WM.pl
15 maja 2025, Czwartek
imieniny: Dionizego, Nadziei, Zofii
  • 9°C
    Olsztyn

  • Cywilizacja
  • Rodzina
  • Biznes i ekonomia
  • Moto
  • Redakcja poleca
  • Rolnicze abc
  • Moje Mazury
  • Poczta
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Krasnal.info
PODZIEL SIĘ

"Polacy polubili zakupy przez internet. Kolejny rok będzie jeszcze lepszy”

2018-04-19 20:52:25(ost. akt: 2018-04-19 20:54:46)

Autor zdjęcia: PK

Warszawa. - Polski rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a jego wartość w 2017 r. osiągnęła poziom ok. 40 mld zł. Wydaje się, że kolejny rok będzie jeszcze dużo lepszy. W roku 2018 wartość rynku może osiągnąć ok. 45-50 mld zł – prognozuje ekspert e-commerce Dawid Kulbicki.

Warto przeczytać

  • Podejrzany o śmierć pieszego trafił do aresztu
  • Kosiarki poszły w ruch. Ale nie wszędzie — niektóre trawniki...
  • Najnowsze wydanie Gazety Olsztyńskiej
- Polacy polubili zakupy przez internet, zaczynając od platform aukcyjnych coraz bardziej skłaniają się ku zakupom w sklepach internetowych i poprzez platformy porównywania cen – zauważył Kulbicki. - Szczególnie widzimy to w grudniu, kiedy jest wielki bieg po paczkę i wszyscy zastanawiają się, jak zdążyć z zakupem, a zwłaszcza z dostarczeniem prezentów. Tutaj bardzo dużą rolę odgrywają firmy kurierskie, nie tylko dostarczające produkty do domu, ale też do punktów dostawy - podkreślił.

W tym kontekscie ekspert mówił o trendach na rynku obsługi internetowych zakupów.
- Coraz częściej posługujemy się trendem zwanym omnichannel, czyli wykorzystywania różnych kanałów do jednej transakcji zakupowej. Gdzie indziej możemy przeglądać, zrobić zdjęcie w sklepie, a następnie zrobić zakupy w sklepie internetowym. Następnie możemy zakupy odebrać już w punkcie fizycznym. Stąd też dobre i wygodne podejście do logistyki zakupów jest bardzo istotne – dodał ekspert.

Oczekiwaniom tym wychodzą naprzeciw firmy przewozowe, które dostarczają paczki z internetowymi zakupami. Np. DHL Parcel rozwija sieć punktów, w których klienci mogą odebrać przesyłkę, nadać przesyłkę zwrotną lub przesłać gotówkę. Sieć DHL obejmuje ponad 6 tys. lokalizacji. Dzięki rozszerzeniu współpracy ze sklepami Żabka i Freshmarket wkrótce punkty odbioru przesyłek znajdą się w zasięgu 10 minut drogi od domu dla 80 proc. mieszkańców Polski.


źródło: Agencja TVN/x-news

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
internet zakupy e-commerce
PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
ul. Tracka 5
10-364 Olsztyn
tel: 89 539-75-20
internet@gazetaolsztynska.pl
Biuro reklamy internetowej
tel: 89 539-76-29,
tel: 89 539-76-59
reklama@wm.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B