WM.pl
24 maja 2025, Sobota
imieniny: Joanny, Zdenka, Zuzanny
  • 17°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Kolejne podbijające inflację pomysły unijnych biurokratów. Samochody spalinowe będą coraz droższe!

2025-05-09 12:35:16(ost. akt: 2025-05-09 12:36:15)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Czy samochody spalinowe dla Europejczyków będą coraz droższe? Wszystko na to wskazuje. Kolejne unijne regulacje nieuchronnie muszą prowadzić do pogorszenia sytuacji. Nowe przepisy uderzając w producentów, odbiją się na życiu przeciętnego mieszkańca Starego Kontynentu.

Warto przeczytać

  • Co tam płynie pod Armii Krajowej?
  • Moje dzieci wybrały świat
  • 19-latek potrącił rowerzystę. Mężczyzna trafił do szpitala...

Czy samochody spalinowe dla Europejczyków będą coraz droższe? Wszystko na to wskazuje. Kolejne unijne regulacje nieuchronnie muszą prowadzić do pogorszenia sytuacji. Nowe przepisy uderzając w producentów, odbiją się na życiu przeciętnego mieszkańca Starego Kontynentu.

Jak alarmuje dziennik.pl, Parlament Europejski przegłosował kolejne niekorzystne dla mieszkańców Europy zmiany, zasłaniając się rzekomym dbaniem o środowisko.

Parlament Europejski większością poparł w głosowaniu zmiany w unijnej regulacji CAFE z nowym, obniżonym limitem emisji z samochodów spalinowych. Przepisy te przewidują wysokie kary na poziomie 21 000 zł za popularne auto rodzinne

– czytamy.

Bardziej wyśrubowane normy, to również nowe obciążenia nakładane na producentów aut w związku z emisją dwutlenku węgla. Przepisy obowiązujące od 1 stycznia 2025 roku obniżyły limit CO2 ze 117-120 g/km do 94-95 g/km. W praktyce niemal żaden samochód spalinowy, nawet ten z napędem hybrydowym, tych regulacji nie spełnia

– pisze portal.

Zacytowano również prezesa Toyota Central Europe, który mówi o kosztach producentów, które zwiększą się w znaczący sposób.

W przypadku samochodu rodzinnego z silnikiem benzynowym, który dzisiaj emituje około 140-150 g CO2, mamy przekroczoną normę o 55 g. W efekcie od 1 stycznia płacimy za ten model 5000 euro kary (red. około 21 000 zł)

– czytamy.

Zmiany PE

Pojawiła się jednak iskierka nadziei, która, jak to w przypadku działań unijnych biurokratów, szybko może zgasnąć. Parlament Europejski w Strasburgu poparł w głosowaniu zmiany dotyczące unijnych norm emisji dwutlenku węgla, które mają poprawić sytuację producentów aut. To reakcja na presję konkurencyjną w tym sektorze ze strony Chin i USA.

W kwietniu Komisja Europejska zaproponowała producentom samochodów osobowych i dostawczych trzy lata zamiast roku na dostosowanie się do unijnych celów redukcji emisji CO2.

Chodziło o to, aby mogli uniknąć kar w 2025 roku za niezrealizowanie celów. Te kary - według niektórych szacunków koncernów motoryzacyjnych - mogłyby wynieść łącznie nawet 15 mld euro.

Tekst ukazał się na portalu wpolityce.pl



Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
ceny auta zmiany UE
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B