WM.pl
10 maja 2025, Sobota
imieniny: Antoniny, Izydory, Jana
  • 12°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Wartość marketingowa piłkarzy. W czołówce Lewandowski, Glik i Błaszczykowski

2018-06-19 15:08:22(ost. akt: 2018-06-19 15:29:18)

Autor zdjęcia: Emil Marecki

Przed nami wielkie emocje związane z występem polskiej reprezentacji podczas Mistrzostw Świata w Rosji. Tuż przed rozpoczęciem mundialu i pierwszym meczem biało-czerwonych, SW Intelligence – dział analiz Big Data Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research - dokonał analizy wskaźników wartości marketingowej reprezentantów Polski. Analizie poddano wszystkich 23 zawodników powołanych na turniej.

Warto przeczytać

  • Będzie tak, jak zapowiadano? IMGW ostrzega przed przymrozkami
  • Kwarantanna dla studentów Akademii Policji w Szczytnie...
  • Tragedia na trasie Chorzele-Szczytno. Droga jest zablokowana...
Trwają XXI Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji. Przed nami wielkie emocje i nadzieje, związane z występem biało-czerwonych. Oby trwały jak najdłużej.
Obecność na najważniejszej imprezie piłkarskiej to szansa nie tylko na pokazanie siły i umiejętności drużyny, ale również sprawdzian indywidualnych zdolności poszczególnych zawodników, które z pewnością przełożą się na wskaźniki ich wartości marketingowej. System pomiaru SW Intelligence pozwoli śledzić na bieżąco, jak wyniki meczów, efektywność i styl gry będą wpływać na miejsca w rankingu, zarówno podczas trwania mistrzostw, jak i po zakończeniu mundialu.

Wśród analizowanych wartości znalazły się te najważniejsze dla branży komunikacji marketingowej, przekładające się bezpośrednio na sprzedaż produktów i usług. Wyniki badania potwierdzają, że Robert Lewandowski, Kamil Glik i Jakub Błaszczykowski to trójka piłkarzy kadry narodowej, których wartość marketingowa jest oceniana najwyżej.

Na uzyskane wartości całkowitego wskaźnika scoringowego składają się wyniki poszczególnych składowych: osiągnięcia sportowe, ekspozycja mediowa czyli liczba publikacji internetowych na jego temat, znajomość zawodnika, zainteresowanie zawodnikiem oraz wpływ na sprzedaż produktów i usług, których jest ambasadorem.

Nie jest zaskoczeniem, że w przedstawionej analizie Robert Lewandowski zajmuje pierwsze miejsce, a każdy ze wskaźników składowych w jego profilu, uzyskuje wartości ponadprzeciętne. Lewandowski nie tylko odnosi sukcesy sportowe, ale jest też bardzo bezpiecznym kandydatem do budowania wizerunku marek. Jego całkowity scoring dystansuje go od innych zawodników o kilka długości. Taką tendencję obserwujemy w wielu wymiarach, poddanych analizie SW Intelligence. Drugi w rankingu Kamil Glik, którego każdy ze wskaźników składowych plasuje się powyżej średniej, w kategoriach: zainteresowanie, znajomość i ekspozycja mediowa, uzyskał ponadprzeciętne wartości indeksów.

Naturalnym działaniem jest angażowanie do komunikacji znanych i lubianych osób. Wybitny sportowiec, z założenia, jest dobrem podnoszącym prestiż marki. Przy analizie wpływu na sprzedaż produktów i usług, zostały wzięte pod uwagę wskaźniki oddziaływania reklamy na konsumentów oraz sprzedaż produktów online z nazwiskami poszczególnych piłkarzy. W tej kategorii liderem jest również Robert Lewandowski, za nim plasują się Łukasz Fabiański, Jakub Błaszczykowski i Arkadiusz Milik. Kamil Glik w tym rankingu zajmuje 7. miejsce.

Na wartość marketingową zawodnika znaczny wpływ mają także zmienne określające szanse rozwoju kariery sportowej. Są o tyle ważne, że zapowiadają możliwość dłuższej współpracy w przyszłości. W tej kategorii zaraz za Lewandowskim, na kolejnych pozycjach znajdują się Jan Bednarek, Arkadiusz Milik i Piotr Zieliński.





Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
rezprezentacja Polski Mundial 2018 piłka Nożna.sport Lewandowski Błaszczykowski Szczęsny
PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B