stacjach Stare
Juchy oraz Wydminy. Prace prowadzone będą również na przystankach Woszczele i Siedliska.
Gotowa jest konstrukcja nowego wiaduktu kolejowego w Woszczelach. Na całym odcinku
prowadzone są prace ziemne, wzmacniany jest grunt, postępuje przebudowa przepustów oraz
budowa fundamentów pod słupy sieci trakcyjnej. Tu również, w związku z trwającymi pracami,
Juchy oraz Wydminy. Prace prowadzone będą również na przystankach Woszczele i Siedliska.
Gotowa jest konstrukcja nowego wiaduktu kolejowego w Woszczelach. Na całym odcinku
prowadzone są prace ziemne, wzmacniany jest grunt, postępuje przebudowa przepustów oraz
budowa fundamentów pod słupy sieci trakcyjnej. Tu również, w związku z trwającymi pracami,
wprowadzone zostały zmiany w rozkładzie jazdy oraz uruchomiono zastępczą komunikację
autobusową w kierunku Korsz i Olsztyna.
autobusową w kierunku Korsz i Olsztyna.
Po zakończeniu inwestycji, podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko skróci się o około
50 minut i wyniesie poniżej 2 godzin. Pociągi pasażerskie będą mogły zwiększyć prędkość
dwukrotnie – z 80 do 160 km/h.
50 minut i wyniesie poniżej 2 godzin. Pociągi pasażerskie będą mogły zwiększyć prędkość
dwukrotnie – z 80 do 160 km/h.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją – etap I”
jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu
jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez