Wartość marketingowa piłkarzy. W czołówce Lewandowski, Glik i Błaszczykowski
2018-06-19 15:08:22(ost. akt: 2018-06-19 15:29:18)
Przed nami wielkie emocje związane z występem polskiej reprezentacji podczas Mistrzostw Świata w Rosji. Tuż przed rozpoczęciem mundialu i pierwszym meczem biało-czerwonych, SW Intelligence – dział analiz Big Data Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research - dokonał analizy wskaźników wartości marketingowej reprezentantów Polski. Analizie poddano wszystkich 23 zawodników powołanych na turniej.
Trwają XXI Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji. Przed nami wielkie emocje i nadzieje, związane z występem biało-czerwonych. Oby trwały jak najdłużej.
Obecność na najważniejszej imprezie piłkarskiej to szansa nie tylko na pokazanie siły i umiejętności drużyny, ale również sprawdzian indywidualnych zdolności poszczególnych zawodników, które z pewnością przełożą się na wskaźniki ich wartości marketingowej. System pomiaru SW Intelligence pozwoli śledzić na bieżąco, jak wyniki meczów, efektywność i styl gry będą wpływać na miejsca w rankingu, zarówno podczas trwania mistrzostw, jak i po zakończeniu mundialu.
Obecność na najważniejszej imprezie piłkarskiej to szansa nie tylko na pokazanie siły i umiejętności drużyny, ale również sprawdzian indywidualnych zdolności poszczególnych zawodników, które z pewnością przełożą się na wskaźniki ich wartości marketingowej. System pomiaru SW Intelligence pozwoli śledzić na bieżąco, jak wyniki meczów, efektywność i styl gry będą wpływać na miejsca w rankingu, zarówno podczas trwania mistrzostw, jak i po zakończeniu mundialu.
Wśród analizowanych wartości znalazły się te najważniejsze dla branży komunikacji marketingowej, przekładające się bezpośrednio na sprzedaż produktów i usług. Wyniki badania potwierdzają, że Robert Lewandowski, Kamil Glik i Jakub Błaszczykowski to trójka piłkarzy kadry narodowej, których wartość marketingowa jest oceniana najwyżej.
Na uzyskane wartości całkowitego wskaźnika scoringowego składają się wyniki poszczególnych składowych: osiągnięcia sportowe, ekspozycja mediowa czyli liczba publikacji internetowych na jego temat, znajomość zawodnika, zainteresowanie zawodnikiem oraz wpływ na sprzedaż produktów i usług, których jest ambasadorem.
Nie jest zaskoczeniem, że w przedstawionej analizie Robert Lewandowski zajmuje pierwsze miejsce, a każdy ze wskaźników składowych w jego profilu, uzyskuje wartości ponadprzeciętne. Lewandowski nie tylko odnosi sukcesy sportowe, ale jest też bardzo bezpiecznym kandydatem do budowania wizerunku marek. Jego całkowity scoring dystansuje go od innych zawodników o kilka długości. Taką tendencję obserwujemy w wielu wymiarach, poddanych analizie SW Intelligence. Drugi w rankingu Kamil Glik, którego każdy ze wskaźników składowych plasuje się powyżej średniej, w kategoriach: zainteresowanie, znajomość i ekspozycja mediowa, uzyskał ponadprzeciętne wartości indeksów.
Naturalnym działaniem jest angażowanie do komunikacji znanych i lubianych osób. Wybitny sportowiec, z założenia, jest dobrem podnoszącym prestiż marki. Przy analizie wpływu na sprzedaż produktów i usług, zostały wzięte pod uwagę wskaźniki oddziaływania reklamy na konsumentów oraz sprzedaż produktów online z nazwiskami poszczególnych piłkarzy. W tej kategorii liderem jest również Robert Lewandowski, za nim plasują się Łukasz Fabiański, Jakub Błaszczykowski i Arkadiusz Milik. Kamil Glik w tym rankingu zajmuje 7. miejsce.
Na wartość marketingową zawodnika znaczny wpływ mają także zmienne określające szanse rozwoju kariery sportowej. Są o tyle ważne, że zapowiadają możliwość dłuższej współpracy w przyszłości. W tej kategorii zaraz za Lewandowskim, na kolejnych pozycjach znajdują się Jan Bednarek, Arkadiusz Milik i Piotr Zieliński.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez