WM.pl
10 maja 2025, Sobota
imieniny: Antoniny, Izydory, Jana
  • 10°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

UOKiK: klientom UPC narzucano niezamówione płatne usługi; firmie grozi kara do 10 proc. obrotu

2023-08-07 09:48:40(ost. akt: 2023-08-07 10:06:59)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: pixabay

Prezes UOKiK postawił UPC Polska zarzuty dotyczące narzucania klientom nowych, niezamawianych produktów i wyższej ceny bez ich zgody – przekazał w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu – zaznaczono.

Warto przeczytać

  • Znamy już przyczynę zatrucia policjantów z Akademii Policji...
  • "To ziemia, która widziała piekło"
  • Myślał, że al. Sikorskiego to pas wyścigowy?
PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Lidzbark Warmiński przymierza się do "małego atomu"

Lidzbark Warmiński przymierza się do "małego atomu"

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Burze na Warmii i Mazurach. Pięć tysięcy odbiorców bez prądu

Burze na Warmii i Mazurach. Pięć tysięcy odbiorców bez prądu

Jak poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, UPC Polska w ramach programu "Więcej korzyści dla Ciebie" w okresie od 1 lutego 2019 r. do 1 kwietnia ub.r. podwyższała abonament klientom mającym umowy na czas nieoznaczony. Według UOKiK konsumenci otrzymywali od spółki wiadomości, z których dowiadywali się, że będą mieli dostęp do większej liczby kanałów, w tym programów premium, lub szybszy internet. "Wiązało się to z wprowadzeniem dodatkowej opłaty od 4 do 8 zł w zależności od posiadanego pakietu" – zauważono.

W ocenie prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego, cytowanego w komunikacie, program "Więcej korzyści dla Ciebie" zakładał świadczenie usług o innych parametrach niż te, które zamówili konsumenci. Jak stwierdził, były to nowe produkty, a przedsiębiorca nie uzyskał zgody ani wyraźnego oświadczenia woli klientów w zakresie ich uruchomienia i naliczania dodatkowych opłat.

"Niedopuszczalne jest pobieranie opłat za niezamówione produkty i usługi (...). Spółka UPC Polska narzuciła swoim klientom kształt produktów i ich wyższą cenę, po czym zobligowała ich do podjęcia działań w celu zablokowania zmian, o które nie wnioskowali" – przekazał Chróstny.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, UPC Polska grozi kara do 10 proc. obrotu - podał UOKiK.

Urząd zauważył, że abonenci mogli całkowicie wypowiedzieć umowę ze spółką, zgłosić rezygnację ze zmian przed ich wprowadzeniem lub korzystać z oferty, "przy czym mieli w dalszym ciągu możliwość przez 6 miesięcy zrezygnować z niej i otrzymać zwrot różnicy w abonamencie". Podkreślono jednak, że wszystkie te możliwości oznaczały, iż ciężar braku wyrażenia zgody na nowe usługi, których nie zamawiano, został przerzucony na konsumentów. "W umowach zawieranych z konsumentami takie działanie jest prawnie zakazane" – podkreślił UOKiK.

W ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przedsiębiorca nie powinien jednostronnie zmieniać zakresu świadczonych usług lub uruchamiać nowych, a następnie wymagać opłacenia wyższego abonamentu za niezamówione produkty lub wycofanie się z nowych warunków.

UPC Polska należy do Grupy P4, właściciela marki Play - operatora telekomunikacyjnego obsługującego 16,5 mln osób w całym kraju. Według informacji podawanych na stronie firmy z usług UPC korzysta ponad 1,6 mln klientów w Polsce.(PAP)

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
UPC kurierzy kara
Karol Grosz
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B