Twoi potencjalni klienci komunikują się codziennie w różnych kanałach, w których nie może Cię zabraknąć, jeżeli chcesz skutecznie budować świadomość marki u nowych odbiorców. Targetowanie reklam do grup docelowych wyłącznie w jednym obszarze to za mało, kiedy Twoja konkurencja otacza konsumenta przekazem z wielu stron jednocześnie. Wszechstronny marketing 360° umożliwi Ci efektywną promocję Twojej marki.
W uproszczeniu marketing 360° to kompleksowe działania marketingowe, które zapewniają spójność jednoczesnej komunikacji firmy w zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych kanałach.
To holistyczne podejście sprzyja intensywnemu budowaniu świadomości marki i przekształca jednokierunkowe komunikaty w zachętę do interakcji na różnych polach. W efekcie konsumenci mogą codziennie obcować z daną marką na różne sposoby – nawet jeśli jeszcze nie zostali jej klientami.
Można powiedzieć, że celem marketingu 360 stopni jest subtelne podążanie za odbiorcą. Subtelne, konsument bowiem nie może poczuć się zaatakowany intensywnymi reklamami. Granica między obecnością obok konsumenta a jego przytłoczeniem jest cienka i można łatwo ją przekroczyć, co poskutkuje zrodzeniem niechęci do marki jako narzucającej się, a nawet określanej jako „szpiegująca”. Nieprzemyślane kampanie generują krytyczne głosy mówiące „niedługo otworzę lodówkę, a [nazwa marki] tam będzie”.
Z tego powodu warto powierzyć kampanie marketingowe 360° wyspecjalizowanej agencji. Firma marketingowa Adcookie.pl zajmuje się kreowaniem spójnej i skutecznej komunikacji firm w różnych kanałach, spełniając cele biznesowe klienta i zapewniając komfort odbiorcom.
Marketing 360 stopni przywodzi na myśl koło. Zatrzymaj się na chwilę przy tym skojarzeniu i wyobraź sobie wykres kołowy, który jest podzielony na trójkątne kawałki. Dopiero po ich spójnemu połączeniu powstaje perfekcyjne koło, które powinno toczyć się gładko po drodze do sukcesu.
Kampanię marketingową 360° mogą współtworzyć takie działania jak m.in.:
pozycjonowanie strony WWW w wynikach wyszukiwania Google,
publikowanie treści odpowiadających intencjom potencjalnych klientów na blogu firmowym i serwisach zewnętrznych, kampanie Google Ads i Facebook Ads, w tym kampanie remarketingowe, wysyłki newsletterów, współpraca z różnymi influencerami w zależności od profilu konsumenta: instagramerami, youtuberami, tiktokerami, reklamy telewizyjne i radiowe, reklamy w prasie.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez