WM.pl
27 sierpnia 2025, środa
imieniny: Cezarego, Małgorzaty, Moniki
  • 19°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

30 proc. Polaków informacje o świecie czerpie wyłącznie z internetu

2025-08-27 14:55:47(ost. akt: 2025-08-27 14:56:20)

Autor zdjęcia: Freepik/DC Studio

Po blisko stu dniach od wyborów prezydenckich najważniejszymi sprawami dla Polaków pozostają: bezpieczeństwo zewnętrzne kraju (65 proc.), system opieki zdrowotnej (60 proc.) oraz inflacja i koszty życia (40 proc.). Z kolei 29 proc. badanych deklaruje, że internet jest ich jedynym źródłem informacji, a dla 15 proc. jest nim platforma YouTube - wynika z raportu zaprezentowanego w Centrum Prasowym PAP podczas czwartej edycji konferencji Horyzont IBRiS.

Warto przeczytać

  • Zlikwidowali prostokątne rondo. Są już pasy na jezdni [ZDJĘCIA]...
  • Będzie walka na całego
  • Nie napisali nic o Polsce, dali zdjęcie z Krakowa
Raport pt. „100 dni”, zawierający wyniki badań przeprowadzonych przez IBRiS, stał się punktem wyjścia do wielu dyskusji podczas wydarzenia Horyzont IBRiS. Dane zaprezentowane przez Marcina Dumę, prezesa zarządu IBRiS wskazują, że priorytety Polaków koncentrują się wokół kwestii bezpieczeństwa i stabilności życiowej. Najważniejsze jest bezpieczeństwo zewnętrzne Polski - obrona narodowa (65 proc.). Temu zagadnieniu poświęcona była rozmowa Marcina Zawady z prof. Michałem Domińczakiem, architektem i prezesem zarządu AMW Invest.

Jednym z kluczowych obszarów bezpieczeństwa jest dziś bezpieczeństwo cyfrowe. Ma to szczególne znaczenie w świetle badań, według których już 29 proc. Polaków czerpie informacje wyłącznie z internetu, a 15 proc. wyłącznie z kanałów na YouTube. O wynikach tych badań Kamil Smogorzewski, dyrektor komunikacji IBRiS, rozmawiał z Michałem Fedorowiczem z Europejskiego Kolektywu Analitycznego Res Futura oraz Michałem Kowalczykiem, dyrektorem ds. badań IBRiS. Temat bezpieczeństwa cyfrowego był również przedmiotem rozmowy Estery Flieger z Radosławem Maćkiewiczem, dyrektorem Centralnego Ośrodka Informatyki.

Choć jedynie 9 proc. Polaków uznało wsparcie rozwoju nowoczesnych technologii za najważniejszą sprawę, wiceministra nauki i szkolnictwa wyższego Karolina Zioło-Pużak podkreśliła, że kluczowe znaczenie ma popularyzacja nauki już wśród najmłodszych uczniów. Dzięki temu wydarzenia takie jak lot Sławosza Uznańskiego w kosmos nie pójdą w zapomnienie i przyczynią się do powstawania nowych kadr naukowych.

Nowe otwarcie polityczne, którego jesteśmy świadkami, wynika przede wszystkim z rozpoczętej kilka tygodni temu trudnej kohabitacji prezydenta Karola Nawrockiego i premiera Donalda Tuska. O wyzwaniach z tym związanych dyskutowali Marcin Duma, prezes zarządu IBRiS, prof. Sławomir Sowiński oraz prof. Tomasz Słomka. Do powodów trudności odniósł się również wicemarszałek Sejmu Piotr Zgorzelski w rozmowie z Mateuszem Roszakiem.

Czwarta edycja Horyzontu IBRiS odbyła się 26 sierpnia 2025 r. w Centrum Prasowym PAP. Partnerem medialnym wydarzenia była Polska Agencja Prasowa, a partnerami instytucjonalnymi - AMW Invest, ORLEN, Centralny Ośrodek Informatyki oraz AMW Rewita. Organizatorem konferencji był Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. Badanie na potrzeby prezentowanego raportu przeprowadzone zostały w dniach 20-21 sierpnia 2025 r., na próbie 1100 dorosłych obywateli Polski, metodą CATI.

Źródło informacji: IBRiS


Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
internet media wiedza Polacy raport statystyki wiedza o świecie wiedza problem brak refleksji brak wiedzy
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B