WM.pl
14 września 2025, Niedziela
imieniny: Bernarda, Mony, Roksany
  • 16°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Awaria terminali płatniczych. Rząd: sprawdzimy przyczyny

2025-09-14 09:29:36(ost. akt: 2025-09-14 09:30:08)

Autor zdjęcia: Freepik

Zakończyła się awaria systemu eService; wszystkie funkcjonalności działają już poprawnie - poinformowała ok. godz. 15 firma zajmująca się płatnościami elektronicznymi. Według ministra cyfryzacji nic nie wskazuje na atak z zewnątrz; szef resortu finansów zapowiada, że przyczyny awarii będą wyjaśnione.

Warto przeczytać

  • Ta wojna toczy się u nas każdego dnia
  • Kolejna warmińska kapelka jest jak nowa
  • Zapad 2025: Rosja manewruje strachem
Minister finansów i gospodarki Andrzej Domański napisał w serwisie X, że rozmawiał o sytuacji z prezesem Związku Banków Polskich. „Płatności kartami płatniczymi są przywrócone. BLIK również działa. Przyczyny awarii będą wyjaśnione” - przekazał.

Również na X do sprawy odniósł się wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. „Obecnie sytuacja z pracą systemów wraca do normy. Powody awarii są analizowane ale obecnie nic nie wskazuje na to, aby był to atak z zewnątrz” - napisał. Zaznaczył, że informacje będą udzielane na bieżąco.

W komunikacie opublikowanym tuż przed godz. 14 w serwisie Facebook firma e-Service przekazała klientom informację o awarii usług płatności bezgotówkowych i pracach naprawczych. Przed godz. 15 operator poinformował, że wszystkie funkcjonalności systemu działają poprawnie.

Firma eService jest agentem rozliczeniowym w Europie Środkowej, dostarczającym rozwiązania dla transakcji bezgotówkowych, tj. terminale płatnicze, płatności online dla sklepów internetowych oraz usługi rozliczania kart płatniczych. Prowadzi działalność w 12 krajach kontynentu.

Na swojej stronie internetowej firma informuje że rozlicza w ciągu roku blisko 3,6 mld transakcji bezgotówkowych; w Polsce niemal co trzecia transakcja płatnicza jest rozliczana przez eService.(PAP)

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
terminal awaria rząd minister przyczyny
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B