WM.pl
20 czerwca 2025, Piątek
imieniny: Bogny, Rafaeli, Rafała
  • 22°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

Postępowanie UOKiK wobec Wizz Air. Przewoźnik: ściśle współpracujemy

2025-06-20 15:09:22(ost. akt: 2025-06-20 15:10:39)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: mat. Wizz Air "Agents" / Facebook

Wizz Air ściśle współpracuje z właściwymi organami - poinformowała w piątek PAP firma, odnosząc się do postępowania wyjaśniającego UOKiK ws. sposobu mierzenia bagaży pasażerów i naliczania opłat za zbyt duże. Linia dodała, że nie może komentować szczegółów postępowania.

Warto przeczytać

  • [WIDEO]Nauka jako siła napędowa cywilizacyjnego rozwoju...
  • Oszustwa na BLIKa i kryptowaluty. Młody mężczyzna zatrzymany...
  • Olsztyńskie łąki kwietne zachwycają
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował we wtorek o wszczęciu postępowania wyjaśniającego w sprawie polityk bagażowych Ryanaira i Wizz Aira. Urząd analizuje m.in. postanowienia umowne związane z warunkami przewozu bagażu, sprawdza, jakie informacje otrzymuje klient kupujący bilet, jaka jest procedura pomiaru bagażu i zasady naliczania opłat, oraz jakie są konsekwencje dla konsumentów, jeśli takiej opłaty nie uiszczą. Urząd przypomniał, że według orzecznictwa TSUE linie lotnicze nie powinny pobierać dodatkowej opłaty za "rozsądnej wielkości i wagi bagaż podręczny".

— Wizz Air ściśle współpracuje z właściwymi organami, jednak nie możemy komentować szczegółów toczącego się postępowania. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia naszym pasażerom jak najlepszego doświadczenia podróży oraz usług na najwyższym poziomie — poinformował w piątek przewoźnik, odnosząc się do decyzji Urzędu.

UOKiK w komunikacie wskazywał, że do Urzędu napływają skargi konsumentów dotyczące m.in. pomiarów bagażu przez Ryanaira i Wizz Aira. "Choć jeszcze niedawno plecak kwalifikował się jako bezpłatny bagaż podręczny, teraz – zdaniem przewoźnika - nie spełnia wymogów, a konsument obciążany jest dopłatą sięgającą kilkuset złotych" - poinformował UOKiK.

Według podróżnych pomiary prowadzone są też "w pośpiechu" i "bez szansy" na ponowną weryfikację wymiarów lub użycie innego urządzenia pomiarowego - podał UOKiK. Wskazał, że - zgodnie z sygnałami od pasażerów - opłatę można uiścić wyłącznie kartą płatniczą, a odmowa zapłaty skutkuje niewpuszczeniem konsumenta na pokład.

Jeśli postępowanie wyjaśniające potwierdzi, że zasady dotyczące przewozu bagażu podręcznego i obciążania konsumentów opłatami w liniach Ryanair i Wizz Air mogą naruszać prawa konsumentów, prezes UOKiK rozpocznie postępowanie w sprawie o uznanie "postanowień wzorców umownych za niedozwolone" lub postępowanie w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Do informacji Urzędu odniósł się również Ryanair. W środę linia poinformowała, że jej "polityka bagażowa jest prosta i w pełni zgodna z unijnym prawem". Dodała, że jeśli bagaż pasuje do urządzenia pomiarowego, może zostać zabrany na pokład za darmo; jeśli nie mieści się, zostanie pobrana opłata.

Wizz Air to węgierska linia lotnicza. Dysponuje flotą 230 samolotów Airbus A320 i A321; obsługuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej. Zgodnie z danymi firmy, od 2004 roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 120 milionów pasażerów podróżujących z i do Polski.

(PAP)

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Wizz Air lotnisko bagaże postępowanie podręczny
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B